Przejdź do treści

udostępnij:

Pepco Group zakłada wzrost marży brutto w drugim półroczu (opis)

Pepco Group zakłada wzrost marży brutto w drugim półroczu, podtrzymuje cel wzrostu EBITDA w całym roku - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. Jak podano, w kwietniu i maju utrzymywały się słabsze nastroje konsumentów.

"Utrzymujemy dobrą pozycję i w drugim półroczu marże brutto będą rosły, dzięki pozytywnemu wpływowi niektórych kosztów po stronie kosztów podstawowych, w tym towarów i frachtu. Skupiamy się na realizacji naszej strategii i pozostajemy na dobrej drodze do osiągnięcia całorocznego wzrostu EBITDA zgodnie z wcześniejszymi prognozami" - poinformował, cytowany w komunikacie, Trevor Masters, dyrektor generalny Pepco Group.

Jak podano, spółka liczy na zrealizowanie wstępnych prognoz, przewidujących w roku obrotowym 2023 wzrost przychodów na poziomie nieco poniżej 20 procent oraz kilkunastoprocentowy wzrost EBITDA (MSSF 16) przy założeniu stałego kursu walutowego.

"Te założenia opierają się na przychodach uzyskanych już w tym roku obrotowym, na założeniach programu przyspieszonego otwierania sklepów w drugiej połowie roku, oraz wysiłkach na rzecz podniesienia marży" - napisano.

Grupa liczy na dalszą poprawę marż brutto w roku obrotowym 2024.

"Biorąc pod uwagę nasz wydłużony cykl zakupowy, w którym zakupy towarów po dzisiejszych cenach staną się widoczne w naszych wynikach finansowych za około 9-12 miesięcy, w roku obrotowym 2024 możemy spodziewać się dalszej poprawy marż brutto w kierunku poziomów sprzed pandemii" - napisano.

Jak podało Pepco, w pierwszych dwóch miesiącach trzeciego kwartału tego roku obrotowego utrzymywały się słabsze nastroje konsumentów.

"W ostatniej aktualizacji zwróciliśmy uwagę na trudne otoczenie wykazujące oznaki spadku zaufania konsumentów na niektórych z naszych głównych rynków. Ten niepewny kontekst handlowy utrzymywał się w kwietniu i maju, przy słabszych nastrojach konsumentów dotyczących wydatków własnych w reakcji na wysoką inflację, szczególnie w Europie Środkowej. Dowodem na to jest spadek częstotliwości wizyt w sklepach i podejmowania przez klientów innych decyzji zakupowych" - napisano w komunikacie.

"Popyt na produkty FMCG rośnie we wszystkich naszych liniach biznesowych, natomiast wyniki w kategoriach odzieży i produktów powszechnego użytku są zróżnicowane. Jako podmiot handlu detalicznego wspieramy naszych klientów w tych trudnych czasach, oferując konkurencyjne ceny zgodnie z wartościami naszej marki. Utrzymanie przywództwa cenowego ma zasadnicze znaczenie dla oferowania atrakcyjnej propozycji wartości dla naszych klientów oraz dla zwiększania udziału w rynku. Jednocześnie dalej w sposób aktywny zarządzamy naszymi kosztami prowadzenia działalności we wszystkich naszych obszarach strategicznych" - dodano.

(PAP Biznes), #PCO

pel/

Zobacz także: Pepco Group NV - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: