Przejdź do treści

udostępnij:

GPW: w sprawie zmiany Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu

Uchwała Nr 845/2023 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 10 sierpnia 2023 r. w sprawie zmiany Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu

Na podstawie § 20 ust. 5 Statutu Giełdy oraz § 27 Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu, Zarząd Giełdy postanawia, co następuje:

§ 1

W części ogólnej Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 4 ust. 2a otrzymuje brzmienie:

„2a. W przypadku gdy dane informacje lub dokumenty zostały załączone do innego wniosku emitenta uprzednio złożonego do Organizatora Alternatywnego Systemu, a ich treść nie uległa zmianie, emitent zamiast ponownego składania tych informacji/dokumentów może złożyć we wniosku lub w odrębnym dokumencie odpowiednie oświadczenie wraz ze wskazaniem daty uprzedniego złożenia danych informacji/dokumentów do Organizatora Alternatywnego Systemu.”;

2) w § 5 ust. 3 i 4 otrzymują brzmienie:

„3. Podejmując uchwałę o odmowie wprowadzenia do obrotu w alternatywnym systemie instrumentów finansowych objętych wnioskiem Organizator Alternatywnego Systemu obowiązany jest uzasadnić swoją decyzję i niezwłocznie przekazać emitentowi kopię stosownej uchwały wraz z uzasadnieniem, elektronicznie na ostatni wskazany Organizatorowi Alternatywnego Systemu adres e-mail emitenta.

4. W terminie 10 dni roboczych od daty przekazania kopii uchwały, o której mowa w ust. 3, emitent może złożyć wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy. Organizator Alternatywnego Systemu zobowiązany jest rozpatrzyć ten wniosek niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni roboczych od dnia jego złożenia, po uprzednim zasięgnięciu opinii Rady Giełdy. W przypadku gdy konieczne jest uzyskanie dodatkowych informacji, oświadczeń lub dokumentów, bieg terminu do rozpatrzenia tego wniosku rozpoczyna się od dnia przekazania wymaganych informacji. Jeżeli Organizator Alternatywnego Systemu uzna, że wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy zasługuje w całości na uwzględnienie, może uchylić lub zmienić zaskarżoną uchwałę, bez zasięgania opinii Rady Giełdy.”;

3) w § 5a ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:

„1. Wniosek o wprowadzenie do obrotu danych instrumentów finansowych podlega odrzuceniu w przypadku ziszczenia się łącznie poniższych przesłanek:

1) wniosek bądź załączone do niego dokumenty lub żądane przez Organizatora Alternatywnego Systemu dodatkowe informacje, oświadczenia lub dokumenty nie zostały zmienione, uzupełnione lub złożone, zgodnie z wymogami oraz w terminie określonymi w żądaniu Organizatora Alternatywnego Systemu, przekazanym w formie elektronicznej emitentowi oraz jego Autoryzowanemu Doradcy (wskazanemu we wniosku o wprowadzenie) na ostatni wskazany Organizatorowi Alternatywnego Systemu adres e-mail danego podmiotu; termin określony przez Organizatora Alternatywnego Systemu nie może być krótszy niż 10 dni roboczych od dnia przekazania odpowiedniego żądania emitentowi oraz jego Autoryzowanemu Doradcy;

2) wniosek, dokumenty lub dodatkowe informacje, o których mowa w pkt 1), nie zostały zmienione, uzupełnione lub złożone, zgodnie z wymogami określonymi w żądaniu, o którym mowa w pkt 1), pomimo powtórnego jego przekazania emitentowi oraz jego Autoryzowanemu Doradcy (w trybie i na zasadach określonych w pkt 1), oraz pomimo powtórnego upływu terminu określonego w tym żądaniu, licząc od dnia jego powtórnego przekazania emitentowi oraz jego Autoryzowanemu Doradcy.

2. Organizator Alternatywnego Systemu przekazując żądanie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2), powinien również przekazać pouczenie, że po bezskutecznym upływie terminu określonego w żądaniu, licząc od dnia wskazanego w ust. 1 pkt 2), wniosek o wprowadzenie do obrotu danych instrumentów finansowych może podlegać odrzuceniu, bez prawa do zmniejszenia lub zwrotu opłaty za złożenie tego wniosku.”;

4) w § 6b ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Wnioski o wprowadzenie instrumentów finansowych do alternatywnego systemu obrotu lub inne dokumenty, o których mowa w niniejszym rozdziale, przekazane elektronicznie, uznaje się za złożone z chwilą ich dostarczenia na co najmniej jeden z następujących adresów e-mail: gpw@gpw.pl, emitenci@gpw.pl.”;

5) w § 7 ust. 4a otrzymuje brzmienie:

„4a. W przypadku gdy dane informacje lub dokumenty zostały załączone do innego wniosku emitenta uprzednio złożonego do Organizatora Alternatywnego Systemu, a ich treść nie uległa zmianie, emitent zamiast ponownego składania tych informacji/dokumentów może złożyć we wniosku lub w odrębnym dokumencie odpowiednie oświadczenie wraz ze wskazaniem daty uprzedniego złożenia danych informacji/dokumentów do Organizatora Alternatywnego Systemu.”;

6) w § 8c ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Wnioski o wyznaczenie pierwszego lub ostatniego dnia notowania instrumentów finansowych w alternatywnym systemie obrotu oraz inne dokumenty, o których mowa w niniejszym rozdziale, przekazane elektronicznie, uznaje się za złożone z chwilą ich dostarczenia na co najmniej jeden

z następujących adresów e-mail: gpw@gpw.pl, emitenci@gpw.pl.”;

7) w § 12a ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:

„1. Organizator Alternatywnego Systemu podejmując decyzję o wykluczeniu instrumentów finansowych z obrotu obowiązany jest ją uzasadnić, a jej kopię wraz z uzasadnieniem przekazać niezwłocznie emitentowi i jego Autoryzowanemu Doradcy, elektronicznie na ostatni wskazany Organizatorowi Alternatywnego Systemu adres e-mail tego podmiotu.

2. W terminie 10 dni roboczych od daty przekazania emitentowi decyzji o wykluczeniu z obrotu emitent może złożyć wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy. Wniosek ten może być złożony w formie papierowej, opatrzony podpisami własnoręcznymi, lub elektronicznie w formacie PDF, opatrzony kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi lub podpisami zaufanymi. Wniosek przekazany w formie papierowej, uznaje się za złożony z chwilą wpłynięcia jego oryginału do kancelarii Organizatora Alternatywnego Systemu, zaś wniosek przekazany elektronicznie, uznaje się za złożony z chwilą jego dostarczenia na co najmniej jeden z następujących adresów e-mail: gpw@gpw.pl, emitenci@gpw.pl.”;

8) w § 15a ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Żądanie, o którym mowa w ust. 1, Organizator Alternatywnego Systemu przekazuje emitentowi, elektronicznie na ostatni wskazany Organizatorowi Alternatywnego Systemu adres e-mail emitenta.”;

9) w § 17c:

a) ust. 6 otrzymuje brzmienie:

„6. Organizator Alternatywnego Systemu podejmując decyzję o nałożeniu na emitenta kary, o której mowa w ust. 1 albo ust. 3, obowiązany jest ją uzasadnić, a jej kopię wraz z uzasadnieniem przekazać niezwłocznie emitentowi i jego Autoryzowanemu Doradcy, elektronicznie na ostatni wskazany Organizatorowi Alternatywnego Systemu adres e-mail tego podmiotu.”;

b) ust. 8 otrzymuje brzmienie:

„8. W terminie 10 dni roboczych od daty przekazania emitentowi decyzji o nałożeniu kary pieniężnej emitent może złożyć wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy. Wniosek ten może być złożony w formie papierowej, opatrzony podpisami własnoręcznymi, lub elektronicznie w formacie PDF, opatrzony kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi lub podpisami zaufanymi. Wniosek przekazany w formie papierowej, uznaje się za złożony z chwilą wpłynięcia jego oryginału do kancelarii Organizatora Alternatywnego Systemu, zaś wniosek przekazany elektronicznie, uznaje się za złożony z chwilą jego dostarczenia na co najmniej jeden z następujących adresów e-mail: gpw@gpw.pl, emitenci@gpw.pl. Do czasu upływu terminu do złożenia tego wniosku, a w przypadku złożenia wniosku - do czasu jego rozpatrzenia, decyzja o nałożeniu kary pieniężnej nie podlega wykonaniu.”;

10) w § 18:

a) ust. 5a otrzymuje brzmienie:

„5a. W przypadku zawarcia lub zmiany umowy, w zakresie odnoszącym się

do obowiązków, o których mowa w ust. 2 pkt 1) i 2) albo w ust. 2 pkt 3) i 4) w zw. z ust. 3 lub w zw. z § 17b, nowo ustanowiony Autoryzowany Doradca dodatkowo zobowiązany jest przekazać niezwłocznie Organizatorowi Alternatywnego Systemu oświadczenie stwierdzające, że zapoznał się z sytuacją gospodarczą, majątkową i finansową danego emitenta, wynikającą z przekazywanych przez tego emitenta do publicznej wiadomości raportów bieżących i okresowych, oraz sposobem wykonywania obowiązków informacyjnych przez tego emitenta, w okresie co najmniej 6 miesięcy przed dniem zawarcia umowy.”;

b) ust. 11-13 otrzymują brzmienie:

„11. Organizator Alternatywnego Systemu powiadamia wnioskodawcę, elektronicznie na ostatni wskazany Organizatorowi Alternatywnego Systemu adres e-mail wnioskodawcy, o decyzji o wpisie albo odmowie wpisu niezwłocznie po rozpatrzeniu wniosku. W przypadku podjęcia decyzji o wpisie Organizator Alternatywnego Systemu dokonuje niezwłocznie tego wpisu.

12. Organizator Alternatywnego Systemu podejmując decyzję o odmowie wpisu na listę Autoryzowanych Doradców, o zawieszeniu prawa do działania Autoryzowanego Doradcy w alternatywnym systemie albo o skreśleniu z listy Autoryzowanych Doradców obowiązany jest ją uzasadnić, a jej kopię wraz

z uzasadnieniem przekazać niezwłocznie zainteresowanemu podmiotowi i zainteresowanemu emitentowi, elektronicznie na ostatni wskazany Organizatorowi Alternatywnego Systemu adres e-mail tego podmiotu.

13. W terminie 10 dni roboczych od daty przekazania decyzji, o której mowa w ust. 12, podmiot ubiegający się o wpis na listę, albo odpowiednio Autoryzowany Doradca, może złożyć wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy. Wniosek ten może być złożony w formie papierowej, opatrzony podpisami własnoręcznymi, lub elektronicznie w formacie PDF, opatrzony kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi lub podpisami zaufanymi. Wniosek przekazany w formie papierowej, uznaje się za złożony z chwilą wpłynięcia jego oryginału do kancelarii Organizatora Alternatywnego Systemu, zaś wniosek przekazany elektronicznie, uznaje się za złożony z chwilą jego dostarczenia na co najmniej jeden z następujących adresów e-mail: gpw@gpw.pl, emitenci@gpw.pl. Do czasu upływu terminu do złożenia tego wniosku, a w przypadku złożenia wniosku - do czasu jego rozpatrzenia, decyzja o skreśleniu z listy Autoryzowanych Doradców nie podlega wykonaniu. Decyzja o odmowie wpisu na listę Autoryzowanych Doradców albo o zawieszeniu prawa do działania Autoryzowanego Doradcy w alternatywnym systemie podlega natychmiastowemu wykonaniu.”;

11) w § 19 ust. 6 i 7 otrzymują brzmienie:

„6. Organizator Alternatywnego Systemu podejmując decyzję o zawieszeniu prawa do działania albo o wykluczeniu Członka Rynku z działania w alternatywnym systemie obowiązany jest ją uzasadnić, a jej kopię wraz z uzasadnieniem przekazać niezwłocznie zainteresowanemu podmiotowi, elektronicznie na ostatni wskazany Organizatorowi Alternatywnego Systemu adres e-mail tego podmiotu.

7. W terminie 10 dni roboczych od daty doręczenia decyzji, o której mowa w ust. 6, Członek Rynku może złożyć wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy. Wniosek ten może być złożony w formie papierowej, opatrzony podpisami własnoręcznymi, lub elektronicznie w formacie PDF, opatrzony kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi lub podpisami zaufanymi. Wniosek przekazany w formie papierowej, uznaje się za złożony z chwilą wpłynięcia jego oryginału do kancelarii Organizatora Alternatywnego Systemu, zaś wniosek przekazany elektronicznie, uznaje się za złożony z chwilą jego dostarczenia na następujący adres e-mail: gpw@gpw.pl. Do czasu upływu terminu do złożenia tego wniosku, a w przypadku złożenia wniosku - do czasu jego rozpatrzenia, decyzja o wykluczeniu Członka Rynku z działania nie podlega wykonaniu. Decyzja o zawieszeniu prawa do działania Członka Rynku w alternatywnym systemie podlega natychmiastowemu wykonaniu.”.

§ 2

W Załączniku Nr 1 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu („Dokumenty informacyjne w alternatywnym systemie obrotu na rynkach NewConnect i Catalyst”) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 10 pkt 1) otrzymuje brzmienie:

„1) nazwę (firmę), formę prawną, kraj siedziby, siedzibę i adres emitenta wraz z danymi teleadresowymi (telefon, adres poczty elektronicznej i adres głównej strony internetowej), identyfikator według właściwej klasyfikacji statystycznej oraz numer według właściwej identyfikacji podatkowej;”;

2) w § 11 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. W rozdziale "Sprawozdania finansowe" zamieszcza się co najmniej:

1) sprawozdanie finansowe emitenta za ostatni rok obrotowy, sporządzone zgodnie z przepisami obowiązującymi emitenta, a w przypadku emitenta z siedzibą poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – sporządzone zgodnie z przepisami obowiązującymi emitenta lub standardami uznawanymi w skali międzynarodowej, zbadane zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami zawodowymi;

2) skonsolidowane sprawozdanie finansowe grupy kapitałowej emitenta za ostatni rok obrotowy, sporządzone zgodnie z przepisami obowiązującymi emitenta, zbadane zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami zawodowymi, przy czym obowiązek objęcia konsolidacją jednostki zależnej nie powstaje wyłącznie w przypadku, gdy emitent jest zwolniony z takiego obowiązku na podstawie art. 57 lub 58 ustawy o rachunkowości; emitent może nie sporządzać skonsolidowanego sprawozdania finansowego wyłącznie w przypadku, o którym mowa w art. 56 ust. 3 ustawy o rachunkowości; emitent z siedzibą poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej może sporządzić oraz poddać badaniu skonsolidowane sprawozdanie finansowe zgodnie ze standardami uznawanymi w skali międzynarodowej;

3) w przypadku gdy emitent prowadzi działalność krócej niż przez okres, za który wymagane jest przedstawienie sprawozdania finansowego, o którym mowa

w pkt 1) lub 2), a jego prawnym poprzednikiem była inna osoba prawna - sprawozdanie finansowe lub skonsolidowane sprawozdanie finansowe prawnych poprzedników emitenta, za okres nieobjęty sprawozdaniem finansowym emitenta, zbadane zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami zawodowymi, przy czym obowiązek objęcia konsolidacją jednostki zależnej nie powstaje wyłącznie w przypadku, gdy emitent jest zwolniony z takiego obowiązku na podstawie art. 57 lub 58 ustawy o rachunkowości; emitent może nie sporządzać skonsolidowanego sprawozdania finansowego wyłącznie w przypadku, o którym mowa w art. 56 ust. 3 ustawy o rachunkowości;

4) sprawozdanie (sprawozdania) z badania przez firmę audytorską sprawozdań finansowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych, o których mowa w pkt 1) - 3), sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami;

5) wybrane dane finansowe spółek zależnych emitenta nieobjętych konsolidacją, zawierające podstawowe pozycje ich rocznego sprawozdania finansowego - w przypadku gdy emitent nie sporządza skonsolidowanego sprawozdania finansowego na podstawie art. 56 ust. 3 ustawy o rachunkowości albo gdy zgodnie z pkt 2) lub 3) skonsolidowane sprawozdanie finansowe nie obejmuje wszystkich jednostek zależnych.”;

3) w § 13a w ust. 1 pkt 2) otrzymuje brzmienie:

„2) nazwę (firmę), formę prawną, kraj siedziby, siedzibę i adres emitenta wraz z danymi teleadresowymi (telefon, adres poczty elektronicznej i adres głównej strony internetowej), identyfikator według właściwej klasyfikacji statystycznej i numer według właściwej identyfikacji podatkowej;”

4) w § 19 w ust. 1 pkt 1) otrzymuje brzmienie:

„1) nazwę (firmę), formę prawną, kraj siedziby, siedzibę i adres emitenta wraz z danymi teleadresowymi (telefon, adres poczty elektronicznej i adres głównej strony internetowej);

5) w § 20:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Z zastrzeżeniem § 3 ust. 1 pkt 7) części ogólnej Regulaminu oraz ust. 4-6, w rozdziale "Sprawozdania finansowe" zamieszcza się co najmniej:

1) sprawozdanie finansowe emitenta za ostatni rok obrotowy, sporządzone zgodnie z przepisami obowiązującymi emitenta, a w przypadku emitenta z siedzibą poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – sporządzone zgodnie z przepisami obowiązującymi emitenta lub standardami uznawanymi w skali międzynarodowej, zbadane zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami zawodowymi;

2) skonsolidowane sprawozdanie finansowe grupy kapitałowej emitenta za ostatni rok obrotowy, sporządzone zgodnie z przepisami obowiązującymi emitenta, zbadane zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami zawodowymi, przy czym obowiązek objęcia konsolidacją jednostki zależnej nie powstaje wyłącznie w przypadku, gdy emitent jest zwolniony z takiego obowiązku na podstawie art. 57 lub 58 ustawy o rachunkowości; emitent może nie sporządzać skonsolidowanego sprawozdania finansowego wyłącznie w przypadku, o którym mowa w art. 56 ust. 3 ustawy o rachunkowości; emitent z siedzibą poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej może sporządzić oraz poddać badaniu skonsolidowane sprawozdanie finansowe zgodnie ze standardami uznawanymi w skali międzynarodowej;

3) w przypadku gdy emitent prowadzi działalność krócej niż przez okres, za który wymagane jest przedstawienie sprawozdania finansowego, o którym mowa w pkt 1) lub 2), a jego prawnym poprzednikiem była inna osoba prawna - sprawozdanie finansowe lub skonsolidowane sprawozdanie finansowe prawnych poprzedników emitenta, za okres nieobjęty sprawozdaniem finansowym emitenta, zbadane zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami zawodowymi, przy czym obowiązek objęcia konsolidacją jednostki zależnej nie powstaje wyłącznie w przypadku, gdy emitent jest zwolniony z takiego obowiązku na podstawie art. 57 lub 58 ustawy o rachunkowości; emitent może nie sporządzać skonsolidowanego sprawozdania finansowego wyłącznie w przypadku, o którym mowa w art. 56 ust. 3 ustawy o rachunkowości;

4) sprawozdanie (sprawozdania) z badania przez firmę audytorską sprawozdań finansowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych, o których mowa w pkt 1) - 3), sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami;

5) wybrane dane finansowe spółek zależnych emitenta nieobjętych konsolidacją, zawierające podstawowe pozycje ich rocznego sprawozdania finansowego - w przypadku gdy emitent nie sporządza skonsolidowanego sprawozdania finansowego na podstawie art. 56 ust. 3 ustawy o rachunkowości albo gdy zgodnie z pkt 2) lub 3) skonsolidowane sprawozdanie finansowe nie obejmuje wszystkich jednostek zależnych.”;

b) ust. 4 otrzymuje brzmienie:

„4. Emitent dłużnych instrumentów finansowych, których jednostkowa wartość nominalna na dzień emisji wynosi co najmniej 100.000 euro (lub równowartość tej kwoty ustaloną przy zastosowaniu średnich kursów walut obcych Narodowego Banku Polskiego z dnia ustalenia tej wartości), a którego podmiotem dominującym jest spółka, której instrumenty finansowe są dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w państwie, które jest stroną umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, w rozdziale "Sprawozdania finansowe" zamieszcza co najmniej:

1) sprawozdanie finansowe emitenta za ostatni rok obrotowy, sporządzone zgodnie z obowiązującymi emitenta przepisami lub standardami uznawanymi w skali międzynarodowej, oraz zbadane zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami zawodowymi lub standardami uznawanymi w skali międzynarodowej;

2) jedno z poniższych sprawozdań finansowych:

a) skonsolidowane sprawozdanie finansowe grupy kapitałowej emitenta za ostatni rok obrotowy, sporządzone zgodnie z obowiązującymi emitenta przepisami lub standardami uznawanymi w skali międzynarodowej, oraz zbadane zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami zawodowymi lub standardami uznawanymi w skali międzynarodowej, lub

b) skonsolidowane sprawozdanie finansowe grupy kapitałowej podmiotu dominującego emitenta za ostatni rok obrotowy, o ile konsolidacją objęty został ten emitent, jak i wszystkie jego jednostki zależne, które zgodnie z właściwymi przepisami lub standardami uznawanymi w skali międzynarodowej podlegałyby konsolidacji przez emitenta; sprawozdanie to powinno zostać sporządzone zgodnie z obowiązującymi ten podmiot dominujący przepisami lub standardami uznawanymi w skali międzynarodowej, oraz zbadane zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami zawodowymi lub standardami uznawanymi w skali międzynarodowej; oraz

3) sprawozdanie (sprawozdania) z badania przez firmę audytorską sprawozdań finansowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych, o których mowa w pkt 1) i 2), sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami zawodowymi lub standardami uznawanymi w skali międzynarodowej; oraz

4) wybrane dane finansowe spółek zależnych emitenta nieobjętych konsolidacją, zawierające podstawowe pozycje ich rocznego sprawozdania finansowego.”;

c) ust. 5 otrzymuje brzmienie:

„5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4:

a) przepisu ust. 2a nie stosuje się;

b) przepis ust. 2b stosuje się odpowiednio.”;

d) po ust. 5 dodaje się ust. 6, w brzmieniu:

„6. Przepisy ust. 4 i 5 stosuje się odpowiednio do emitenta dłużnych instrumentów finansowych, które są gwarantowane bezwarunkowo i nieodwołalnie przez podmiot dominujący emitenta i których łączna wartość nominalna na dzień emisji wynosi co najmniej 10.000.000 euro (lub równowartość tej kwoty ustaloną przy zastosowaniu średnich kursów walut obcych Narodowego Banku Polskiego z dnia ustalenia tej wartości), a którego podmiotem dominującym jest spółka, której instrumenty finansowe są dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w państwie, które jest stroną umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym.”;

6) w § 28 w ust. 1 pkt 1) otrzymuje brzmienie:

„1) nazwę (firmę), formę prawną, kraj siedziby, siedzibę i adres emitenta wraz z danymi teleadresowymi (telefon, adres poczty elektronicznej i adres głównej strony internetowej), identyfikator według właściwej klasyfikacji statystycznej oraz numer według właściwej identyfikacji podatkowej;”;

7) w § 31 w ust. 1 pkt 1) otrzymuje brzmienie:

„1) nazwę (firmę), formę prawną, kraj siedziby, siedzibę i adres emitenta wraz z danymi teleadresowymi (telefon, adres poczty elektronicznej i adres głównej strony internetowej), identyfikator według właściwej klasyfikacji statystycznej oraz numer według właściwej identyfikacji podatkowej;”.

§ 3

W Załączniku Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu („Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect”) wprowadza się następującą zmianę:

1) w § 5 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Emitent będący jednostką dominującą jest obowiązany dodatkowo do przekazywania raportów okresowych w formie skonsolidowanego raportu kwartalnego i skonsolidowanego raportu rocznego. Emitent może nie sporządzać skonsolidowanego raportu kwartalnego i skonsolidowanego raportu rocznego wyłącznie w przypadku, o którym mowa w art. 56 ust. 3 ustawy o rachunkowości. Emitent może nie obejmować konsolidacją spółek zależnych wyłącznie w przypadkach, o których mowa w art. 57 lub 58 ustawy o rachunkowości. W przypadku zwolnienia z obowiązku sporządzania skonsolidowanego raportu kwartalnego i skonsolidowanego raportu rocznego albo gdy skonsolidowany raport kwartalny i skonsolidowany raport roczny nie obejmuje wszystkich spółek zależnych emitent jest obowiązany do wskazania w raporcie kwartalnym oraz w raporcie rocznym wybranych danych finansowych spółek zależnych nieobjętych konsolidacją, zawierających podstawowe pozycje ich kwartalnego i rocznego sprawozdania finansowego.”.

§ 4

W Załączniku Nr 4 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu („Informacje bieżące i okresowe przekazywane przez emitentów dłużnych instrumentów finansowych w alternatywnym systemie obrotu na Catalyst”) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 11:

a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Emitent, o którym mowa w ust. 1, będący jednostką dominującą, jest obowiązany dodatkowo do przekazywania raportów okresowych w formie skonsolidowanego raportu półrocznego i skonsolidowanego raportu rocznego. Emitent może nie sporządzać skonsolidowanego raportu półrocznego i skonsolidowanego raportu rocznego wyłącznie w przypadku, o którym mowa w art. 56 ust. 3 ustawy o rachunkowości. Emitent może nie obejmować konsolidacją spółek zależnych wyłącznie w przypadkach,

o których mowa w art. 57 lub 58 ustawy o rachunkowości. W przypadku zwolnienia z obowiązku sporządzania skonsolidowanego raportu półrocznego i skonsolidowanego raportu rocznego albo gdy skonsolidowany raport półroczny i skonsolidowany raport roczny nie obejmuje wszystkich spółek zależnych emitent jest obowiązany do wskazania w raporcie półrocznym oraz w raporcie rocznym wybranych danych finansowych spółek zależnych nieobjętych konsolidacją, zawierających podstawowe pozycje ich półrocznego i rocznego sprawozdania finansowego.”;

b) ust. 4 otrzymuje brzmienie:

„4. Emitent dłużnych instrumentów finansowych, których jednostkowa wartość nominalna na dzień emisji wynosi co najmniej 100.000 euro (lub równowartość tej kwoty ustaloną przy zastosowaniu średnich kursów walut obcych Narodowego Banku Polskiego z dnia ustalenia tej wartości), a którego podmiotem dominującym jest podmiot, którego instrumenty finansowe są dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w państwie, które jest stroną umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, nie jest obowiązany do przekazywania raportu półrocznego ani skonsolidowanego raportu półrocznego. Warunkiem zwolnienia emitenta z powyższych obowiązków jest wprowadzenie do alternatywnego systemu obrotu wyłącznie instrumentów finansowych emitenta o jednostkowej wartości nominalnej, o której mowa w zdaniu pierwszym, oraz przekazanie przez emitenta do publicznej wiadomości skonsolidowanego półrocznego sprawozdania finansowego grupy kapitałowej podmiotu dominującego emitenta, o ile konsolidacją objęty został emitent oraz wszystkie jego jednostki zależne, które zgodnie z właściwymi przepisami lub standardami uznawanymi w skali międzynarodowej podlegałyby konsolidacji przez emitenta. Wskazane powyżej skonsolidowane półroczne sprawozdanie finansowe grupy kapitałowej podmiotu dominującego emitenta powinno zostać sporządzone zgodnie z obowiązującymi ten podmiot dominujący przepisami lub standardami uznawanymi w skali międzynarodowej oraz przekazane do publicznej wiadomości w trybie i terminie obowiązującym na rynku regulowanym w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w państwie, które jest stroną umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, na którym zostały dopuszczone do obrotu instrumenty finansowe wyemitowane przez ten podmiot dominujący.”.

§ 5

W Załączniku Nr 5 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu („Autoryzowani Doradcy w alternatywnym systemie obrotu na rynkach NewConnect i Catalyst”) wprowadza się następujące zmiany:

1) pkt 5 otrzymuje brzmienie:

„5. Wpisu na Listę dokonuje się na podstawie odpowiedniego wniosku podmiotu ubiegającego się o wpis. Organizator Alternatywnego Systemu może określić wzór wniosku o wpis na Listę, odrębnie dla Listy na rynku NewConnect oraz dla Listy na Catalyst.”;

2) w pkt 7 w ppkt 4, 6, 7, 8, 10 i 10a skreśla się wyraz „pisemne”;

3) po pkt 8 dodaje się pkt 8a, w brzmieniu:

„8a. Wniosek o wpis na listę Autoryzowanych Doradców lub inne dokumenty, o których mowa w pkt 5-8, mogą być składane w formie papierowej, opatrzone podpisami własnoręcznymi, lub elektronicznie w formacie PDF, opatrzone kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi lub podpisami zaufanymi. Wniosek lub inne dokumenty przekazane w formie papierowej, uznaje się za złożone z chwilą wpłynięcia ich oryginałów do kancelarii Organizatora Alternatywnego Systemu, zaś przekazane elektronicznie, uznaje się za złożone z chwilą ich dostarczenia na co najmniej jeden z następujących adresów e-mail: autoryzowani@gpw.pl, gpw@gpw.pl, emitenci@gpw.pl.”;

4) pkt 11 uchyla się;

5) pkt 28 otrzymuje brzmienie:

„28. W celu weryfikacji czy działalność Autoryzowanego Doradcy prowadzona jest zgodnie z regulacjami alternatywnego systemu, zobowiązany on jest na żądanie Organizatora Alternatywnego Systemu, przekazać mu we wskazanym czasie i formie wszelkie wymagane dokumenty z zapewnieniem, że materiały te sporządzone zostały zgodnie z jego najlepszą wiedzą, są rzetelne i nie wprowadzają w błąd, jak również udzielić pisemnych lub ustnych wyjaśnień. Żądanie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, Organizator Alternatywnego Systemu przekazuje Autoryzowanemu Doradcy, elektronicznie na ostatni wskazany Organizatorowi adres e-mail tego podmiotu.”;

6) pkt 35a otrzymuje brzmienie:

„35a. Organizator Alternatywnego Systemu podejmując decyzję o nałożeniu na Autoryzowanego Doradcę kary pieniężnej, zawieszeniu prawa do działania tego podmiotu w alternatywnym systemie albo o jego skreśleniu z Listy, obowiązany jest swoją decyzję uzasadnić, a jej kopię wraz z uzasadnieniem przekazać niezwłocznie Autoryzowanemu Doradcy, elektronicznie na ostatni wskazany Organizatorowi Alternatywnego Systemu adres e-mail tego podmiotu.”;

7) pkt 35b otrzymuje brzmienie:

„35b. W terminie 10 dni roboczych od daty przekazania Autoryzowanemu Doradcy decyzji o nałożeniu na niego kary pieniężnej, zawieszeniu prawa do działania tego podmiotu w alternatywnym systemie albo o jego skreśleniu z Listy, Autoryzowany Doradca może złożyć wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy. Wniosek ten może być złożony w formie papierowej, opatrzony podpisami własnoręcznymi, lub elektronicznie w formacie PDF, opatrzony kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi lub podpisami zaufanymi. Wniosek przekazany w formie papierowej, uznaje się za złożony z chwilą wpłynięcia jego oryginału do kancelarii Organizatora Alternatywnego Systemu, zaś wniosek przekazany elektronicznie, uznaje się za złożony z chwilą jego dostarczenia na co najmniej jeden z następujących adresów e-mail: autoryzowani@gpw.pl, gpw@gpw.pl, emitenci@gpw.pl. Do czasu upływu terminu do złożenia tego wniosku, a w przypadku złożenia wniosku - do czasu jego rozpatrzenia, decyzja o nałożeniu kary pieniężnej lub o skreśleniu z listy Autoryzowanych Doradców nie podlega wykonaniu. Decyzja o zawieszeniu prawa do działania w alternatywnym systemie podlega natychmiastowemu wykonaniu.”.

§ 6

W Załączniku Nr 7 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu („Opłaty w alternatywnym systemie obrotu na rynkach NewConnect i Catalyst”) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 4b:

a) w ust. 1 lit. c) i d) otrzymują brzmienie:

„c) 1000 zł za każde pierwsze i kolejne wprowadzenie do alternatywnego systemu obrotu, w roku kalendarzowym poprzedzającym rok, za który pobierana jest opłata roczna, dłużnych instrumentów finansowych emitenta dla których dany Autoryzowany Doradca pełnił obowiązki, o których mowa w § 18 ust. 2 pkt 1) i 2) Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu,

d) 1000 zł za każdego emitenta instrumentów finansowych wprowadzonych do alternatywnego systemu obrotu, dla którego dany Autoryzowany Doradca pełnił obowiązki, o których mowa w § 18 ust. 2 pkt 3) i 4) Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu, przez co najmniej 10 miesięcy kalendarzowych w roku kalendarzowym poprzedzającym rok, za który pobierana jest opłata roczna”;

b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. W przypadku nałożenia przez Organizatora Alternatywnego Systemu na danego emitenta w roku kalendarzowym poprzedzającym rok, za który pobierana jest opłata roczna, co najmniej dwóch kar upomnienia lub kary upomnienia i kary pieniężnej, przy obliczaniu wysokości opłaty rocznej należnej od danego Autoryzowanego Doradcy nie bierze się pod uwagę czynności, o których mowa w ust. 1 lit. a), b) lub c), dotyczących instrumentów finansowych tego emitenta, jak również faktu wykonywania przez danego Autoryzowanego Doradcę wobec tego emitenta obowiązków, o których mowa w ust. 1 lit. d).”;

2) w § 5:

a) ust. 10 otrzymuje brzmienie:

„10. Faktury doręcza się płatnikowi opłaty niezwłocznie pocztą elektroniczną, jeżeli płatnik nie wyraził sprzeciwu odnośnie do takiej formy dostarczania faktur, a w przypadku takiego sprzeciwu w formie papierowej listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Duplikaty faktur oraz faktury korygujące doręcza się płatnikowi niezwłocznie pocztą elektroniczną, jeżeli płatnik nie wyraził sprzeciwu odnośnie do takiej formy dostarczania faktur, a w przypadku takiego sprzeciwu niezwłocznie w formie papierowej listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.”;

b) w ust. 13 pkt 6) otrzymuje brzmienie:

„6) Wartość rynkową instrumentów finansowych dla potrzeb obliczania opłaty rocznej, o której mowa w § 4 pkt 2.1.2 i 2.3 w kolejnych latach kalendarzowych notowania danych instrumentów finansowych, stanowi iloczyn ostatniego kursu tych instrumentów finansowych z ostatniego dnia obrotu z poprzedniego roku kalendarzowego oraz liczby wszystkich instrumentów finansowych emitenta według stanu na dzień 31 grudnia tego roku. Dla potrzeb obliczania opłaty rocznej liczbę instrumentów finansowych ustala się zgodnie ze stanem wynikającym z rejestru przedsiębiorców KRS – w przypadku emitentów z siedzibą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej albo z innego właściwego rejestru – w przypadku emitentów z siedzibą poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.”;

c) w ust. 14 pkt 2) otrzymuje brzmienie:

„2) Faktura z tytułu opłaty rocznej, o której mowa w § 4a pkt 2, wystawiana jest w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku. Opłata ta pobierana jest z góry i nie podlega zmniejszeniu w przypadku zaprzestania wykonywania obowiązków Autoryzowanego Doradcy, w tym w związku z zawieszeniem jego prawa do działania w alternatywnym systemie, czy też jego skreśleniem z Listy Autoryzowanych Doradców. Nie pobiera się opłaty rocznej, o której mowa w § 4a pkt 2, za rok w którym doszło do wpisania podmiotu na Listę Autoryzowanych Doradców.”.

§ 7

Uchwała wchodzi w życie z dniem 21 sierpnia 2023 r.

kom amp/

udostępnij: