Dino Polska miało w II kw. 362,2 mln zł zysku netto wobec konsensusu 386,9 mln zł zysku
Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w drugim kwartale 2023 roku 362,2 mln zł wobec 273,1 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie półrocznym. Konsensus PAP Biznes zakładał 386,9 mln zł zysku netto.
EBIT wyniósł 482,1 mln zł wobec 377,7 mln zł przed rokiem i był blisko 7 proc. niższy od oczekiwań analityków na poziomie 518,1 mln zł.
Wynik EBITDA grupy zwiększył się rok do roku o 26,8 proc. do 571,4 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 604 mln zł EBITDA.
Przychody grupy wyniosły 6,549 mld zł, co oznacza wzrost o 34 proc. rdr. Analitycy oczekiwali przychodów w wysokości 6,676 mld zł.
Marża EBITDA wyniosła 8,73 proc. wobec 9,22 proc. w II kw. 2022 r.
Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w II kwartale 2023 r. 20,3 proc., po wzroście o 29,8 proc. w analogicznym okresie 2022 r.
W II kw. 2023 r. spółka Dino Polska uruchomiła 62 nowe sklepy Dino. Łącznie w I półroczu 2023 r. otwartych zostało 116 nowych sklepów w stosunku do 162 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na dzień 30 czerwca 2023 r. sieć Dino liczyła 2.272 markety, o 297 więcej niż przed rokiem.
(PAP Biznes), #DNPpel/ ana/
