Przejdź do treści

udostępnij:

Frozen Way podsumowuje II kwartał 2023 roku

II kwartał 2023 roku był dla spółki Frozen Way S.A. rekordowy. Od początku kwietnia do końca czerwca 2023 r. spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 4.518.800,83 zł wobec zysku netto wynoszącego 3.432.270,42 zł w II kwartale 2022 r. Z kolei zysk netto w pierwszej połowie 2023 roku wyniósł 5.082.640,41 zł.

W II kwartale 2023 r. Frozen Way S.A. wypracowała przychody netto ze sprzedaży produktów w wysokości 7.618.923,22 zł wobec kwoty 5.189.357,63 zł w porównywalnym okresie 2022 r.

Na rekordowe wyniki miała wpływ premiera gry „House Flipper - Farm DLC” w wersji na komputery osobiste, która odbyła się 13 kwietnia 2023 roku. Sprzedaż gry po pierwszych 72 godzinach od premiery przekroczyła 52,8 tys. sztuk sprzedanych na platformie Steam, co przełożyło się, na całkowity zwrot kosztów produkcji w ciągu niecałych 28 godzin od premiery. Premiera nie była łatwa z powodu problemów technicznych. Farma to największy dodatek do House Flippera, który wprowadza 9 nowych mechanik. Zespół pracował dniami i nocami, przez co udało się naprawić największe problemy dodatku.

15 czerwca 2023 roku do gry „House Flipper - Farm DLC” została wprowadzona duża aktualizacja, wraz z którą pojawiła się wyprzedaż „House Flipper Sale” na platformie Steam. W tydzień zostało sprzedanych ponad 40.000 sztuk brutto gier Spółki, które łącznie przyniosły przychody brutto w wysokości ponad 350 tys. USD, w tym:

  • 20.900 sztuk „House Flipper - Farm DLC”,

 

  • 18.550 sztuk „House Flipper - Pets DLC”,

 

  • 420 sztuk „House Flipper VR”,

 

  • 320 sztuk „House Flipper Pets VR”.

 

Do 30 czerwca 2023 roku gra „House Flipper - Farm DLC” sprzedała się w liczbie powyżej 131 tys. kopii netto i przyniosła przychody netto ze sprzedaży przekraczające 4,6 mln zł. Natomiast na koniec drugiego kwartału liczba sprzedanych sztuk netto „House Flipper - Pets DLC” przekroczyła 397 tysięcy, w tym 362 tysiące na PC i 35 tysięcy na konsole.

Wśród istotnych wydarzeń kwartału można wskazać umowę zawartą z Humble Bundle, Inc.,  dzięki której gra „Builder Simulator” była oferowana w ramach usługi abonamentowej „Humble Choice” w okresie od 2 maja 2023 roku do 6 czerwca 2023 roku.

30 maja 2023 roku miała miejsce premiera gry „House Flipper: Pets DLC” na platformie Nintendo Switch, która do 30 czerwca 2023 roku sprzedała się w liczbie przekraczającej 2.300 sztuk netto.

13 czerwca 2023 roku opublikowano nowy zwiastun gry „Hairdresser Simulator”, który został ciepło przyjęty przez graczy oraz media gamingowe, co spowodowało zwiększenie zaangażowania Spółki w projekt.

W dniu 28 lipca 2023 roku nastąpiła wypłata pierwszej w historii spółki dywidendy, przekraczającej 3,1 mln złotych, czyli 3 zł na jedną akcję.

W czerwcu 2023 roku rozpoczęto produkcję kolejnej dużej gry studia. Będzie to gra farmerska z perspektywy pierwszej osoby z elementami RPG. Będzie ona wejściem Frozen Way w rynek gier typu multiplayer, ponieważ głównym jej założeniem jest możliwość gry w trybie wieloosobowym do 4 graczy. Przy produkcji gry celujemy w wykorzystanie zasobów graficznych wraz z kodem źródłowym oraz wiedzy, wypracowanych przy produkcji gry „House Flipper - Farm DLC”.

Druga połowa 2023 roku także będzie dla nas intensywna. 3 dni temu miała miejsce premiera gry „House Flipper VR” na PlayStation VR. Natomiast teraz szykujemy się jeszcze do 2 premier. Pierwszą jest zapowiedziana na 2 października premiera gry „Builder Simulator” na konsole Xbox One i PS4. Frozen Way posiada prawo do 100% do zysku netto ze sprzedaży gry, ponieważ nabył je 1 sierpnia wraz z pełnią majątkowych praw autorskich do gry „Train Station Renovation”.

Druga to, mamy nadzieję, premiera dodatku „House Flipper - Farm DLC” na konsole Xbox One i PS4. Port gry jest w finalnych testach i w ciągu najbliższych 2 tygodni celujemy w jego wysyłkę do certyfikacji.

Wśród istotnych wydarzeń drugiej połowy roku jest też udział w Gamescom, na którym będziemy prezentować najnowsze dema gier „Honeycomb” i „Hairdresser Simulator”. Zależy nam na zebraniu jak największej ilości feedbacku od graczy oraz mediów growych. Feedback ten następnie wykorzystamy do przygotowania dema gry „Hairdresser Simulator” na październikowy festiwal dem.

 

Źródło: Spółka, #FRW

udostępnij: