Przejdź do treści

udostępnij:

The Dust chce stopniowo zwiększać liczbę premier gier i przechodzić na model self publishingu

The Dust chce stopniowo zwiększać planowaną liczbę premier gier - od dwóch rocznie w latach 2023-2024, do czterech premier w 2028 roku i przechodzić ze współpracy z wydawcami na model self publishingu - podała spółka w strategii na lata 2023-28.

Celem The Dust - jak podano - jest wzrost przychodów w latach 2023-2028. Ma być to zrealizowane poprzez zwiększenie liczby realizowanych projektów oraz − stopniowe przechodzenie ze współpracy z wydawcami na model self publishingu.

Jako cel strategiczny The Dust podał produkcję przynajmniej jednej gry, której sprzedaż netto przekroczy 1 mln szt. w okresie jednego roku od premiery, a prawa własności intelektualnej do tej gry (IP) będą w posiadaniu spółki The Dust bądź spółki zależnej.

W latach 2023-2024 The Dust przewiduje po dwie premiery, które będą realizowane z wydawcami. Celem na lata 2025-2026 jest zwiększenie liczby premier do trzech rocznie, z czego 1/3 ma być wydana w modelu self-publishing. W latach 2027-2028 planowane jest wydanie czterech gier rocznie, z czego trzy będą wydane w modelu self publishingu.

"Skalowanie działalności grupy będzie zapewnione poprzez współpracę z inwestorami przy tworzeniu nowych zespołów i spółek, realizację produkcji tytułów we współpracy z wydawcami w celu dalszego poszerzania doświadczenia oraz stopniowe przechodzenie na self publishing przez wybrane zespoły. Planujemy również długoterminowe wsparcie projektów w ramach własnych IP (sequele, prequele, DLC itd.)" - napisano w prezentacji.

Grupa planuje tworzenie nowych zespołów zarówno wewnątrz istniejącej struktury, jak i poprzez tworzenie nowych studiów zależnych. Rozwój ma być finansowany poprzez: kapitał pozyskany od inwestorów w ramach rund inwestycyjnych w nowych spółkach zależnych, konsorcja/project finance, z wypracowanego zysku.

Docelowo (w 2028 r.) planowane jest zatrudnianie 150 developerów, czyli osób czynnie pracujących przy rozwoju gier.

(PAP Biznes), #THD

doa/ gor/

udostępnij: