Big Cheese Studio zapowiada dodatek Sushi do pierwszej części Cooking Simulatora
Big Cheese Studio – notowany na GPW producent i wydawca gier wideo – kontynuuje prace nad drugą częścią kulinarnego hitu Cooking Simulator o nazwie Cooking Simulator 2: Better Together, w której nowością będzie tryb co-op. Studio nie zapomina jednak o fanach podstawowej części gry, pracując nad wersją GOLD dodatku – Cooking Simulator: Sushi. W planach jest także wydanie dwóch innych DLC, pt. Cakes & Cookies oraz Pizza na Steam China. Planowany termin wydania obu ww. DLC oraz przygotowanie wersji GOLD dodatku Sushi do pierwszej wersji gry ma przypaść na Q4 2023 r.
Obecnie trwają testy i optymalizacja dwóch najważniejszych filarów gry Cooking Simulator 2: Better Together: trybu co-op oraz blueprintów – systemu tworzenia przepisów i procesu gotowania, dzięki któremu gracz będzie mógł tworzyć własne przepisy i procesy gotowania. Rozpoczął się również proces adaptacji gry pod wymagania najnowszej wersji silnika Unity. Finalnie gra uzyska lepszą optymalizację, a w przyszłości szybsze porty konsolowe i lepsze efekty wizualne. Jesienią dostępne będzie demo gry, a także otwarte playtesty, których głównym celem będzie przetestowanie funkcjonalności co-op.
W międzyczasie trwają prace nad nowym dodatkiem do pierwszej części. Do tej pory Big Cheese Studio wydało pięć DLC do podstawowej wersji gry, które dały użytkownikom nowe możliwości i przeniosły ich w wyjątkowe miejsca. Wśród nich znaleźć można tryb inspirowany programami Food Network, prawdziwą włoską restaurację z piecem do pizzy, piekarnię, a nawet możliwość gotowania w podziemnym bunkrze. Tym razem gracze rozpoczną nową kulinarną przygodę na jednej z japońskich uliczek.
Nowa lokacja oznacza nowe potrawy i składniki. Japonia słynie z potraw bazujących na rybach, ryżu i warzywach, przede wszystkim sushi. I to właśnie bar oferujący przechodniom sushi i inne tradycyjne dania stania się bazą do odkrywania japońskiej kuchni. Big Cheese Studio przykłada bardzo dużo uwagi do realistycznego doświadczenia kulinarnego w przestrzeni wirtualnej, dlatego bar sushi atmosferą przypominać będzie lokalne street foody, które można spotkać w wąskich tokijskich uliczkach. W asortymencie pojawią się nowe sprzęty m.in. maszyna do gotowania ryżu oraz kilka rodzajów noży. Nowe będą także mechaniki krojenia produktów do sushi, a także jego składania. Celem gry będzie odblokowanie wszystkich przepisów oraz osiągnięcie tytułu najlepszego baru sushi w okolicy poprzez zdobywanie uznania wśród klientów.
- Nowy dodatek Sushi to ukłon w stronę graczy, którzy do tej pory bardzo aktywnie spędzają czas z pierwszą częścią Cooking Simulator i jej rozszerzeniami. Sprawdziliśmy, czy ten kierunek będzie dla nich atrakcyjny i okazało się, że tak. Jestem przekonany, że nowy dodatek będzie równie wciągający co nasze poprzednie propozycje. Jest też osłodą podczas oczekiwania na drugą część gry Cooking Simulator 2: Better Together – mówi Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio.
To nie koniec dobrych informacji. Po premierze Cooking Simulatora w Chinach oraz doskonałym przyjęciu gry na największych targach gier i rozrywki cyfrowej w Chinach i Azji – ChinaJoy, Studio przygotowuje się do wydawania dwóch dodatków na rynku chińskim. Będzie to Cakes & Cookies oraz Pizza, a dystrybucją zajmie się Silk Road Games.
- Cakes & Cookies oraz Pizza są jednymi z najbardziej atrakcyjnych dodatków w naszym portfolio. Nasze obserwacje z China Joy wskazują na to, że gracze w Chinach nastawieni są na rozrywkę i zabawę. Ten aspekt zaważył przy wyborze dodatków do podstawowej wersji gry, które będą dla nich dostępne na Steam China. Warto tutaj dodać, że to gracze poprosili o dodatki jeszcze w tym roku – mówi Łukasz Dębski.
Planowany termin wydania dodatków Cakes & Cookies oraz Pizza na Steam China, a także przygotowanie wersji GOLD dodatku Sushi do podstawowej wersji gry to Q4 2023 r.
O spółce Big Cheese Studio:
Big Cheese Studio to producent i wydawca gier wideo z siedzibą w Łodzi, działający od 2018 roku. Model biznesowy studia zakłada tworzenie gier z naciskiem na połączenie symulacji i ekonomii. W 2019 r. na rynku zadebiutowała pierwsza autorska produkcja studia – Cooking Simulator. W czerwcu 2023 r. studio zapowiedziało kontynuację – Cooking Simulator 2, a jej premiera zaplanowana jest na pierwsze półrocze 2024 roku. Strategia studia zakłada jednoczesną pracę nad 2-3 produktami rocznie.
7 grudnia 2021 r. akcje spółki zadebiutowały na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Źródło: Spółka, #BCS