Przejdź do treści

udostępnij:

Vercom zakłada, że w ciągu dekady będzie miał 1 mln płacących klientów

Vercom zakłada, że w przeciągu dekady uda mu się pozyskać 1 mln płacących klientów - poinformował na konferencji prasowej prezes spółki Krzysztof Szyszka. Dyrektor finansowy Łukasz Szałaśnik wskazał, że w następnych latach Vercom będzie chciał dzielić się z akcjonariuszami coraz większym zyskiem.

"W ciągu następnej dekady będziemy mieli 1 mln płacących klientów, ale zanim to nastąpi chcemy mieć dwa razy większą EBITDA i przez to też (...) dwa razy większą wartość samej spółki" - powiedział prezes Krzysztof Szyszka.

"Polityka dywidendowa, którą przyjęliśmy zakłada, że minimum 50 proc. zysku netto będzie wypłacane w formie dywidendy (...) natomiast liczymy na to i taka jest nasz intencja, żeby w kolejnych latach ta wartość systematycznie rosła" - dodał dyrektor finansowy Vercomu Łukasz Szałaśnik.

Prezes wskazał, że Vercom dalej skupia się na globalizacji swoich usług.

"Globalizację naszej marki prowadzimy poprzez dwie osie (...). Po pierwsze chcemy koncertować się na klientach z obszaru małych i średnich firm i indywidualnych twórców. Osią, dzięki której będziemy rozwijali potencjał (...) milionów klientów na całym świecie gotowych obecnie na te rozwiązanie, jest (...) brand MailerLite" - powiedział Szyszka.

Prezes wskazał, że dzięki przejęciu MailerLite, Vercom dociera obecnie do ok. 2 mln klientów.

"Ci klienci często korzystają z naszych usług za pośrednictwem modelu +freemium+, czyli do pewnego poziomu rozwoju swojej firmy nie muszą płacić za usługę, natomiast są oni doskonałym dystrybutorem wiedzy (...) i powodują, że (...) w sposób naturalny pozyskują rzesze klientów" - powiedział prezes.

"Dla klientów z obszaru enerprise osią będzie zupełnie nowa marka, którą w tej chwili uruchamiamy - Message Flow - przygotowaną w wersji anglojęzycznej, żeby pozyskiwać kolejne rynki geograficzne. W tym przypadku chcemy kontynuować sprawdzoną (...) strategię +land and expende+, w ramach której dostarczamy nasze rozwiązania, a następnie dodajemy kolejne kanały w obszarze komunikacyjnym" - dodał.

Prezes wskazał, że marka obecnie jest dedykowana zamkniętej grupie klientów po to, aby sprawdzić możliwą reakcję rynku na ten produkt.

"Równolegle trwają intensywne prace nad (...) wypuszczeniem w następnych tygodniach-miesiącach dwóch nowych lokalizacji (wersji językowych - przyp. PAP). Za chwilę zaproponujemy na rynku polskim lokalizację tego rozwiązania z polskim wsparciem (...) łącząc nasze zasoby (...) zagregowane w Freshmail (...) z wiedzą i narzędziami oferowanymi przez MailerLite" - powiedział prezes.

Podtrzymano również cel osiągnięcia trzycyfrowego zysku EBITDA już w 2024 roku.

"Wyniki I kw. i dynamiki, które widzimy pokazują, że jesteśmy zgodni z celami które sobie wyznaczyliśmy. Naszą ambicją pozostaje, żeby do 2024 roku EBITDA osiągnęła poziom trzycyfrowy. W celach określonych w programie motywacyjnym mamy na 2024 rok zapisany 95 mln zł (...), ale widzimy wiele przesłanek za tym, żeby ten wynik był jeszcze lepszy" - powiedział dyrektor finansowy Vercomu.

Skorygowana EBITDA Vercomu w pierwszym kwartale 2023 roku sięgnęła 17,6 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakłada, że Vercom będzie miał 17,3 mln zł skorygowanej EBITDA.

W pierwszym kwartale przychody Vercom wzrosły o 51 proc. rdr. do blisko 75 mln zł, a analitycy spodziewali się przychodów na poziomie 73,6 mln zł.

Vercom tworzy platformy komunikacyjne w chmurze, które umożliwiają firmom budowanie relacji z odbiorcami za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji. Obecnie z usług Vercom korzysta ponad 70,9 tys. firm oraz prywatnych przedsiębiorców na 180 rynkach. Zespół Vercom obejmuje ponad 300 osób skupionych w 30 lokalizacjach na całym świecie, m.in. w San Francisco, Nowym Jorku, Berlinie, Pradze, Poznaniu oraz Warszawie.

Od 2021 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i wchodzi w skład indeksu sWIG80. Kapitalizacja rynkowa spółki wynosi ok. 1,3 mld zł.

(PAP Biznes), #VRC

mcb/ ana/

Zobacz także: Vercom SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: