Przejdź do treści

udostępnij:

Grupa LPP miała w I kw. 109,5 mln zł zysku netto j.d. wobec konsensusu 147 mln zł (opis)

Grupa LPPw pierwszym kwartale roku obrotowego 2023/24 miała 109,5 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 268 mln zł przed rokiem - poinformowała spółka w raporcie. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się 147 mln zł zysku.

Zysk operacyjny wyniósł 230,7 mln zł, a EBITDA 551 mln zł. Konsensus PAP Biznes przewidywał 228,1 mln zł zysku operacyjnego i 526,5 mln zł EBITDA.

Przychody grupy wyniosły 3,64 mld zł (wzrost o 19,9 proc. rdr), a rynek oczekiwał sprzedaży na poziomie 3.673,8 mln zł.

LPP oceniło, że przychody wzrosły rdr głównie za sprawą wysokich wzrostów w sprzedaży offline (+34,1 proc. rdr), osiągniętych dzięki pozytywnym LFL (+5,3 proc.) i otwarciom 92 nowych sklepów.

Wysokie nominalne wzrosty i dynamikę sprzedaży obserwowano w marce Sinsay, dzięki rozwojowi sieci sprzedaży oraz utrzymującej się popularności zakupów w segmencie value-for-money.

Sprzedaż internetowa w pierwszym kwartale 2023/24 stanowiła 26,6 proc. przychodów z Polski (29,4 proc. rok wcześniej) oraz 25,8 proc. przychodów grupy (32,6 proc. rok wcześniej). Zagraniczna sprzedaż internetowa wsparta została przez nowe rynki: Grecję i Włochy (otwarcie w drugim kwartale 2022/23) oraz Serbię (otwarcie w czwartym kwartale 2022/23).

Sprzedaż za granicą w pierwszym kwartale 2023/24 była wyższa niż w Polsce, która stanowiła 41,9 proc. sprzedaży grupy, wobec 48,1 proc. w pierwszym kwartale 2022/23.

Jak ocenia LPP, wzrosty sprzedaży za granicą (34,2 proc.) były wyższe niż w Polsce (4,6 proc.) ze względu na dużą liczbę otwarć nowych salonów w krajach regionu SEE (Macedonii, Bośni i Hercegowinie, Serbii) oraz Finlandii. Największe sprzedaże w trzech krajach poza Polską osiągnęły: Rumunia, Ukraina i Czechy.

Przed rokiem LPP miało 3,03 mld zł przychodów, 117 mln zł EBIT i 369 mln zł EBITDA.

Sieć sprzedaży stacjonarnej LPP to 2.045 sklepów o łącznej powierzchni 1.748 tys. m kw. w 27 krajach.

Celem na koniec 2023/24 jest 2 mln m kw. powierzchni. Cel wzrostu na kolejne dwa lata to 10-15 proc. wzrostu powierzchni rocznie.

Marża brutto na sprzedaży wyniosła 49,6 proc. (spadek o 1,4 pp. rdr) i - jak podano - jest to efekt większego udziału marki Sinsay w przychodach, która charakteryzuje się najniższą marżą w grupie, akcji promocyjnych wspierających sprzedaż oraz mniej korzystnego kursu USD/PLN.

Spadek poziomu zapasów wyniósł 9,2 proc. rdr. Około 85 proc. zapasów to kolekcja Wiosna/Lato 2023, ok. 9 proc. kolekcje 2022, ok. 6 proc. zapasów stanowi kolekcja Jesień/Zima 2023/24.

Koszty SG&A wzrosły w pierwszym kwartale 2023/24 o 9,1 proc. rdr. Wydatki inwestycyjne wyniosły 271,7 mln zł tj. +3,2 proc. rdr. Nakłady na sklepy wyniosły 222 mln zł, a na infrastrukturę i IT 49,7 mln zł (spadek rdr ze względu na zakończenie inwestycji Centrum Dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim).

(PAP Biznes), #LPP

doa/ asa/

Zobacz także: LPP SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: