Artifex Mundi podsumowuje maj 2023 r.
Notowany na GPW producent i wydawca gier zakończył maj z 6,5 mln zł przychodów. To wynik o 92% wyższy od osiągniętego w maju 2022 r. i o 3% wyższy od kwietniowych przychodów Artifex Mundi. O rekordowych wynikach spółki przesądził dynamiczny rozwój aplikacji Unsolved, przychody z komercjalizacji której wzrosły o 237% rok do roku i o 6% miesiąc do miesiąca, sięgając 5,6 mln zł.
Przychody segmentu free-to-play wzrosły w maju, rdr., o 188%, do 5,7 mln zł. Koszty akwizycji graczy segmentu wyniosły w tym okresie blisko 3,2 mln zł, wobec 1,3 mln zł w maju 2022 r.
Motorem napędowym spółki, odpowiadającym za 85% przychodów firmy w minionym miesiącu, jest gra Unsolved, umożliwiająca graczom dostęp w formule free-to-play do części z najlepszych gier HOPA z portfela Artifex Mundi. Realizacja planu rozwoju aplikacji przekłada się na poprawę kluczowych wskaźników efektywności Unsolved. W połączeniu z rozszerzaniem dostępnej w Unsolved palety gier pozwoliło to w minionym miesiącu, mimo rosnących kosztów reklam online, utrzymać wysoki poziom inwestycji w rozszerzanie bazy użytkowników, przy jednoczesnym zachowaniu stałych oczekiwanych stóp zwrotu.
- Jesteśmy zadowoleni z wdrożonych do Unsolved od początku roku zmian, skutkujących istotą poprawą monetyzacji, która stopniowo ujawnia się w naszych miesięcznych wynikach. Równocześnie wiemy co robić w kolejnych kwartałach, aby dalej uwalniać potencjał Unsolved. Zmiany w grze sprawiają, że statystyczny gracz zostaje z nami na dłużej, a my, doskonaląc narzędzia i strategie UA, jeszcze efektywniej przyciągamy do Unsolved nowych użytkowników. Priorytetem pozostaje dla nas długoterminowy rozwój Unsolved, przy utrzymaniu zakładanej rentowności projektu. Liczymy, że w kolejnych wakacyjnych miesiącach, dzięki dokonanym zmianom w Unsolved, uda nam się istotnie ograniczyć widoczną w zeszłych latach sezonowo słabnącą dynamikę tempa pozyskiwania nowych graczy – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes giełdowej spółki.
O spółce Artifex Mundi:
Artifex Mundi to wiodący wydawca oraz producent gier, obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure). Od początku 2020 roku strategicznym kierunkiem dalszego rozwoju firmy jest koncentracja zasobów w ramach dwóch wewnętrznych studiów skupiających się na produkcji gier mobilnych monetyzowanych w modelu free-to-play w dwóch gatunkach: gier Hidden Object oraz gier RPG.
Źródło: Spółka, #ART
