Przejdź do treści

udostępnij:

Monnari pracuje nad poszerzeniem portfela marek; nie planuje dywidendy

Monnari pracuje nad poszerzeniem portfela marek, prowadzi w tej sprawie rozmowy. Firma nie planuje wypłaty dywidendy, ale chce kontynuować skup akcji - poinformowali przedstawiciele spółki.

"Pracujemy nad poszerzeniem portfolio marek z kilkoma podmiotami. Za wcześnie, by mówić o konkretach. Staramy się jednak upatrywać szans na rozwój nie tylko w ramach istniejących marek i istniejących struktur sprzedaży. Są prowadzone rozmowy w tym zakresie" - powiedział dyrektor finansowy Miłosz Kolbuszewski podczas wideokonferencji.

Prezes Monnari Mirosław Misztal pytany, czy spółka planuje dywidendę w tym roku, odpowiedział: "Nie zakładamy obecnie wypłaty dywidendy".

Jak dodał, na razie spółka ma pomysły na zagospodarowanie środków.

Poinformował, że firma będzie chciała kontynuować skup akcji własnych.

W kwietniu Monnari informowało o podpisaniu listu intencyjnego z Orbisem w sprawie kupna nieruchomości we Wrocławiu. Szacowany koszt nabycia nieruchomości to ok. 18 mln zł. Jak podawano, spółka traktuje transakcję jako inwestycję zabezpieczającą wartość posiadanych środków pieniężnych.

Według założeń - jak powiedział prezes - finalizacja transakcji przewidziana jest w IV kwartale tego roku.

Grupa Monnari osiągnęła w 2022 roku 287,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 24,2 proc. rdr. EBITDA wzrosła o 24,8 proc. rdr do 36,1 mln zł, a zysk netto wyniósł 57,4 mln zł wobec 18,5 mln zł rok wcześniej.

Na wynik operacyjny wpłynęła umorzona w części pożyczka z PFR rozpoznana w pozostałych przychodach operacyjnych w wysokości 11,1 mln zł.

Na wynik netto wpływ miała sprzedaż przez spółkę zależną części udziału w użytkowaniu wieczystym nieruchomości położonej w Łodzi za cenę 59,5 mln zł netto. Na transakcji zrealizowano zysk netto w wysokości około 35,8 mln zł.

Środki pieniężne na koniec 2022 r. wyniosły 62,9 mln zł.

Na koniec 2022 r. grupa posiadała 244 salonów sprzedaży dla marek Monnari i Femestage wraz ze sklepem internetowym o całkowitej powierzchni ok. 50,7 tys. m kw. W ubiegłym roku otwarto pod marką Monnari 33 nowe salony własne oraz 10 salonów franczyzowych.

Prezes Misztal poinformował, że w tym roku przewidywana jest stabilizacja sieci.

Poinformował też, że pod koniec tego roku spółka może ruszyć ze sprzedażą swoich towarów na platformie Zalando.

Wśród celów Monnari na ten rok są m.in. utrzymanie dyscypliny kosztowej i dalszy rozwój sklepu internetowego.

(PAP Biznes), #MON

pel/ ana/

Zobacz także: Monnari Trade SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: