Strategia rozwoju The Dust na lata 2023-2028
Notowana na rynku NewConnect Grupa Kapitałowa The Dust opublikowała w dniu dzisiejszym strategię rozwoju na lata 2023-2028. Jej celem strategicznym jest globalny sukces w segmencie AA dzięki produkcji gier opartych na własnym IP, natomiast celem biznesowym - stabilny i powtarzalny wzrost sprzedaży gier przy znaczącym udziale self-publishingu do końca 2028 roku.
Grupa The Dust postawiła przed sobą ambitne cele – osiągnięcie sukcesu w produkcji gier w segmencie AA przy jednoczesnym systematycznym wzroście sprzedaży oraz przechodzeniu na model self-publishingu. Ale już w dniu dzisiejszym można śmiało powiedzieć, że ostatnie lata pozwoliły Zarządowi Grupy udowodnić, iż to co sobie założy, to konsekwentnie realizuje. Dzięki zaplanowanym i przemyślanym decyzjom zaledwie w ciągu czterech lat z kilkunastoosobowego zespołu powstała grupa kapitałowa składająca się z czterech studiów i zatrudniająca ponad 70 osób z dużym doświadczeniem w branży w różnych gatunkach gier. Tylko w ciągu roku Grupa The Dust podpisała umowy wydawnicze z czołowymi globalnymi wydawcami o wartości ok. 30 mln PLN, przy zachowaniu pełnych praw do produkowanych gier. Dzięki konsekwentnie wdrażanej strategii Grupa The Dust ma wszystko, by zbudować rozpoznawalną markę nie tylko w Polsce, ale i na świecie.
- Aby zbudować silną i stabilną pozycję rynkową, postawiliśmy sobie za cel osiągniecie globalnego sukcesu, rozumianego jako produkcja przynajmniej jednej gry, której sprzedaż netto przekroczy 1 mln szt. w okresie jednego roku od premiery, a prawa własności intelektualnej do tej gry pozostaną w Grupie. Aby jak najbardziej urealnić realizację celu strategicznego będziemy produkować tytuły w różnych kategoriach. W początkowym etapie rozwoju, nowo powstałe studia zależne będą działać we współpracy z wydawcami, aby w późniejszym, już dojrzałym okresie działalności, przechodzić na realizację produkcji i sprzedaży w modelu self publishing. - komentuje Jakub Wolff, Prezes Zarządu The Dust S.A. - Tak jak inne podmioty na rynku, widzimy największy potencjał w self publishingu. Model jest celem, który zdefiniowaliśmy już w założeniach strategicznych w 2020 roku. Jednak w pierwszej kolejności kluczowe było zdobycie wiedzy i przygotowanie się do zaimplementowania najlepszych rozwiązań oraz standardów rynkowych, aby z sukcesem wdrożyć ten model w całej Grupie. - uzupełnia Jakub Wolff.
Grupa w zaprezentowanej strategii bardzo mocno podkreśla znaczenie najważniejszego fundamentu jakim są ludzie oraz ich komfort twórczy. Misją wszystkich studiów zależnych jest tworzenie przyjaznego środowiska, które pozwala skupić się na procesie twórczym - od etapu wizji, aż do osiągnięcia sukcesu rynkowego.
- Nasze plany są ambitne i wymagają wiele pracy, zaangażowania i dalszego rozwoju, ale doświadczeni i pełni energii członkowie zespołów, którzy codziennie pracują na rzecz rozwoju gier wideo we wszystkich naszych studiach zależnych są kluczem do realizacji zarówno celu strategicznego, jak i biznesowego. Chcemy dać Twórcom najlepsze na rynku narzędzia i środowisko, aby mogli poświęcić całą swoją energię wyłącznie na pracę nad produkcjami, pozostawiając wszystkie działania około produkcyjne (marketing, administracja, finanse, komunikacja etc.) pozostałym ekspertom zatrudnionym w Grupie The Dust. Wierzymy, że idealne środowisko, które sprzyja pracy twórczej - jaką jest tworzenie gier wideo - przyczyni się do dalszego organicznego rozwoju Grupy oraz wzmocni integrację zespołów i współdzielenie posiadanego know how. - dodaje Krzysztof Wagner, Członek Zarządu The Dust (COO) oraz jednocześnie Prezes Zarządu Two Horizons S.A. - W naszej Grupie najważniejsi są ludzie. To ich kreatywność i nieograniczona swoboda twórcza są niezbędne w realizacji jakościowych i angażujących produkcji. Wsparcie ze strony zespołu jest niezbędne do zrealizowania przedstawionych planów i działań, dlatego intensyfikujemy działania mające na celu stworzenie zrównoważonego i wspierającego środowiska pracy. Obecnie posiadamy kilkudziesięcioosobowy zespół (w ramach wszystkich studiów), z którym planujemy dalszy rozwój Grupy. A znikoma rotacja utwierdza nas w przekonaniu, że tworzymy przyjazne miejsce do pracy. Wartością nadrzędną jest wzajemny SZACUNEK dla każdego członka zespołu. Z drugiej strony wiemy, że dalszy rozwój będzie wymagał jeszcze większego skupienia się Zarządu na osobach zatrudnionych w poszczególnych zespołach.
The Dust, poza pracownikami, wymienia inne mocne strony, które będą czynnikami wspierającymi realizację strategii. Są to jakość, unikalne IP, dywersyfikacja, globalni partnerzy, oraz unifikacja technologiczna.
- Tworzymy gry, w których gameplay jest najważniejszą wartością, ale przykładamy dużą uwagę do jakości artystycznej naszych produkcji stawiając na najnowsze rozwiązania technologiczne. - dodaje Krzysztof Wagner. - Dążymy do tego, aby rozwój każdego studia w Grupie procentował i wzmacniał pozostałe zespoły w obszarze technologicznym. Jednym z naszych celów produkcyjnych jest wdrożenie jednolitych standardów produkcji i testowania gier. Naszym priorytetem jest rozwój wspólnego dla wszystkich naszych studiów działu QA (Quality Assurance) oraz powołanie zespołu portującego pracującego na rzecz wszystkich produkcji w Grupie. W obecnej chwili każde studio zatrudnia wewnętrznych testerów oraz współpracuje z zewnętrznymi podmiotami. Widzimy, że współpraca z zewnętrznymi firmami nie zawsze jest najlepszą drogą, chcemy więc rozwijać wewnętrzny zespół testujący wraz z ujednoliceniem zaplecza technologicznego i wdrażaniem najlepszych praktyk w branży. Tak, jak w przypadku zewnętrznych zespołów testujących, tak w przypadku portingu widzimy również ogromny potencjał zarówno do optymalizacji kosztowej, ale także w obszarze wdrożenia najlepszych praktyk.
Poza wdrażaniem jednolitych standardów produkcji i testowania gier, Grupa wśród celów produkcyjnych wymienia rozwój wyspecjalizowanych zespołów w różnych gatunkach gier z dużym naciskiem na minimalizację kanibalizacji studiów wewnątrz Grupy (na co wielokrotnie nie zwracają uwagi inne konkurencyjne podmioty z branży), kreację i rozwój własnych IP oraz knowledge sharing w ramach Grupy.
Wśród celów marketingowych kluczowe są: rozwój wewnętrznych kompetencji poprzez zdobywanie doświadczenia w wyniku współpracy z najlepszymi w branży międzynarodowymi partnerami m.in. planowanie, przeprowadzanie oraz zarządzanie globalnymi kampaniami marketingowymi oraz budowanie międzynarodowej społeczności graczy w obrębie różnych gatunków i prowadzenie z nią ciągłego, długoterminowego dialogu.
- Postawione cele marketingowe prowadzą do kolejnego kierunku rozwoju, tzn. wzmocnienia kompetencji marketingowych w self-publishingu, który jest długoterminowym celem każdej ze spółek, oraz zapewnia wydłużenie cyklu życia gier. - uzupełnia Jakub Wolff. - Kolejnym obszarem, który został przeanalizowany to nasze podejście do prowadzenia biznesu. Nasz ugruntowany model biznesowy pozwalający na skuteczne skalowanie działalności Grupy daje nam możliwość stopniowego zwiększanie planowanej liczby premier - od 2 rocznie w latach 2023-2024, do 4 premier w 2028 roku. Na większą liczbę premier pozwala nam dywersyfikacja finansowania pierwszych projektów w nowych studiach zależnych w oparciu o współpracę z wydawcami. Rozwój projektów do etapu proof of concept z kapitału własnego, a finansowanie pozostałej części w oparciu o umowy wydawnicze. Zakładamy stopniowe przechodzenie na self publishing przy kolejnych projektach realizowanych przez dany zespół lub studio. Naszym celem jest również ograniczanie kosztów w ramach Grupy poprzez stworzenie centrum usług wspólnych - od obsługi administracyjnej, przez księgowość i kontroling finansowy, aż po marketing, business development i relacje z wydawcami. Wszystkie studia zależne będą podlegać tym samym procesom kadrowym, budżetowym i zarządczym. A także będą współpracować z tymi samymi dostawcami. Wypracowane przez nas ramy strategii rozwoju pozwolą nam zoptymalizować procesy wewnątrz Grupy. – wyjaśnia Michał Smółka, Członek Zarządu (CFO) The Dust S.A.
Zarząd The Dust S.A. bardzo analitycznie podszedł do nowych założeń strategii i wyraźnie określił kierunki zmian we wszystkich obszarach. Położył nacisk na specjalizacje spółek wokół wybranego gatunku, powstawanie kolejnych studiów oraz rozbudowanie struktur w obecnych zespołach - docelowo (w 2028 roku) zatrudnienie ma wynieść 150 developerów. Istotną decyzją technologiczną jest postawienie w przyszłych projektach na Unreal Engine 5, gdyż Grupie zależy na ujednolicaniu technologicznym w ramach wszystkich zespołów. A produkcje, które odniosły sukces w naturalny sposób będą kontynuowane czy to poprzez sequele, czy spinoffy.
- Jesteśmy świadomi wysiłku i czasu, jaki będziemy musieli włożyć w realizację postawionych przez nas samych strategicznych kierunków rozwoju. Ale lubimy mierzyć wysoko, a motywacji nam nie brakuje. Wiemy, że nakreślone przez nas cele przełożą się na zwiększenie potencjału Grupy The Dust i pozwolą nam tworzyć produkcje, które mają zaskakiwać grafiką i innowacyjnymi rozwiązaniami gameplayowymi oraz dostarczać wielu emocji graczom z całego świata. – podsumowuje Jakub Wolff.
O Grupie The Dust:
Grupa The Dust S.A. działa na globalnym rynku gier wideo. Specjalizuje się w produkcji wysokiej jakości gier komputerowych w oparciu o własne IP, których produkcje finansuje we współpracy z globalnymi wydawcami - Focus Entertainment S.A., Kalypso Media Group GmbH oraz Toplitz Productions GmbH.
Grupa łączy w sobie kompetencje z różnych zakresów kilku studiów deweloperskich: The Dust S.A., Game Island S.A., Two Horizons S.A. i 4Knights S.A. Każde studio specjalizuje się w produkcji gier o odmiennym charakterze, skierowanych do odpowiednich grup docelowych dla danego gatunku.
The Dust S.A. jest producentem gier na komputery PC i konsole. Spółka intensywnie rozwija produkcję gier własnych. Aktualnie pracuje nad grą osadzoną w świecie „Cyklu Inkwizytorskiego” na motywach twórczości Jacka Piekary - „The Inquisitor”. Game Island S.A. tworzy gry z gatunku survival. Zespół pracuje obecnie nad grą Serum. Two Horizons S.A. produkuje gry z gatunku symulatorów z nastawieniem na renowatory. Studio przygotowuje edycję tytułu Hotel Renovator na konsole najnowszej generacji oraz pracuje nad drugim tytułem – Airport Renovator. Natomiast 4Knights S.A. specjalizuje się w produkcji strategicznych gier czasu rzeczywistego (RTS – real time strategy) i builder. Studio posiada dwa projekty we wczesnej fazie rozwoju - Project Crusaders oraz Curb Project.
Wszystkie studia z Grupy przykładają bardzo dużą uwagę do jakości produkowanych tytułów, co jest ich wyróżnikiem na rynku.
Źródło: Spółka, #THD