Przejdź do treści

udostępnij:

Grupa VRG chce na koniec '25 osiągnąć ok. 1,9 mld zł przychodów i 56-57 proc. marży

Grupa VRG zakłada w nowej strategii na lata 2023-25, że na koniec 2025 roku jej przychody powinny zbliżyć sie do 1,9 mld zł, a marża brutto na sprzedaży wyniesie między 56 a 57 proc. - podała spółka w komunikacie. Średnioroczne wydatki inwestycyjne w latach 2023-25 mają wynieść ok. 43 mln zł.

Jak podano, strategia grupy zakłada wzrost wartości poprzez rozwój skali biznesu, wzrost marży operacyjnej w segmencie odzieżowym i jubilerskim, a także wzrost zysku netto.

Spółka poinformowała, że celem są dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w każdym roku realizacji strategii dzięki rozwojowi każdej z marek, m.in. przez poszerzenie docelowej grupy klientów i mocniejsze wejście w modę dla kobiet.

Marża brutto w każdym z segmentów ma się poprawić m.in. dzięki optymalizacji polityki cenowej i promocyjnej, zmianom w kolekcjach i konsolidacji źródeł dostaw.

Zarząd zakłada wzrost kosztów SG&A/m kw. wolniejszy od wzrostu sprzedaży i zysku brutto na sprzedaży, co powinno przełożyć się na minimum 12 proc. marżę operacyjną w 2025 roku.

Jednym z celów VRG jest też modernizacja i rozwój powierzchni sklepów własnych obu segmentów oraz własnych e-sklepów i sprzedaży na marketplace'ach.

Jak podano, na koniec 2025 roku sieć stacjonarna grupy powinna dysponować powierzchnią zbliżoną do 62,7 tys. m kw. Dodatkowo, grupa powinna posiadać 6 własnych e-sklepów, a marki grupy mają być obecne w szerszej skali na platformach typu marketplace, co powinno przełożyć się na minimum 14 proc. udział on-line w przychodach grupy w 2025 roku.

VRG podała, że rozwój powierzchni grupy oparty będzie o salony w nowych konceptach oraz modernizację istniejących salonów, co wymagać będzie ok. 43 mln zł średniorocznych wydatków inwestycyjnych w latach 2023-25.

"Jednocześnie celem zarządu jest skrócenie cyklu obrotu gotówki do ok. 250-260 dni w 2025 roku, głównie dzięki niższemu o ok. 30 dni cyklowi obrotu zapasów. W rezultacie, grupa kapitałowa nie powinna wykazywać zadłużenia netto przy kontynuacji dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami zgodnie z posiadaną polityką dywidendową" - napisano w komunikacie.

Spółka poinformowała, że priorytetem jest rentowny wzrost organiczny grupy w Polsce, w której zarząd widzi możliwości dalszego rozwoju.

"Jednocześnie lata 2023-25 będą początkiem drogi do budowy rozpoznawalności marek grupy kapitałowej w regionie CEE, która będzie prowadzona z uwzględnieniem strony kosztowej" - podała grupa.

(PAP Biznes), #VRG

pel/ gor/

Zobacz także: VRG SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: