Pepco Group publikuje śródroczne wyniki finansowe za półroczny okres zakończony 31 marca 2023 r.
Pepco Group, dynamicznie rozwijająca się paneuropejska sieć dyskontowych sklepów wielobranżowych, publikuje śródroczne wyniki finansowe za półroczny okres zakończony 31 marca 2023 r.*
Najważniejsze informacje:
-
W pierwszej połowie roku we wszystkich formatach sklepów utrzymywała się silna dynamika handlu
- Sprzedaż w warunkach porównywalnych (LFL) wzrosła łącznie o 11,1%, w Pepco o 15,8%, a w Poundland Group o 4,9%. - Wyniki finansowe za I półrocze były lepsze niż w ubiegłym roku, przy założeniu stałego kursu walutowego.
- Przychody wzrosły o 22,8% do poziomu 2,8 mld EUR, a bazowa EBITDA o 11% do 377 mln EUR.
- Łączna liczba sklepów na koniec pierwszego półrocza wyniosła 4 127, co oznacza wzrost o 12% w ujęciu rok do roku, co wynikało głównie ze wzrostu liczby placówek sieci Pepco w Europie Zachodniej.
- Grupa znajduje się na dobrej drodze do otwarcia co najmniej 550 nowych sklepów netto w bieżącym roku obrotowym.
- Grupa pozostaje przekonana co do perspektyw EBITDA na cały rok, bez zmian w stosunku do poprzednich założeń
Wyniki finansowe:
- Przychody Grupy w I półroczu wyniosły 2 839 mln EUR, wzrosły o 22,8% w ujęciu rok do roku przy założeniu stałego kursu walutowego.
- Przychody w warunkach porównywalnych (LFL) wzrosły w omawianym okresie o 11,1% (+13,0% w I kwartale i +8,5% w II kwartale).
- Marża brutto na poziomie 40,1% w pierwszym półroczu odzwierciedla oczekiwania, przy oczekiwanym wzroście w drugim półroczu wraz ze spadkiem inflacji po stronie kosztów podstawowych.
- Bazowa EBITDA (MSSF 16) wyniosła 377 mln EUR, rosnąc o 11,0% w ujęciu rok do roku przy założeniu stałego kursu walutowego.
- Bazowy zysk przed opodatkowaniem wyniósł 134 mln EUR, był niższy o 5,7% w ujęciu rok do roku przy założeniu stałego kursu walutowego, odzwierciedlając inwestycje w sklepy, ekspansję i związane z tym koszty łańcucha dostaw, w warunkach podwyższone inflacji.
- Zadłużenie netto na koniec I półrocza wyniosło 383 mln EUR (MSR 17), co stanowi 0,9-krotność LTM EBITDA.
Komentując wyniki, Trevor Masters, Dyrektor Generalny (CEO) Pepco Group, powiedział:
„Grupa poczyniła znaczne postępy w realizacji przyjętych celów strategicznych w tym półroczu, odnotowując jednocześnie zarówno wzrost przychodów jak i bazowego wyniku EBITDA. W omawianym okresie otworzyliśmy 166 nowych sklepów netto i jesteśmy przekonani, że osiągniemy zakładany cel, jakim jest otwarcie co najmniej 550 nowych sklepów netto w bieżącym roku obrotowym, w ramach naszego ukierunkowanego i rentownego programu otwierania sklepów.”
„Nasza strategia wzrostu w Europie Zachodniej jest realizowana zgodnie z planem, odzwierciedlając dużą atrakcyjność marki Pepco dla klientów na całym kontynencie. Włochy, gdzie niedawno otworzyliśmy nasz setny sklep, oraz Hiszpania – która korzysta z naszej połączonej oferty odzieży, produktów ogólnego użytku i produktów szybkozbywalnych – nadal są naszymi największymi i najszybciej rozwijającymi się rynkami w Europie Zachodniej. W maju mieliśmy przyjemność wprowadzić markę Pepco na rynek portugalski.”
„Jak podkreślaliśmy wcześniej, inflacja w Europie Środkowej utrzymuje się na podwyższonym poziomie, w związku z czym w III kwartale działalność w sklepach Pepco pozostawała wyzwaniem. Pomimo tego nadal spełnialiśmy oczekiwania klientów dysponujących ograniczonym budżetem, utrzymując pozycję lidera cenowego i zwiększając nasz udział w rynku, skupiając się jednocześnie na kosztach prowadzenia działalności w obecnym otoczeniu inflacyjnym.”
„Utrzymujemy dobrą pozycję i w drugim półroczu marże brutto będą rosły, dzięki pozytywnemu wpływowi niektórych kosztów po stronie kosztów podstawowych, w tym towarów i frachtu. Skupiamy się na realizacji naszej strategii i pozostajemy na dobrej drodze do osiągnięcia całorocznego wzrostu EBITDA zgodnie z wcześniejszymi prognozami. Chciałbym wyrazić uznanie dla naszych współpracowników i dostawców pracujących na rzecz całej Grupy i podziękować im za ich ciężką pracę oraz zaangażowanie w obsługę naszych klientów.”
Telekonferencja
Pepco Group zorganizuje telekonferencję dla analityków i inwestorów w celu omówienia wyników okresowych za I półrocze we wtorek 6 czerwca 2023 r. o godz. 8:30 czasu BST (9:30 czasu CEST). Inwestorzy i analitycy, którzy chcieliby wziąć udział w sesji pytań i odpowiedzi, proszeni są o połączenie z niżej podanym numerem i powołanie się na „Wyniki półroczne Pepco”.
Alternatywnie, transmisja na żywo będzie dostępna pod linkiem:
https://brrmedia.news/PCO_HY23
Źródło: Spółka, #PCO
