Przejdź do treści

udostępnij:

SFD publikuje raport kwartalny za 1 kwartał 2023r.

SFD publikuje raport kwartalny za 1 kwartał 2023r. Przychody Spółki wzrosły do 96,8 mln zł (+36,7% r/r), EBITDA do 6,9 mln zł (+73,9% r/r), a zysk netto do 4,2 mln zł (+86,2% r/r). Spółka, w porównaniu z trudnym 1 kwartałem 2022r. istotnie poprawiła rentowość na wszystkich poziomach zysku. We wzroście przychodów ze sprzedaży wyróżnia się duży wzrost przychodów ze sprzedaży poprzez własne sklepy internetowe. Spółka opracowała i przygotowuje do sprzedaży nowy produkt z kategorii żywności o dużym potencjale sprzedażowym. W ciągu kilku miesięcy oferta SFP powinna pojawić się na kolejnym rynku zagranicznym. Spółka rozpoczęła również wdrożenie zaawansowanych narzędzi Marketing Automation, które dzięki wykorzystaniu danych behawioralnych e-commerce umożliwią spółce pracę nad popawą wskaźników CLTV (Customer Life Time Value) oraz optymalizację CAC (Customer Acquisition Cost).

„Wyniki SFD S.A. za 1 kwartał pokazują, że potrafimy jednocześnie realizować wzrosty sprzedaży, jak i skutecznie pracować nad poprawą rentowności. W 1 kwartale roku osiągnęliśmy przychody na poziomie ponad 96 mln zł, o 36,7% więcej niż w 1 kwartale ubiegłego roku, a jednocześnie poprawiliśmy wynik EBITDA o 72 % do poziomu 7 mln zł. Nasz zysk netto wyniósł prawie 4,3 mln zł, czyli 86,2% więcej niż w 1 kwartale 2022r. To jest sukces po trudnym początku ubiegłego roku, dzięki elastycznej polityce cenowej, zbudowaniu dobrych planów marketingowo-sprzedażowych oraz nowym produktom. W pierwszych miesiącach roku kontynuowaliśmy także prace nad kolejnymi, nowymi produktami oraz przygotowywaliśmy się do rozpoczęcia działalności na następnym, już szóstym rynku zagranicznym”. – komentuje Mateusz Pazdan, prezes zarządu SFD S.A.

„Sprzedaż w modelu omnichannel to nasza mocna kompetencja. Szczególną uwagę w naszym modelu biznesowym poświęcamy sprzedaży poprzez własne kanały e-commerce opartej na naszej własnej logistyce oraz na współpracy z wybranymi influencerami. W 1 kwartale 2023r. udział sprzedaży e-commerce w całości przychodów wyniósł ponad 56%, nominalnie sam e-commerce w tym okresie wzrósł o ponad 15 milionów złotych przychodu. Pracujemy także nad zwiększaniem sprzedaży poprzez zagraniczne “marketplaces” oraz rozwijamy export w segmencie sprzedaży hurtowej. Rozwijamy również nasze kompetencje marketingowe, w pierwszym kwartale rozpoczęliśmy intensywne wdrożenie na Tik-Tok-u oraz wdrażamy nowe rozwiązania rich content w kartach kluczowych produktów. Pracę na danych, analizy trendów rynkowych i badania rynku przekładamy na plany sprzedażowe, które przynoszą efekty.” - dodaje Rafał Zakrzewski, wiceprezes zarządu SFD S.A.

“W dalszym ciągu rozważamy nasze długoterminowe plany w zakresie rozwoju infrastruktury logistycznej, aby zapewnić możliwość dalszego, szybkiego rozwoju sprzedaży. Mamy kilka możliwych opcji i w najbliższym czasie powinniśmy podjąć jakieś decyzje w tym temacie. Nasze aktualne zasoby i możliwości są w zupełności wystarczające w perspektywie kolejnych dwóch lat.” - dodaje Bartosz Kogut, wiceprezes zarządu SFD S.A.

„W porównaniu z wymagającym 1 kwartałem ubiegłego roku osiągnęliśmy znaczną poprawę zarówno rentowności, jak i wskaźników obrotu zapasami i należnościami. Zadłużenie Spółki pozostaje na bardzo bezpiecznym poziomie.” - dodaje Przemysław Kwiatkowski, wiceprezes zarządu SFD S.A.

W okresie od 01.01.2023r. do 31.03.2023r. SFD S.A. zrealizowała przychody ze sprzedaży w wysokości 96.783.585,19zł, co stanowi blisko 136,7% przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku 2022, kiedy to wyniosły 70.793.963,37zł. Wzrost przychodów ze sprzedaży w tym okresie wynika przede wszystkim ze wzrostów odnotowanych w segmencie własnych sklepów e-commerce w Polsce, a także z dynamicznego wzrostu przychodów w sieciach handlowych, własnych sklepach stacjonarnych oraz sklepach e-commerce otwartych poza Polską. Spółka, podobnie, jak w poprzednich okresach, łącznie wprowadziła do oferty 20 nowych produktów w segmentach odżywek, suplementów, żywności dietetycznej oraz nutrikosmetyków. Spółka prowadziła aktywną politykę cenową w szczególności dla swoich tradycyjnych produktów białkowych, gdzie spadek cen surowców pozwolił na obniżenie cen, przy jednoczesnym znaczącym wzroście wolumenu sprzedaży. Sprzedaż spółki w ogólnopolskich sieciach handlowych była na bardzo dobrym poziomie. Spółka kontynuowała działania mające na celu wzrosty sprzedaży poprzez wiodące marketplaces takie jak Amazon czy Allegro. Odnotowany został także wzrost sprzedaży hurtowej na eksport.

Za okres 01.01.2023r. do 31.03.2023r EBITDA wyniosła 7.019.817,58 zł i była o 72,3% wyższa r/r, kiedy to w porównywalnym okresie zeszłego roku wyniosła 4.074.162,53zł. Rentowność EBITDA wyniosła w tym okresie 7,3% vs 5,8% w 1 kwartale 2022r. Spółka odbudowała zatem w znacznym stopniu rentowność operacyjną, która w 1 kwartale ubiegłego roku obciążona była po pandemicznymi skutkami przerwanych łańcuchów dostaw tj. niedostępnością niektórych, ważnych składników do produkcji, a także wzrostem ich cen. Poprawa rentowności w 1 kwartale 2023r. wynika także ze wzrostu sprzedaży w segmencie własnego e-commerce, który charakteryzuje się wysoką rentownością. Zysk netto w okresie od 01.01.2023r. do 31.03.2023r wyniósł 4.238.658,76 zł i był o 86,2% wyższy r/r, kiedy to w porównywalnym okresie zeszłego roku wyniósł 2.275.970,68zł.

Spółka rozpoczęła również wdrożenie zaawansowanych narzędzi Marketing Automation, które dzięki wykorzystaniu danych behawioralnych e-commerce umożliwią spółce pracę nad popawą wskaźników CLTV (Customer Life Time Value) oraz optymalizację CAC ( Customer Acquisition Cost).

O spółce SFD:

Spółka posiada największy w Polsce sklep internetowy z suplementami i odżywkami, 31 stacjonarnych sklepów własnych, 71 sklepów franczyzowych oraz jest właścicielem takich marek jak ALLNUTRITION, NUTLOVE czy SFD NUTRITION. SFD współpracuje z partnerami polskimi i zagranicznymi w zakresie dostaw i produkcji odżywek i suplementów diety, żywności dietetycznej oraz akcesoriów sportowych. Spółka ma ok. 8 000 pozycji w swojej ofercie. Dostawcami Spółki jest ponad 100 wyselekcjonowanych producentów z całego świata. Spółka zaopatruje się bezpośrednio u producentów i importerów tych towarów. SFD S.A. współpracuje także z producentami odżywek, suplementów diety i akcesoriów sportowych zlecając produkcję ok. 40 wyspecjalizowanym w danych produktach podwykonawcom. SFD S.A. posiada własne zaplecze magazynowo-handlowe. Sprzedaż produktów prowadzona jest przez portale internetowe. Jednocześnie spółka rozwija sieć sklepów własnych i sklepy franczyzowe.

 

Źródło: Spółka, #SFD

udostępnij: