Przejdź do treści

udostępnij:

Emplocity podsumowuje wyniki w I kwartale 2023 r.

Emplocity S.A., notowana na NewConnect, zajmująca się automatyzacją procesów w biznesie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, opublikowała raport za I kwartał 2023 r. Przesunięcie na kolejne kwartały wypłaty I transzy grantu z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) w wysokości ponad 1 mln zł istotnie wpłynęły na działalność operacyjną Spółki oraz zaraportowane wyniki finansowe. W pierwszym kwartale br. Spółka miała 265 tys. zł przychodów ze sprzedaży w porównaniu do 713 tys. zł wypracowanych w analogicznym okresie ubiegłego roku. Spadek przychodów jest wynikiem przede wszystkim długoterminowych kontraktów handlowych, których rozliczenie i wpływy pojawią się w kolejnych kwartałach br. Mniejsza sprzedaż w omawianym okresie oraz brak dotacji istotnie wpłynęły na wynik końcowy Spółki, która zaraportowała 489 tys. zł straty netto w I kwartale br. Emplocity spodziewa się wypłaty części zaległej i kolejnej transzy dofinansowania już w bieżącym kwartale, co będzie miało pozytywny wpływ na działalność Spółki oraz wyniki.

Spółka aktywnie poszukuje kolejnych odbiorców oferowanych produktów, prowadząc szereg rozmów handlowych na wysokim poziomie zaawansowania, a efektów nowych kontraktów Spółka spodziewa się w II połowie bieżącego roku.

- Wyniki pierwszego kwartału są wypadkową wielu zdarzeń. Mniejsze przychody są wynikiem rozliczeń z naszych długoterminowych kontraktów. Rozliczenia i wpływy będą widoczne już w kolejnych wynikach. Potwierdzenie tego faktu jest dobrze widoczne w naszym bilansie w krótkoterminowych rozliczeniach międzyokresowych. Istotnym jest również fakt zwiększenia tej pozycji względem okresu porównawczego. – powiedział Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity - Jednak kluczowe jest przesunięcie wypłaty I transzy dofinansowania z NCBiR w ramach programu „Szybka ścieżka Innowacje cyfrowe”. Dzisiaj wiemy już, że środki zostaną odblokowane, co będzie miało pozytywny wpływ działalność Emplocity. Skupiamy się na realizacji posiadanych kontraktów i poszukujemy nowych projektów. Jesteśmy już blisko finalizacji kolejnych ambitnych zleceń o których będziemy informować już niedługo. – dodał.

W lutym br. Emplocity podpisało umowę z NCBiR na dofinansowanie projektu kwotą 4,15 mln zł. Dofinansowanie zostało przyznane na opracowanie i wdrożenie zautomatyzowanego systemu Wirtualnego Asystenta wspierającego pracowników liniowych w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Projekt jest realizowany w ramach konkursu „Szybka ścieżka Innowacje cyfrowe”.

W związku z kontrolą MFiPR oraz NIK w NCBiR i wstrzymaniem wypłaty wszelkich grantów, również tych, które otrzymały pozytywną rekomendację oraz podpisały umowy z instytucją finansującą, środki przysługujące do wypłaty Emplocity w I kwartale (czyli ok. 25 % wartości dofinansowania stanowiące 1 038 tys. zł) wpłyną do Spółki wraz pozostałą częścią (75% wartości dofinansowania stanowiące 3 113 tys. zł) w II-IV kwartale 2023 r.

Nowe produkty motorem napędowym dalszego rozwoju

W I kwartale 2023 r. Spółka kontynuowała prace nad nową linią produktową – Wirtualnym Asystentem wspierającym pracowników produkcyjnych. Firma celuje w bardzo ciekawy segment, który może w roku 2024 stać się jednym z wiodących linii produktowych Spółki. Emplocity, posiadając zaawansowaną i elastyczną platformę jest w wyjątkowej pozycji do zaoferowania rynkowi rozwiązań, które zaadresują problemy obsługi pracowników liniowych. Spółka prowadzi zaawansowane rozmowy z kilkoma dużymi firmami produkcyjnymi.

W raportowanym okresie Emplocity zawarło wiele nowych umów m.in. dotyczącą wdrożenia systemu konwersacyjnego sztucznej inteligencji IntraBot dla pracowników do komunikacji wewnętrznej oraz umowę dotyczącą systemu konwersacyjnego sztucznej inteligencji CoachBot, tj. chatbota, który będzie skierowany głównie do osób młodych i będzie miał za zadanie być ich mentalnym wsparciem. Rozwiązanie będzie wykorzystywało szereg narzędzi coachingowych i powstaje na zlecenie profesjonalnej firmy zajmującej się rozwojem osobistym. W ramach umowy Emplocity jest również zobowiązane do wdrożenia CoachBot oraz utrzymania go w działaniu przez okres 12 miesięcy. Jednocześnie umowa przewiduje klauzulę przekształcenia czasu jej trwania na czas nieokreślony. Wartość umowy wynosi 333 tys. zł netto.

O spółce Emplocity:

Emplocity S.A. powstało 2013 roku w Warszawie. Spółka zajmuje się zastosowaniem rozwiązań z zakresu konwersacyjnej sztucznej inteligencji i automatyzacji procesów biznesowych. W swoich autorskich rozwiązaniach Spółka wykorzystuje metody głębokiego uczenia maszynowego oraz przetwarzania języka naturalnego, wykorzystując zaawansowane algorytmy data science i uczenia maszynowego.

Rozwiązanie Emplocity oferuje funkcjonalność Wirtualnego Asystenta, który prowadzi konwersację i udziela odpowiedzi w sposób naturalny, przypominający interakcję z drugim człowiekiem, funkcjonującego poprzez platformę do modułowej automatyzacji procesów i wymiany wiedzy. Rozwiązanie działania w trybie 24/7, bez angażowania lub z minimalnym zaangażowaniem ludzkiego operatora.

Emplocity tworzy zespół pasjonatów, którzy czerpią wielką satysfakcję ze swojej pracy. Spółka współpracuje z ponad trzydziestoma specjalistami z których aż dziewięciu posiada tytuł naukowy doktora lub wyższy.

Wśród gotowych produktów opartych na platformie Emplocity są:

  • IntraBot - rozwiązanie automatyzujące komunikację wewnętrzną w firmach w wybranych obszarach: newsy, onboarding, baza wiedzy, helpdesk, sprawy pracownicze,
  • EmbloBot i HireBot - chatboty automatyzujące proces rekrutacji, selekcji, screeningu i komunikacji z kandydatami,
  • Q&A BOT - chatbot automatyzujący komunikację z klientami i potencjalnymi klientami, w obszarze produktowym, wymiany wiedzy i obsługi klienta.

Wśród klientów Emplocity są czołowe firmy z wielu branż takich jak: bankowa, ubezpieczeniowa, spożywcza, farmaceutyczna, logistyczno-spedycyjna.

Źródło: Spółka, #EMP

Zobacz także: Emperia Holding S.A. - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: