Przejdź do treści

udostępnij:

TS Games chce przywrócić Fishing Clash na ścieżkę wzrostu, skupia się na kluczowych grach

Ten Square Games chce koncentrować się na rozwoju kluczowych gier, rezygnując z dodatkowych projektów i dostosowuje strukturę zatrudnienia do nowych planów, skupiając się na rentowności - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. Głównym celem jest przywrócenie Fishing Clash na ścieżkę wzrostu.

"Globalny rynek gier mobilnych konsoliduje się, co zwiększa już i tak silną konkurencję w tej branży. Dlatego też postanowiliśmy ponownie skoncentrować cele strategiczne na naszych najważniejszych i najbardziej perspektywicznych tytułach. Po dużej wewnętrznej reorganizacji, obecnie jesteśmy w trakcie gruntownej zmiany procesów związanych z realizacją projektów. Chcemy umocnić Fishing Clash i Hunting Clash na pozycjach liderów w ich segmentach rynku oraz przygotować Wings of Heroes do dalszego skalowania" - powiedział Andrzej Ilczuk, CFO Ten Square Games, cytowany w komunikacie.

"Naszym głównym celem jest przywrócenie Fishing Clash na ścieżkę wzrostu, uwolnienie pełnego potencjału rozwoju Hunting Clash i przyspieszenie procesu budowania głębi monetyzacyjnej dla Wings of Heroes. Choć może upłynąć co najmniej kilka miesięcy, zanim nasze działania znajdą odzwierciedlenie w wynikach Grupy, jesteśmy pewni, że zrewidowanie priorytetów strategicznych pomoże odbudować wyniki naszych głównych gier" - dodał.

W pierwszym kwartale 2023 roku płatności z tytułu gier Grupy Ten Square Games wyniosły 123,6 mln zł, co oznacza spadek w porównaniu zarówno z analogicznym okresem ubiegłego roku, jak i czwartym kwartałem 2022 roku. To przede wszystkim wynik niższych płatności w grze Fishing Clash, głównym tytule firmy. Drugi tytuł spółki - Hunting Clash – odnotował stabilne wyniki z płatnościami na poziomie 32,4 mln zł. Natomiast gra Wings of Heroes, wsparta zwiększonymi nakładami na marketing, odnotowała 5,8 mln zł płatności.

Dzięki zwiększonym inwestycjom w kampanie marketingowe zespół Wings of Heroes dokładnie przetestował tytuł, który wchodzi obecnie w intensywną fazę budowania głębi monetyzacyjnej. Potrwa ona co najmniej kilka najbliższych miesięcy.

Zmiana priorytetów strategicznych grupy wiązała się z zamknięciem dwóch projektów - Fishing Masters oraz Undead Clash, co skutkowało odpisem skapitalizowanych kosztów związanych z ich produkcją. Koszt utworzonych odpisów w I kw. 2023 roku wyniósł 26,6 mln zł i miał istotny wpływ na wysokość straty operacyjnej, która wyniosła 14,4 mln zł.

Zamykając dwa projekty i dostosowując organizację do nowych celów, Ten Square Games przeszło proces restrukturyzacji, w wyniku którego w kwietniu 2023 r. ze spółką rozstało się 110 osób. Koszty związane ze zwolnieniami wyniosły 6,5 mln zł. Ten Square Games szacuje oszczędności kosztowe wynikające z tego procesu na ok. 1,8 mln zł miesięcznie począwszy od maja 2023 roku.

W styczniu 2023 roku Ten Square Games zwiększył swój udział w Gamesture do 36,9 proc., kupując 12 proc. udziałów tej spółki za ok. 2,7 mln USD.

"Zarząd Ten Square Games jest zadowolony z postępów w rozwoju portfela produktów Gamesture. Dodatkowo, poziom płatności z gier Gamesture wzrósł zarówno w porównaniu do 4. kw. 2022 roku, jak pierwszego kwartału 2022 roku" - napisano w komentarzu do wyników.

Krakowskie studio wykorzystało środki z transakcji na zwiększenie wydatków marketingowych i osiąga dobre początkowe parametry swoich gier. Firma w czerwcu 2023 roku planuje soft launch gry - Hero Legacy. Dzięki wsparciu sztucznej inteligencji, Gamesture planuje jeszcze w tym roku premiery kilku nowych tytułów z gatunku social wars.

Grupa Ten Square Games zakończyła pierwszy kwartał 2023 roku skorygowaną EBITDA na poziomie 27,6 mln zł, co oznacza spadek w stosunku do wyniku z czwartego kwartału 2022 r. i z pierwszego kwartału 2022 r. To głównie rezultat pogorszenia wyników Fishing Clash. Konsensus zakładał 29,5 mln zł skorygowanej EBITDA (przedział 25,7 - 32,5 mln zł).

Strata EBIT wyniosła w pierwszym kwartale 14,4 mln zł wobec 18,9 mln zł zysku zakładanego w konsensusie. Spółka zanotowała w tym okresie stratę netto w wysokości 12,8 mln zł, natomiast konsensus zakładał zysk netto na poziomie 18 mln zł.

Raportowana EBITDA wyniosła 17,1 mln zł, a analitycy szacowali ją na 25,6 mln zł.

Grupa odnotowała w pierwszym kwartale wzrost gotówki z poziomu 126,6 mln zł do 140,2 mln zł.

(PAP Biznes), #TEN

pr/ osz/

Zobacz także: Ten Square Games SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: