Wyniki Atende z I kw. są powtarzalne - prezes
Atende ocenia, że wyniki wypracowane w I kwartale 2023 roku są powtarzalne, a grupa jest beneficjentem dobrej koniunktury w strategicznych dla niej segmentach, szczególnie operatorów telekomunikacji mobilnej - poinformował prezes spółki Marcin Petrykowski.
"Naszym celem jest powtarzalność tych wyników i kontynuacja trendu. Jesteśmy optymistycznie do tego nastawieni" - powiedział w środę Petrykowski.
"Były to najlepsze wyniki finansowe spośród wszystkich pierwszych kwartałów. W wynikach I kwartału widać efekty poprawy efektywności działania w konsekwencji reorganizacji oraz wzmocnienia obszarów Atende odpowiedzialnych za sprzedaż oraz technikę" - dodał.
Podał, że grupa widzi pierwsze pozytywne efekty wpływu kontraktu z Grupą PGE, a I kwartał cechował dobrą koniunkturę w strategicznej dla Atende grupie klientów - operatorów telefonii komórkowej.
W I kwartale 2023 r. przychody ze sprzedaży grupy Atende wyniosły 72,3 mln zł, czyli wyższe o 73 proc. niż rok wcześniej, natomiast zysk brutto na sprzedaży wyniósł 17,9 mln zł, co oznacza wzrost o 106 proc. rdr.
Na poziomie wyniku na działalności operacyjnej grupa wypracowała 4,5 mln zł zysku wobec straty w wysokości 3,3 mln zł rok wcześniej.
W I kwartale 2023 r. grupa Atende osiągnęła 7,3 mln zł zysku EBITDA, wobec straty 0,9 mln zł rok wcześniej oraz 3,1 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom podmiotu dominującego, podczas gdy w analogicznym okresie roku poprzedniego zanotowała stratę w wysokości 3,3 mln zł.
Największą sprzedaż w I kwartale 2023 r. zrealizowano na rynku operatorów telekomunikacyjnych i mediów, gdzie Grupa Atende uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 33,9 mln zł, co oznacza wzrost o 174 proc. rdr.
Udział przychodów z tego sektora zwiększył się z 30 proc. skonsolidowanych przychodów w I kwartale 2022 r. do 47 proc. w 2023 roku.
W ramach tego sektora największe znaczenie miały prace wykonywane przez spółkę Atende na rzecz operatorów telefonii komórkowej, głównie w zakresie rozbudowy infrastruktury transmisji danych, w tym w zakresie technologii LTE oraz rozliczeń i bilingu usług IP.
Drugim sektorem pod względem wielkości sprzedaży był sektor przemysł, handel, usługi. Przychody od klientów sektora w I kwartale 2023 r. były wyższe niż rok wcześniej o 151 proc. i wyniosły 31,2 mln zł. Udział sektora w skonsolidowanych przychodach wzrósł do 43 proc. z 30 proc. rok wcześniej.
W I kwartale 2023 r. skonsolidowana marża ze sprzedaży usług abonamentowych wyniosła 9,2 mln zł, co oznacza wzrost o 29 proc. rdr i pokryła 39 proc. kosztów stałych grupy w I kwartale.
(PAP Biznes), #ATDseb/ ana/
