Przejdź do treści

udostępnij:

Klabater podsumował strategię – najważniejsze cele to koncentracja na własnych IP i wejście do TOP 500 producentów na Steam

Klabater, notowany na NewConnect producent i wydawca gier podsumował aktualną strategię rozwoju. Głównym celem firmy jest rozwój gier strategiczno-symulacyjnych, które łączą narrację i RPG. Długoterminowym celem jest wprowadzenie nowych produkcji do TOP500 gier na Steam. Spółka skupi się na wydawaniu gier własnych i portingu tytułów na konsole od innych deweloperów. Studio chce postawić na współpracę z dużymi wydawcami – co ma zaowocować silniejszą pozycją na rynku. W ostatnim czasie fundusz Pure Alpha Investments zainwestował w Klabater. Studio zdradziło szczegóły o Crossroads Inn 2 – nowej produkcji własnej.

– Nasz najważniejszy cel w aktualnej strategii to koncentracja sił na grach strategiczno-symulacyjnych, które będą łączyły narrację i RPG. Chcemy osiągnąć pozycję lidera w tych kategoriach, co zaowocuje umieszczeniem naszych produkcji wśród TOP500 na Steam – zapowiada Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater. – Informacje o aktualnej strategii zdradzaliśmy w raportach, zapowiedziach i komunikatach. Teraz prezentujemy ustrukturyzowane cele strategii, którą realizujemy od początku 2023 roku. Widzimy, że przyjęte przez nas założenia sprawdzają się, bo pozwalają przyciągnąć nowych inwestorów, jak i rozbudowują naszą pozycję w tytułach na konsole. Mamy za sobą wiele lat doświadczenia w branży gier i chcemy to wykorzystać – dodaje Robert Wesołowski.

Aktualna strategia zakłada rozwój w dwóch kierunkach – produkcji gier własnych i portingu. W 2024 roku Klabater planuje wydać Crossroads Inn 2, które będzie systematycznie rozwijane o nową zawartość. Zysk ze sprzedaży pierwszej części gry wyniósł 3,3 mln zł. W przyszłym roku planowane jest rozpoczęcie prac nad drugą częścią Heliborne 2. Studio planuje wydawanie co najmniej 8 tytułów rocznie – wliczając w to zarówno gry własne, jak i portowane.

– Stawiamy na nasze własne IP. Nie będziemy angażować się w finansowanie, produkcję i promocję gier niebędących naszymi produkcji. Chcemy działać globalnie. Naszymi klientami są gracze komputerowi i konsolowi zainteresowani grami symulacyjnymi, strategicznymi, narracyjnymi i RPG. To nasz najsilniejszy znak rozpoznawczy – spójne portfolio – dodaje Robert Wesołowski. – Posiadamy rosnące portfolio zarówno własnych, jak i portowanych gier, które pozwala na dywersyfikację ryzyka oraz zwiększenie zasięgu naszych produktów. Back-katalog studia wynosi obecnie 31 tytułów – mówi Robert Wesołowski.

Plan wydawniczy Klabatera przewiduje premierę czterech dodatkowych produkcji do końca bieżącego roku: Terraformers, Snowtopia, Ruinarch, Startegic Minds Liberty. Spółka stara się o zdobycie kolejnych gier do portingu.

O spółce Klabater:

Klabater to polski wydawca i producent gier wideo notowany na NewConnect, z siedzibą w Warszawie. Spółka skupia się na tworzeniu unikalnych strategiczno-symulacyjnych gier, które łączą narrację z elementami RPG, celując w umieszczenie swoich produkcji wśród TOP500 na platformie Steam. Koncentracja Klabatera na własnych IP oraz portowaniu gier od innych deweloperów pozwala na zdywersyfikowany model biznesowy. Firma tworzy gry, które opowiadają wyjątkowe historie, oferując długotrwałą i kreatywną rozgrywkę. W portfolio firmy znajdują się takie tytuły jak nagrodzone Paszportem Polityki "We. The Revolution", autorskie "Heliborne" i "Crossroads Inn". Ostatnim sukcesem wydawniczym było "Moonshine Inc.", a obecnie pracuje nad kontynuacją sukcesu - "Crossroads Inn 2".

 

Źródło: Spółka, #KBT

udostępnij: