Przejdź do treści

udostępnij:

Wittchen planuje w '23 inwestycje na ok. 15,5 mln zł, chce dwucyfrowych wzrostów sprzedaży

Grupa Wittchen planuje w 2023 roku przeznaczyć nakłady w kwocie ok. 11 mln zł na wyposażenie nowych salonów i modernizację obecnych oraz ok. 4,5 mln zł na infrastrukturę IT oraz związaną z e-commerce - podała spółka w raporcie kwartalnym. Firma chce kontynuować dwucyfrowe dynamiki sprzedaży, liczy na stabilizację marży brutto na sprzedaży i marży operacyjnej.

"Realizacja powyższych planów będzie możliwa dzięki zwiększeniu sprzedaży zagranicznej, na której generowana jest wyższa marża oraz w kanale e-commerce dzięki zwiększeniu wolumenu sprzedaży przez własne sklepy internetowe, jak również zwiększenie współpracy z platformami typu marketplace. Zarząd oczekuje również, że sprzedaż produktów z kategorii walizek nadal będzie wykazywać tendencje wzrostowe" - napisano w raporcie.

"Dodatkowo, poprzez poszerzenie swojego asortymentu oraz wprowadzenie linii Young skierowanej do młodszych klientów, spółka planuje dotarcie do większej grupy klientów" - dodano.

Spółka poinformowała, że w celu zabezpieczenia się przez problemami związanymi z łańcuchem dostaw, dokonała wcześniejszego zatowarowania na znaczną część 2023 r.

W pierwszym kwartale 2023 roku grupa Wittchen miała 10,1 mln zł zysku netto wobec 5 mln zł zysku rok wcześniej. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes oczekiwali 13,3 mln zł zysku netto.

EBIT wzrósł do 12,5 mln zł z 6,4 mln zł zysku przed rokiem i był 20,8 proc. niższy od oczekiwań rynkowych.

Przychody wyniosły 96,3 mln zł wobec 64,3 mln zł w I kwartale 2022 roku, zgodnie z szacunkami przedstawionymi wcześniej przez spółkę.

Jak podano w raporcie, przychody zagraniczne w I kwartale wyniosły 19,9 mln zł, co stanowiło wzrost o 43 proc. rdr.

Kanał online odpowiadał za ok. 52 proc. przychodów spółki.

W okresie trzech miesięcy 2023 roku grupa otworzyła jeden punkt sprzedaży detalicznej zlokalizowany w Pradze.

Na koniec marca 2023 roku grupa prowadziła 115 salonów, z czego 100 pod marką Wittchen, a 15 pod marką Wittchen Travel. Łączna powierzchnia salonów wyniosła 9.794 m kw. Ponadto grupa posiadała 10 salonów franczyzowych na Ukrainie o łącznej powierzchni 880 m kw.

Na koniec marca spółka posiadała 10 salonów za granicą, z czego 7 salonów własnych zlokalizowanych było w Czechach oraz 3 na Węgrzech. Grupa prowadzi także działalność zagraniczną poprzez własne sklepy internetowe oraz poprzez platformy sprzedażowe typu marketplace.

(PAP Biznes), #WTN

pel/ gor/

Zobacz także: Wittchen SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: