Przejdź do treści

udostępnij:

Klabater: wzrost przychodów z gier portingowych w II kwartale 2023

W II kwartale 2023 roku, Klabater, notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo, wypracował 952 tys. zł przychodów netto. Pomimo ogólnego spadku przychodów netto, firma zanotowała imponujący wzrost o 256 proc. przychodów ze sprzedaży gier portingowych w porównaniu do II kwartału 2022 roku, co stanowi ważny aspekt trwającej zmiany w strukturze portfela produktowego.

Mimo spadku przychodów netto w II kwartale 2023 roku, Klabater S.A. zanotował optymistyczny 256 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży gier portingowych, w porównaniu do II kwartału 2022 roku.

Wyniki w II kwartale 2023 roku odzwierciedlają trwającą zmianę w strukturze portfela produktowego (rosnący udział gier portowanych) Klabater S.A.

Pomimo spadku przychodów, koszty ogólnego zarządu Klabater S.A. w II kwartale 2023 roku spadły o 13 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2022 roku, dzięki zredukowanym kosztom w wielu obszarach, w tym wynagrodzeń, doradztwa i konsultacji.

Klabater S.A. kontynuuje swoje dążenia do dywersyfikacji portfela produktowego z sukcesem wprowadzając na rynek dwie nowe gry w II kwartale 2023 roku, w tym "Tin Can" oraz "Moonshine Inc.".

Własna produkcja – Moonshine Inc. – na dzień publikacji raportu przekroczyła poziom 10.000 sprzedanych egzemplarzy na wszystkich platformach od daty premiery.

– Wzrost przychodów z gier portingowych pokazuje, że przyjęta strategia rozwoju Klabatera jest właściwa. Mocno dywersyfikujemy katalog naszych produktów i dostarczamy graczom wysokojakościowe porty gier – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater. – W II kwartale 2023 roku, Klabater wprowadził na rynek dwie nowe gry - "Tin Can" oraz "Moonshine Inc." - z czego ta druga, jako autorska produkcja, przekroczyła poziom 10.000 sprzedanych egzemplarzy na wszystkich platformach od daty premiery. W II kwartale br. spadły koszty ogólnego zarządu o 13 proc., w porównaniu do analogicznego okresu 2022 roku. Moonshine Inc., nasza produkcja własna przekroczyła sprzedaż na poziomie 10 tys. egzemplarzy, dodatkowo obserwujemy dynamiczny przyrost sprzedaży na platformach nkonsolowych, to dobry znak. – dodaje Robert Wesołowski.

Klabater w II kwartale 2023 roku wypracował 952 tys. zł przychodów netto, strata wyniosła 365 tys. zł. Znaczna część przychodów – 683 tys. zł – pochodziła ze sprzedaży projektów portingowych i publishingowych. Back-katalog spółki składa się obecnie z ponad 30 produkcji, zgodnie z planem spółki w 2023 roku Klabater wyda jeszcze 5 tytułów.

– Realizujemy rozwój spółki zgodnie z zapowiadanym planem. Podpisaliśmy kolejne umowy na porting, pracujemy nad produkcjami własnymi, wydajemy nowe gry. Zdobyliśmy nowych inwestorów – fundusz Pure Alpha Investments. W omawianym okresie przeprowadziliśmy wiele akcji promocyjnych i wyprzedaży naszych tytułów, te elementy pozwoliły zwiększyć zasięgi wśród graczy – podsumowuje Robert Wesołowski.

Aktualna strategia zakłada rozwój w dwóch kierunkach – produkcji gier własnych i portingu. W 2024 roku Klabater planuje wydać Crossroads Inn 2, które będzie systematycznie rozwijane o nową zawartość. Zysk ze sprzedaży pierwszej części gry wyniósł 3,3 mln zł. W przyszłym roku planowane jest rozpoczęcie prac nad drugą częścią gry Heliborne. Studio planuje wydawanie co najmniej 8 tytułów rocznie – wliczając w to zarówno gry własne, jak i portowane.

O spółce Klabater: 

Klabater to polski wydawca i producent gier wideo notowany na NewConnect, z siedzibą w Warszawie. Spółka skupia się na tworzeniu unikalnych strategiczno-symulacyjnych gier, które łączą narrację z elementami RPG, celując w umieszczenie swoich produkcji wśród TOP500 na platformie Steam. Koncentracja Klabatera na własnych IP oraz portowaniu gier od innych deweloperów pozwala na zdywersyfikowany model biznesowy. Firma tworzy gry, które opowiadają wyjątkowe historie, oferując długotrwałą i kreatywną rozgrywkę. W portfolio firmy znajdują się takie tytuły jak nagrodzone Paszportem Polityki "We. The Revolution", autorskie "Heliborne" i "Crossroads Inn". Ostatnim sukcesem wydawniczym było "Moonshine Inc.", a obecnie pracuje nad kontynuacją sukcesu – "Crossroads Inn 2".

Źródło: Spółka, #KBT

udostępnij: