Przejdź do treści

udostępnij:

Artifex Mundi podsumowuje wyniki z czerwca

Notowany na GPW producent i wydawca gier w czerwcu osiągnął rekordowe 6,8 mln zł przychodów, o 130% więcej niż rok wcześniej i o 5% więcej niż w maju br. W II kwartale br. przychody Artifex Mundi wzrosły o 102%, do rekordowych 19,6 mln zł. Motorem napędowym giełdowej spółki jest dynamicznie rozwijająca się gra Unsolved, której KPI istotnie wzrosły w drugim kwartale br.

Przychody segmentu free-to-play wzrosły w czerwcu, rdr., o 222%, do 6,1 mln zł, a w całym drugim kwartale wyniosły 17,2 mln zł (5,8 mln zł rok wcześniej). Za gros przychodów segmentu oraz całej Spółki odpowiadała w minionym miesiącu aplikacja Unsolved, umożliwiająca graczom dostęp w formule free-to-play do części z najlepszych gier HOPA z portfela Artifex Mundi. Przychody z jej komercjalizacji wzrosły w czerwcu, rdr., o 253 proc., do 6 mln zł i były wyższe od przychodów majowych o 8%.

W II kwartale br. Unsolved wygenerowało 16,8 mln zł przychodów, wobec 5 mln zł w II kwartale 2022 r.

Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi, zwraca uwagę na rekordowy poziom wydatków na akwizycję graczy, zanotowany w czerwcu br, osiągnięty mimo sezonowo niesprzyjającym warunkom na rynku. Wyniosły one w minionym miesiącu 4 mln zł, wobec niespełna 3,2 mln zł miesiąc wcześniej oraz 0,9 mln zł w czerwcu 2022 r. – Wypracowane narzędzia analityczne pozwalają nam precyzyjnie modelować i kontrolować rentowność pozyskiwanych do Unsolved kolejnych grup graczy. Zgodnie z niezmienną od kwartałów strategią oczekujemy określonego, zwrotu z zainwestowanego kapitału. Dynamiczny wzrost skali nakładów na marketing Unsolved był możliwy dzięki istotnej poprawie monetyzacji Unsolved w II kwartale. Znaczący wzrost bazy użytkowników Unsolved notowany od początku roku w połączeniu z już zrealizowanymi zmianami w grze oraz planowaną dalszą jej rozbudową, zdecydowanie dobrze rokuje wynikom Artifex Mundi w kolejnych kwartałach – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes giełdowej spółki.

O spółce Artifex Mundi:

Artifex Mundi to wiodący wydawca oraz producent gier, obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure). Od początku 2020 roku strategicznym kierunkiem dalszego rozwoju firmy jest koncentracja zasobów w ramach dwóch wewnętrznych studiów skupiających się na produkcji gier mobilnych monetyzowanych w modelu free-to-play w dwóch gatunkach: gier Hidden Object oraz gier RPG.

Źródło: Spółka, #ART

Zobacz także: Artifex Mundi SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: