Przejdź do treści

udostępnij:

CANAL+ i Grupa Kino Polska ogłaszają przetarg na wybór wspólnego brokera reklamowego

CANAL+ i Grupa Kino Polska ogłosiły wspólny przetarg na brokera, który zajmie się sprzedażą reklam na 20 kanałach telewizyjnych, sponsoringu, projektów specjalnych i oferty online. Połączenie oferty sprzedaży czasu reklamowego na kanałach TV oraz online należących do CANAL+ i Grupy Kino Polska sprawia, że zadaniem nowego brokera będzie obsługa 4. pod względem oglądalności grupy medialnej na polskim rynku, docierającej do zróżnicowanej grupy odbiorców.

Do przetargu na nowego brokera reklamowego zaproszono Polsat Media, Telewizję Polską oraz TVN Media.

– W ramach naszej współpracy z Grupą Kino Polska już możemy się  pochwalić pierwszymi, wspólnymi projektami – mówi Magdalena Lubieniecka-Kowalska, Kierownik ds. reklamy i sponsoringu w CANAL+ Polska. Zrealizowaliśmy razem pierwszy program telewizyjny „Patent na zieleń”, a teraz po raz pierwszy w historii ogłaszamy wspólny przetarg na nowego brokera. Szukamy partnera, który będzie gotowy wykorzystać potencjał powiększonej mediowej Grupy działającej na polskim rynku i odpowie na nasze wspólne potrzeby. Warto zaznaczyć, że łącząc siły zajmujemy 5. miejsce pod względem oglądalności na polskim rynku telewizyjnym, a biorąc łącznie pod uwagę naszą ofertę multikanałową (platformy OTT i TV) tworzymy 4. największą pod względem oglądalności ofertę medialną w Polsce – dodaje Magdalena Lubieniecka-Kowalska.

Łącznie w portfolio CANAL+ i Grupy Kino Polska znajduje się obecnie 38 różnorodnych kanałów z bogatą ofertą programową (sport, filmy i seriale, lifestyle, programy dokumentalne, kanały dla dzieci). Przetarg dotyczyć będzie sprzedaży reklam na 20 kanałach telewizyjnych, sponsoringu, projektów specjalnych i oferty online CANAL+ i Grupy Kino Polska. W przypadku CANAL+ będą to następujące kanały CANAL+SPORT, CANAL+SPORT2, CANAL+SPORT5, ALE KINO+, DOMO+, CANAL+ KUCHNIA, PLANETE+, MINI MINI+, TELE TOON+, CANAL+ FAMILY, NOVELAS+, CANAL+PREMIUM, a także Canal+ Online. W ramach Grupy Kino Polska będą to: Zoom TV, Stopklatka, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Dizi, Gametoon.

- Połączona oferta sprzedaży czasu reklamowego Grupy Kino Polska oraz kanałów z Grupy CANAL+ daje reklamodawcom szeroki zasięg na wielu kanałach z atrakcyjnym komercyjnie profilem widzów. Razem docieramy do różnych grup odbiorców, czas reklamowy oferujemy zarówno w telewizyjnych kanałach premium, w telewizji naziemnej jak i na platformach OTT - mówi Marek Wochna, Dyrektor Sprzedaży Produktów Reklamowych z Grupy Kino Polska.

Ogłoszenie wspólnego przetargu na brokera reklamowego jest m. in. następstwem decyzji Grupy M7 (z Grupy CANAL+) z kwietnia tego roku, której efektem będzie zwiększenia udziałów w SPI International do 100%. Po zakończeniu tej transakcji Grupa CANAL+ pośrednio będzie kontrolować 66% kapitału zakładowego Grupy Kino Polska.

Brokerem reklamowym Grupy CANAL+ Polska jest obecnie TVN Media, natomiast sprzedaż reklam dla Grupy Kino Polska prowadzi Polsat Media, a w przypadku kanału DIZI Telewizja Polska.

O CANAL+ :

CANAL+ Polska jest wiodącym producentem kanałów telewizyjnych oferującym unikalne połączenie treści programowych segmentu premium, nowatorskiej technologii i szerokiej sieci dystrybucji. Grupa CANAL+ Polska jest drugim największym dostawcą usług płatnej telewizji w Polsce. CANAL+ Polska jest operatorem platformy satelitarnej, oferującej pakiety telewizji, które obejmują zarówno własne kanały telewizyjne jak i kanały podmiotów trzecich, ze szczególnym uwzględnieniem segmentu premium.

Dzięki swoim własnym kanałom telewizyjnym premium pod marką CANAL+ oraz starannie wyselekcjonowanym kanałom premium podmiotów trzecich, CANAL+ oferuje swoim klientom najbogatsze doświadczenia związane z telewizją premium na polskim rynku płatnej telewizji, pod względem różnorodności, liczby premier, wyłącznej dostępności oraz jakości dźwięku i obrazu.

W maju 2020 r. CANAL+ Polska uruchomiła CANAL+ online, innowacyjną usługę stworzoną w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na nielinearne treści programowe. Usługa ta oferuje dostęp do kanałów linearnych i treści programowych na żądanie, takich jak filmy, seriale, wydarzenia sportowe, lifestyle, treści programowe skierowane do dzieci.

Za pośrednictwem Kino Świat, CANAL+ Polska jest również zaangażowana w dystrybucję filmów do kin. Kino Świat jest wiodącą spółką dystrybuującą filmy w Polsce.

O Grupie Kino Polska:

Grupa Kino Polska to jedna z wiodących grup mediowych w Polsce, z sukcesem działająca również na rynkach międzynarodowych. Grupa zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji, na platformy VOD, do serwisów streamingowych oraz kin, a także sprzedażą licencji programowych. Jest również nadawcą tematycznych kanałów telewizyjnych, dystrybuowanych w naziemnej telewizji cyfrowej, w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. W portfolio Grupy znajdują się m.in. takie kanały telewizyjne, jak: Stopklatka, Zoom TV, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Gametoon i DIZI oraz kanały marki FilmBox.

Źródło: Spółka, #KPL

Zobacz także: Kino Polska TV SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: