LiveChat miał w I kw. 2023/24 r. 45,1 mln zł zysku netto, konsensus zakładał 46 mln zł
LiveChat miał w pierwszym kwartale roku obrotowego 2023/24, 45,1 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o 25,4 proc. rok do roku - podała spółka w raporcie. Konsensus PAP Biznes zakładał zysk na poziomie 46 mln zł, a oczekiwania analityków mieściły się w przedziale 45-46,9 mln zł.
Skonsolidowane przychody LiveChat Software w I kwartale roku finansowego 2023/24 wyniosły 83,5 mln zł i były wyższe o 25 proc. Konsensus PAP Biznes zakładał 84,4 mln zł.
Zysk EBITDA spółki urósł o 25,8 proc. do 52,8 mln zł, a EBIT wyniósł 48,4 mln zł, co stanowi wzrost o 25 proc. Konsensus zakładał odpowiednio 53,4 mln zł i 49,3 mln zł.
W informacji prasowej wskazano, że wzrosty był efektem zwiększenia liczby klientów i średniego przychodu z jednego konta.
Wyrażone w dolarach ARPU produktu LiveChat wyniosło 158,2 USD na koniec kwartału wobec 120,5 USD rok wcześniej. W tym samym czasie ARPU produktu ChatBot wzrosło do 122,5 USD wobec 102,5 USD rok wcześniej.
Na koniec I kwartału roku finansowego liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 37.765, a ChatBot 2.804. W lipcu poziom tysiąca klientów przekroczył produkt HelpDesk.
"Nie jesteśmy już spółką jednego produktu i jest to jeden z powodów, dla którego zmieniamy nazwę (na Text - PAP) . (...) Ta decyzja jest związana też ze zmianami w naszej strategii i wyzwaniami, które przedstawiamy na stronie text .com" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes LiveChat, Mariusz Ciepły.
Na text. com są już prezentowane m.in. wizja spółki i całe jej portfolio produktowe, ale bardzo domeny internetowe takie jak livechat.com, chatbot.com i helpdesk.com nadal mają ją wspierać.
(PAP Biznes), #LVC
mcb/ ana/
