Przejdź do treści

udostępnij:

Klienci w Polsce są bardziej optymistyczni, ale nie zmienili jeszcze nawyków zakupowych - Pepco

Klienci w Polsce są bardziej optymistyczni co do przyszłości, ale nie zmienili jeszcze nawyków zakupowych wprowadzonych pod wpływem presji inflacyjnej - oceniają przedstawiciele grupy Pepco.

"Przeprowadziliśmy szczegółowe badanie rynków w Polsce, Rumunii i Włoszech na temat odczuć konsumentów i jak reagują na różne presje. Dobra wiadomość jest taka, że w Polsce i Rumunii konsumenci wierzą, że najgorsze za nimi. To prawdopodobnie częściowo efekt tego, że inflacja zaczęła zmierzać we właściwym kierunku. Nie widzimy jeszcze, by klienci zmienili swoje nawyki zakupowe w Polsce i Rumunii, ale z pewnością mają więcej wiary na przyszłość" - powiedział Trevor Masters, dyrektor generalny (CEO) Grupy Pepco, podczas telekonferencji.

"We Włoszech było podobnie, nastroje konsumentów spadały, ale szybciej odbiły. Tam klienci są już gotowi na zmianę nawyków" - dodał.

Po trzech kwartałach roku obrotowego 2022/23 Pepco Group ma 4.209 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 19,3 proc. rdr, przy założeniu stałego kursu walutowego.

Wzrost przychodów LFL grupy wyniósł w III kwartale 2,6 proc. Narastająco, wzrost przychodów LFL wyniósł 8,2 proc.

W sieci Pepco wzrost LFL po trzech kwartałach wyniósł 9,6 proc., a w samym III kwartale zanotowano spadek LFL o 1,2 proc. Grupa Poundland zanotowała 6,2 proc. wzrostu LFL po trzech kwartałach i 9 proc. wzrostu LFL w samym III kwartale.

Grupa podała, że spadek sprzedaży LFL w sieci Pepco w III kw. odzwierciedla trudne warunki handlowe w kwietniu i maju, szczególnie w Europie Środkowej, oraz silniejszy okres porównawczy w poprzednim roku (w ubiegłym roku firma skorzystała na wzroście obrotów, spowodowanym napływem uchodźców z Ukrainy).

Jak podano, w ostatnich tygodniach handel ożywił się, przynosząc dodatnią dynamikę w ujęciu LFL w czerwcu i na początku IV kwartału.

Pepco Group posiada i zarządza paneuropejską wieloformatową siecią dyskontowych sklepów wielobranżowych, pod markami Pepco, Dealz oraz Poundland. Sklepy grupy oferują odzież, produkty wyposażenia domu ogólnego zastosowania, w tym produkty sezonowe, a także produkty FMCG.

Na koniec czerwca sieć liczyła 4.286 sklepów.

(PAP Biznes), #PCO

pel/ ana/

Zobacz także: Pepco Group NV - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: