Pharmena: najlepszy sprzedażowo I kwartał w historii grupy
Grupa Pharmena w I kwartale 2023 r. wypracowała 4,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi 31 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w 2022 r. Przychodowo jest to najlepszy I kwartał w historii Grupy. Pharmena osiągnęła wzrost sprzedaży w segmencie Hair Care oraz Body Care. Największy przychodowo segment Hair Care, odpowiadający za ponad 80% udział w sprzedaży, odnotował aż 37 proc. wzrost rdr. Grupa Pharmena w I kwartalne br. osiągnęła zysk operacyjny netto w wysokości 157 tys. zł (wzrost o 26,6% rdr).
- Pierwszy kwartał napawa optymizmem. Pozostajemy w trendzie wzrostowym przychodów i skali naszego segmentu produktowego. Pomimo istotnego wzrostu przychodów ze sprzedaży wpływ na osiągnięty zysk operacyjny w porównaniu do pierwszego kwartału roku ubiegłego miały poniesione koszty w związku z zakupem praw i obowiązków z istotnych umów dotyczących obrotu produktami występujących w obrocie na rynku niemieckim pod marka Menavitin oraz wyższymi kosztami sprzedaży i marketingu, w szczególności dotyczącej promocji suplementów diety na rynku krajowym. - powiedział Konrad Palka, Prezes Zarządu Pharmena SA.
Pharmena sukcesywnie poszerzyła swoje portfolio w kategorii pielęgnacji włosów oraz linii emolientowej Allerco®Baby - preparatów dermokosmetycznych do pielęgnacji ciała dzieci od pierwszego dnia życia. Pharmena umocnią wizerunek kluczowych marek Grupy (dermena®, allerco®, menavitin®).
Największy przychodowo segment Hair Care (specjalistyczne produkty dermokosmetyczne), odnotował 3,7 mln zł sprzedaży, co stanowi 37% wzrost rdr. Przychody z segmentu Body Care (specjalistyczne linie do pielęgnacji ciała) wzrosły o 11% rdr. Natomiast sprzedaż segmentu Face Care (specjalistyczne linie innowacyjnych dermokosmetyków przeznaczonych do pielęgnacji skóry twarzy) spadła w raportowanym okresie o 27% rdr.
Siła dywersyfikacji geograficznej leży za oceanem
Głównym rynkiem sprzedaży produktów Pharmeny pozostaje Polska (86% przychodów całkowitych) z 33% wzrostem rdr. Natomiast rynek eksportowy odnotował w I kwartale br. wzrost przychodów o 15,5% w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy ubiegłego roku. Kluczowymi zagranicznymi rynkami do których trafiają specjalistyczne produkty Pharmeny są: Niemcy, Egipt, Wielka Brytania, Włochy. Spółka przygotowuje się na rozpoczęcie sprzedaży produktów za oceanem.
- W perspektywie najbliższych miesięcy planujemy ruszyć ze sprzedażą suplementów diety w USA. Musieliśmy dochować wszelkich formalności oraz wytycznych regulatora. Jesteśmy na etapie realizowania pierwszego zamówienia. Mamy nadzieję, że sprzedaż na rynkach za oceanem wpłynie na naszą dywersyfikację geograficzną przychodów oraz ich poziom. – ocenia prezes Pharmeny.
Pod koniec ubiegłego roku Pharmena podpisała umowę dystrybucyjną z amerykańską firmą Longevity Lunch Lab. LLC na sprzedaż suplementów diety zawierających cząsteczkę 1-MNA pod marką Endotelio oraz umowę na dystrybucję produktów dermokosmetycznych pod marką Dermena. W ramach umów Pharmena SA udzieliła wyłącznej dystrybucji na rynki Stanów Zjednoczonych, Kanady i Meksyku.
O spółce Pharmena:
Publiczna spółka biotechnologiczna, której głównym obszarem działalności jest opracowywanie i komercjalizacja innowacyjnych produktów powstałych na bazie opatentowanej fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej 1-MNA. Realizuje projekty dotyczące prowadzenia badań klinicznych nad innowacyjnym lekiem w obszarze kardio-metabolicznym, produkcji innowacyjnych dermokosmetyków i suplementów diety.
Spółka od 2008 r. była notowana na rynku NewConnect. 12 kwietnia 2019 r. przeniosła notowania na rynek regulowany GPW.
Źródło: Spółka, #PHR
