Clear Channel Poland i Pure City łączą siły na rzecz realizacji celów ESG w branży OOH
Clear Channel Poland, polski oddział światowego lidera reklamy zewnętrznej, obecnego w 24 krajach na 3 kontynentach oraz Pure City, operator nowatorskiej, zielonej sieci nośników cyfrowej reklamy zewnętrznej, oferujący unikalną na polskim rynku usługę Green digital OOH rozpoczęli współpracę w zakresie usług zgodnych z ESG.
Pure City rozwija w Polsce unikalną, zieloną sieć nośników cyfrowej reklamy zewnętrznej, będących jednocześnie stacjami ładowania pojazdów elektrycznych. Zasilane zielonym, certyfikowanym prądem nowoczesne nośniki LED stanowią atrakcyjne medium, pozwalające na kreatywną i dostosowaną do potrzeb komunikację, a jednocześnie gwarantują mierzalny udział w ograniczaniu śladu węglowego firm i marek. Spółka ma obecnie podpisane umowy na 80 lokalizacji w całej Polsce, a do końca 2025 r. sieć ma obejmować ponad 750 ekoelektrostacji. Już teraz treści reklamowe z 10 ekoleketrostacji docierają do około 1,5 mln widzów miesięcznie. Poza zielonymi nośnikami PureCity rozwija aplikację, która pozwoli na znaczące zwiększenie widowni w przyszłości oraz umożliwi precyzyjną i wieloformatową komunikację z atrakcyjną grupą docelową właścicieli aut elektrycznych.
– Wspieranie komunikacji firm i marek zgodnie z celami ESG jest naszym priorytetem, a działania na rzecz zrównoważonego rozwoju są wpisane w DNA Pure City. Połączenie zielonej energii z możliwościami jakie daje medium przyszłości - digital OOH, przyniosło efekt w postaci Green digital OOH - oferty usług komunikacyjnych i ESG Pure City. Jestem przekonany, że to przyszłość branży cyfrowej reklamy zewnętrznej. Dzięki przystąpieniu do UN Global Compact Network oraz współpracy z tak odpowiedzialną w zakresie ESG marką jak Clear Channel oferujemy naszym klientom, partnerom i społecznościom lokalnym unikalne możliwości kreatywnej, elastycznej i efektywnej komunikacji pro-ekologicznej i pro-klimatycznej. Zgodnie z celami przyświecającymi naszej organizacji będziemy dążyli do zwiększania liczby „zielonych” nośników reklamowych na polskim rynku – komentuje Wojciech Bieńkowski, prezes Pure City.
Clear Channel Poland należy do Clear Channel Outdoor Holdings (CCOH), działającego w trzech regionach: Clear Channel Europe (rynki w Europie i Azji), Clear Channel Outdoor Americas (CCOA) (w Stanach Zjednoczonych i na Karaibach) oraz Clear Channel Latin America (Ameryka Łacińska). Globalna pozycja ważnego podmiotu w branży reklamy Out-of-Home to nie tylko ogromny potencjał, ale również wielka odpowiedzialność, dlatego CCOH od 2020 roku realizuje program „Tworzenie lepszego świata dzięki naszej platformie opartej na ludziach”. Priorytetami CCOH w zakresie ESG są: Uczciwe środowisko, Różnorodność i włączanie, Etyczne przepisy, Społeczności, Uczciwe relacje oraz Platforma dla marek – wspieranie ich w zakresie zrównoważonego rozwoju i inicjatyw społecznej odpowiedzialności biznesu. Sieć Green Digital uzupełnia ofertę premium digitali miejskich Clear Channel Poland (CCP). Zasięg 9 największych polskich aglomeracji, w których dotychczas dostępne były nośniki typu City Digital należące do firmy, zwiększa się o jakościowe ekrany zlokalizowane w miastach powyżej 40 tysięcy mieszkańców.
- W Clear Channel zobowiązaliśmy się osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla netto do 2030 r. w zakresie 1 i 2 oraz do 2045 r. w zakresie 3 Protokołu GHG. W ramach postępów naszych działań w kierunku zerowej emisji dwutlenku węgla stosujemy środki i inwestujemy w technologie, które zmniejszają nasze zużycie energii, na przykład wymieniamy oświetlenie fluorescencyjne na dostosowane do potrzeb alternatywy LED czy instalujemy energooszczędne wyświetlacze cyfrowe. Współpraca z takim partnerem jakim jest Pure City to kolejny krok w tych dążeniach. Rosnący potencjał sieci naszego partnera oraz filozofia jego działania doskonale wpisują się w nasze potrzeby – komentuje Joanna Szymańska, Development & Operations Director, Clear Channel Poland.
O Clear Channel Poland:
Clear Channel Poland sukcesywnie poszerza sieć ekranów w najlepiej eksponowanych lokalizacjach przestrzeni miejskiej co owocuje rozwojem sieci nośników City Digital do ponad 170 ekranów w 9 największych aglomeracjach w Polsce oraz ekranów sieci Green Digital w miastach powyżej 40 tys. mieszkańców. Firma posiada, również, w swojej ofercie Digital Out Of Home 24 Galerie Premium w 11 głównych aglomeracjach miejskich, oferując blisko 280 nośników typu Totem oraz 20 najwyższej jakości ekranów spektakularnych, co czyni ją liderem w tym segmencie. Poprzez stały rozwój jakościowej sieci nośników digital w przestrzeni miejskiej i Galeriach Premium oraz wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych, optymalizuje swoją ofertę zapewniając precyzyjne, elastyczne i szybkie dotarcie do pożądanej widowni i realizację celów reklamodawców. W portfolio Clear Channel znajduje się także sieć nośników klasycznych typu Citylight, Billboard 6X3, Backlight oraz oferta tranzytowa. Łączny zasięg: ok. 70%, lokalizacja: miasta TOP 11.
O Pure City:
Pure City - miejska sieć ekoelektrostacji to zielona sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych będących jednocześnie nośnikami cyfrowej reklamy zewnętrznej (DOOH). Spółka podpisała już umowy na 80 lokalizacji w całej Polsce. Do końca 2025 r. sieć ma obejmować ponad 750 ekoelektrostacji w miastach w całej Polsce. Nowatorski w Europie koncept z powodzeniem jest już rozwijany w Australii oraz USA, gdzie reklamodawcy coraz chętniej korzystają z nośników reklamowych wspierających rozwój transportu zeroemisyjnego. Partnerami technologicznymi Pure City są Elocity oraz stacjeladowania.com., a partnerem realizacji kampanii komunikacyjnych jest Molecular Worldwide. Inwestorem jest Freya Capital.
Misją Pure City jest realny i mierzalny udział w transformacji energetycznej oraz wspieranie firm i marek stawiających na realizację celów ESG. Zielone ekoelektrostacje Pure City dzięki starannie wybranym lokalizacjom zapewnią połączenie wygody ładowania pojazdu z dużym zasięgiem treści marketingowych reklamodawców. Jednocześnie 10% czasu reklamowego będzie udostępniane na potrzeby miast i edukacji w zakresie zmian klimatycznych oraz komunikacji społeczności lokalnej w tym obszarze.
Pure City jest członkiem UN Global Compact - największej na świecie inicjatywy ONZ działającej na rzecz zrównoważonego biznesu, która skupia firmy współpracujące z ONZ oraz tworzące strategie i działania w oparciu o polityki ONZ, w szczególności w oparciu o Cele Zrównoważonego Rozwoju i Dziesięć Zasad United Nations Global Compact.
Źródło: Spółka
