Legimi ze wzrostem przychodów w II kwartale na poziomie 36 proc. rdr.
Legimi, pionier modelu subskrypcyjnego na polskim rynku e-książki, w II kwartale 2023 r. osiągnął 20,2 mln PLN skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, co oznaczało dynamikę wzrostu na poziomie 36 proc. rdr. Spółka utrzymuje wzrostową tendencję przychodów, w czym pomaga wprowadzona pod koniec zeszłego roku podwyżka cen abonamentów dla nowych użytkowników. Grupa Kapitałowa Legimi odnotowała skonsolidowaną stratę netto w wysokości 1,4 mln PLN, co było spowodowane przede wszystkim wzrostem kosztów licencji.
Legimi skupia się na organicznym wzroście bazy użytkowników i powiązanym z nim wzroście przychodów, który ocenia jako główne metryki rozwoju biznesu. Spółka ma powody do zadowolenia, gdyż wprowadzona pod koniec zeszłego roku podwyżka cen abonamentów dla nowych użytkowników, nie wpłynęła negatywnie na dynamikę wzrostu bazy użytkowników. Zmiana polityki cenowej nie zniechęciła czytelników do korzystania z aplikacji, a dodatkowo pozytywnie wpłynęła na odnotowane przychody ze sprzedaży, które rosły najszybciej od czasów pandemii.
- Dynamika top line jest potwierdzeniem naszego stałego rozwoju i uważamy, że to właśnie przede wszystkim na niej powinni skupić się inwestorzy, chcący oceniać postęp Legimi. Wraz z przychodami rośnie również liczba użytkowników. Pamiętajmy jednak, że specyfika modelu abonamentowego takiego jak Legimi charakteryzuje się tym, że dynamiczny wzrost ich liczby bezpośrednio przyczynia się do wzrostu kosztów licencji, które w takich modelach biznesowych, w początkowych okresach użytkowania nowych kohort użytkowników, są standardowo najwyższe – komentuje Mikołaj Małaczyński, Prezes Zarządu Legimi.
Na wyniki Spółki w II kwartale wpłynęła również znacząco wysoka inflacja. Głównie chodzi o wzrost kosztów operacyjnych oraz jednostkowy koszt zakupu treści, który uwarunkowany jest w dużym stopniu od wersji papierowych książek. Inflacja wpłynęła na wzrost cen surowców, energii jak i dystrybucji książek, co miało bezpośredni wpływ na ich cenę.
- Niestety, w ostatnim kwartale mocno odczuliśmy wzrost kosztów operacyjnych oraz jednostkowych kosztów zakupu treści, które były spowodowane utrzymującą się wysoką inflacją. Są to dwa główne czynniki, które wpłynęły na ujemny wynik netto na koniec II kwartału. Jednak pozytywną informacją jest fakt, że po wdrożeniu nowej polityki cenowej, dynamika wzrostu przychodów zaczyna stopniowo przewyższać inflację, co w niedługim czasie powinno pozytywnie wpłynąć na przyszłe wyniki finansowe spółki – dodaje Mikołaj Małaczyński.
W minionym kwartale Legimi rozszerzyło ofertę tytułów na rynku niemieckim o znaczącego dostawcę treści. Ma to umożliwić polepszenie wskaźników retencji użytkowników oraz większą skuteczność działań marketingowych. Dzięki nowemu dostawcy Legimi oferuje w abonamentowych pakietach ponad 400 tys. tytułów na obu rynkach, co jest ponad dwukrotnym wzrostem w porównaniu z poprzednim kwartałem. W sprzedaży detalicznej poza abonamentami jest obecnie dostępnych łącznie ponad 1,2 mln tytułów.
- Stale stawiamy na rozwój dostępnej bazy treści, co daje nam wyraźną przewagę konkurencyjną i pozwala zaoferować coraz lepszy produkt naszym użytkownikom. Jednocześnie, z myślą o naszych użytkownikach rozwijamy zaplecze technologiczne naszej platformy, wdrażając nowe wygodne dla użytkowników funkcjonalności. To również podstawa do nawiązywania współpracy biznesowych z nowymi partnerami oraz do budowy stabilnego i innowacyjnego kanału sprzedaży. W minionym kwartale weszliśmy w kluczową fazę realizacji projektu dotyczącego rozwoju systemu rekomendacyjnego z wykorzystaniem technologii AI. Przebiega on zgodnie z zaplanowanym harmonogramem, a jego zakończenie planujemy na przełomie 2023 i 2024 r. – dodaje Mikołaj Małaczyński.
O spółce Legimi:
Legimi to pionier modelu subskrypcyjnego na polskim rynku e-książki. Spółka jako pierwsza w Polsce, w zamian za opłatę abonamentową, zaoferowała użytkownikom dostęp do cyfrowej biblioteki Legimi. Swoje usługi oferuje również poprzez wszystkich operatorów telefonii komórkowej, a swoim klientom oferuje szereg udogodnień m.in. dowolny wybór platformy i urządzenia do czytania, możliwość przełączania pomiędzy e-książką a audiobookiem. Legimi może pochwalić się największą bazą tytułów w kategorii beletrystyka. Dzięki atrakcyjnym ofertom, od kilku lat, Spółka bardzo dynamicznie się rozwija, zwiększając przychody i liczbę klientów w Polsce. Firma prowadzi także działalność na rynku niemieckim, który jest jednym z największych na świecie.
Źródło: Spółka, #LEG
