Przejdź do treści

udostępnij:

Escola podsumowuje I kwartał 2023 r.

Escola nie poddaje się recesji. Grupa, wypracowała w Q1 ponad 4.5 mln PLN przychodów, to ponad 2 razy więcej w porównaniu z rokiem poprzednim. Poziom przychodów z budowanych produktów wzrósł ponad dziesięciokrotnie. Wyniki są lepsze niż wstępne prognozy.

Escola (www.escola.pl) to spółka technologiczna, która tworzy aplikacje mobilne i webowe. Świadczy też usługi konsultingu z zakresu transformacji cyfrowej oraz rozwija własne produkty w ramach venture building.

W 2022 roku, Escola zajęła 4. miejsce w Polsce i 10. miejsce w Europie Środkowo-Wschodniej w rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe 2022. Firma zadebiutowała także w prestiżowym rankingu brytyjskiego dziennika "Financial Times". Wśród firm sektora IT/Software w Europie zajęła 28. miejsce oraz 170. miejsce na świecie.

Od ubiegłego roku, Escola jest też organizatorem Mobile Trends Conference oraz gali wręczenia prestiżowych nagród - Mobile Trends Awards.

Escola nie zwalnia tempa

Ogólnoświatowy w segmencie IT trend redukcji zatrudnienia nie dotknął grupy. “Wierzymy, że przyszłe miesiące przyniosą poprawę koniunktury dlatego nie zdecydowaliśmy się na optymalizację zatrudnienia. Nadal negocjujemy kilka istotnych kontraktów, co może znacząco wpłynąć na nasze zasoby.” – komentuje Mikołaj Sibiga, CFO Grupy.

Co więcej, grupa zarejestrowała przychody na poziomie ponad 4,5 mln PLN. Stanowi to ponad dwukrotny wzrost rok do roku. Poziom kosztów operacyjnych bez amortyzacji (EBITDA) dla Q1 2023 był dla grupy ujemny.

Jednak wypracowany wynik jest znacząco lepszy od pierwszego kwartału roku poprzedniego. Jest też lepszy niż oczekiwano w obliczu rynkowej bessy. “Mimo trudnej sytuacji rynkowej, Escola może spać spokojnie. Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętych wyników. Potwierdzają one, że nasza strategia przynosi oczekiwane efekty. Ale nie spoczniemy na laurach, mamy co robić. Nasze innowacyjne rozwiązania cieszą się dużym zainteresowaniem. A umacnianie silnej pozycji na rynku jest i będzie dla nas kluczowe dla dalszego wzrostu.” – powiedział CEO Escola, dr Krzysztof Wojewodzic.

Escola, czyli ekspertka od handlu i edukacji

Grupa Kapitałowa stawia na rozwój własnych produktów w segmentach, w których ma największe doświadczenie. Mowa o segmentach: e-commerce oraz e-learning. Escola kontynuowała inwestycje w venture building. Poziom przychodów z budowanych produktów własnych wzrósł r/r ponad dziesięciokrotnie i przebił 15% udział w całości generowanych przychodów grupy. Te wyniki również są lepsze niż prognozy Grupy. Jest to efektem strategii spółki skupiającej się na innowacyjnych rozwiązaniach headless, których wartość jest coraz częściej dostrzegana przez klientów, stawiających na elastyczne i skalowalne platformy. - “Widzimy duże zainteresowanie inwestorów naszą autorską platformą e-learningową Wellms, globalnym startupem adresowanym do firm i organizacji, czy systemem Heseya do tworzenia sklepów internetowych” - dodaje dr Krzysztof Wojewodzic.

Escola, czyli promotorka polskiego mobile

28 oraz 29 marca 2023 miało miejsce wydarzenie, którego organizatorem była Escola. Mowa o jednej z największych konferencji dotyczących rynku mobile w Polsce, czyli Mobile Trends Conference. Tegoroczna edycja, w ciągu dwóch dni zgromadziła w Krakowie ponad 400 osób związanych z rynkiem IT. Spółka uhonorowała też trudy innych firm wręczając im statuetki Mobile Trends Awards. Działalność spółki w tym obszarze pozwala jej na ugruntowanie swojego wizerunku w branży oraz budowanie nowej sieci partnerstw biznesowych.

“Mobile Trends Conference z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem, co pozwala jej rosnąć. Rośniemy razem z nią, gdyż to najlepsza okazja do spotkania specjalistów mobile z całego kraju, którzy chętnie dzielą się wiedzą oraz szukają okazji do networkingu i nowych kontraktów.” - mówi Robert Rachwał, pomysłodawca i organizator główny Mobile Trends Conference & Awards.

Źródło: Spółka

udostępnij: