Wartość oferty PCF Group wyniesie ok. 134,4 mln zł; skierowana będzie niemal wyłącznie do firmy Krafton | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
02 cze 2023, 07:06

Wartość oferty PCF Group wyniesie ok. 134,4 mln zł; skierowana będzie niemal wyłącznie do firmy Krafton

PCF Group, po przeprowadzeniu procesu budowy księgi popytu, zdecydowała o zaoferowaniu około 3,34 mln akcji serii F po cenie 40,20 zł za akcję, czyli łączna wartość emisji wyniesie ok. 134,4 mln zł - podała spółka w komunikacie prasowym. Oferta zostanie skierowana niemal wyłącznie do firmy Krafton.

PCF Group złoży inwestorom oferty objęcia łącznie 3.343.037 akcji serii F, w tym oferta skierowana do Krafton, południowokoreańskiego wydawcy i producenta gier, z którym spółka wcześniej zawarła umowę inwestycyjną, obejmie 3.342.937 akcji. Cena emisyjna będzie jednakowa dla Krafton jak i pozostałych inwestorów.

"Zdecydowaliśmy się ustalić cenę emisyjną akcji serii F na tym samym poziomie co cena określona w umowie inwestycyjnej z Krafton, czyli 40,20 zł za akcję, oraz finalnie zaoferować nowe akcje niemal wyłącznie firmie Krafton, na warunkach określonych w umowie inwestycyjnej. Łączna wartość oferty wyniesie tym samym około 134,4 mln zł, co jest oczywiście kwotą niższą niż planowaliśmy pozyskać w ramach SPO. Jesteśmy przekonani o słuszności objętej strategii rozwoju i zamierzamy ją realizować, szukając dodatkowych źródeł jej finansowania w przyszłości" – powiedział, cytowany w komunikacie praasowym, Sebastian Wojciechowski, prezes i główny akcjonariusz PCF Group.

PCF Group rozpoczął proces budowania księgi popytu 29 maja. Z emisji do ok. 5,85 mln akcji serii F spółka planowała pozyskać od 205 do 295 mln zł.

Zgodnie z umową inwestycyjną zawartą w marcu tego roku, Krafton zobowiązał się objąć akcje serii F stanowiące 10 proc. kapitału zakładowego po przeprowadzeniu oferty.

Zaktualizowana w styczniu strategia PCF Group zakłada wydanie większości gier z jej portfela w modelu self-publishing. Celem strategicznym jest osiągnięcie co najmniej 3 mld zł łącznych przychodów w latach 2023-2027, czyli niemal pięciokrotnie więcej niż w latach 2018-2022.

People Can Fly pracuje obecnie nad siedmioma projektami znajdującymi się na różnych etapach zaawansowania. Cztery z nich to gry z segmentu AAA, z czego jedna – Projekt Gemini – jest już w fazie produkcyjnej i realizowana jest w modelu work-for-hire na zlecenie Square Enix.

Trzy kolejne gry z segmentu AAA – Projekt Dagger, Projekt Bifrost oraz Projekt Victoria – znajdują się w preprodukcji i spółka zamierza je wydać w modelu self-publishing, z planowanymi premierami w latach 2025-2026. Kolejną grą jest Projekt Red, z segmentu compact-AAA, obecnie będąca w fazie koncepcyjnej.

W portfelu People Can Fly znajdują się ponadto dwie gry przeznaczone na platformy wirtualnej rzeczywistości (VR) – Bulletstorm VR oraz Green Hell VR – realizowane przez Incuvo, spółkę zależną PCF Group.

Na realizację nowej strategii Spółka planuje wykorzystać także środki własne, wpływy z bieżącej działalności operacyjnej oraz inne dostępne źródła finansowania.

(PAP Biznes), #PCF

doa/

Zobacz także: PCF Group SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości