Przejdź do treści

udostępnij:

EBITDA Eurocashu w II kw. '23 wyniosła 268,9 mln zł wobec konsensusu 263,2 mln zł

Zysk EBITDA grupy Eurocash w drugim kwartale 2023 roku wyniósł 268,9 mln zł wobec 256,3 mln zł zysku rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie półrocznym. Konsensus PAP zakładał 263,2 mln zł zysku EBITDA.

Zysk netto jednostki dominującej wyniósł w II kwartale 38,3 mln zł wobec 40,9 mln zł zysku oczekiwanego przez rynek. Zysk netto wyniósł 50,7 mln zł wobec 19,2 mln zł zysku w II kwartale 2022 r.

EBIT wyniósł 112,1 mln zł wobec 104,5 mln zł zysku przed rokiem i wobec konsensusu 111,2 mln zł zysku.

Skonsolidowana sprzedaż grupy w II kwartale 2023 r. wzrosła o 6,9 proc. rdr do 8,38 mld zł. Konsensus wynosił 8,7 mld zł.

Spółka wskazała w komunikacie prasowym na wzrost przychodów i EBITDA w II kwartale, pomimo słabnącej sprzedaży detalicznej w Polsce oraz wysokiej bazy porównawczej.

"Strategia rozpisana na lata 2023-2025 przynosi oczekiwane efekty. Miniony kwartał był siódmym z rzędu, w którym Grupa Eurocash zanotowała wzrost sprzedaży i wyniku EBITDA, przy jednoczesnym budowaniu przepływów operacyjnych i mocnym zwiększeniu zysku netto" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.

Po pierwszym półroczu 2023 roku grupa Eurocash ma 13,3 mln zł straty netto j.d. i 1 mln zł zysku netto, a w analogicznym okresie 2022 roku spółka miała odpowiednio 36,6 mln zł straty netto j.d. i 31,1 mln zł straty netto. EBITDA wyniosła 434,4 mln zł (wzrost o 6,6 proc. rdr), a przychody 15,97 mld zł (wzrost o 11,1 proc. rdr).

Jak podano w komunikacie, wartość EBITDA przed MSSF 16 za ostatnie 12 miesięcy sięgnęła 588 mln zł. Celem strategicznym grupy jest wzrost wyniku do 1 mld

zł w 2025 roku.

W segmencie hurtowym łączna sprzedaż zrealizowana przez grupę Eurocash w II kwartale 2023 roku wyniosła ponad 6,1 mld zł i była o 8 proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2022 roku. EBITDA segmentu wyniosła 216 mln zł, co oznacza wzrost o 6 proc. rdr, w otoczeniu rosnących kosztów (wciąż wysoka inflacja oraz presja płacowa związana z dwukrotną podwyżką płacy minimalnej w 2023 roku).

Sprzedaż segmentu detalicznego sięgnęła 2 mld zł i była o 3 proc. wyższa rdr. EBITDA segmentu wyniosła 95 mln zł i była 7 proc. wyższa rdr.

Sprzedaż like-for-like sieci Delikatesy Centrum wzrosła o 4,6 proc.

Sprzedaż segmentu Projekty w II kwartale 2023 roku wyniosła 222 mln zł, co oznacza wzrost o 23 proc. rdr. Jak podano, to w dużej mierze efekt otwarć kolejnych placówek sieci marketów alkoholowych DużyBen oraz rosnącego zainteresowania konsumentów zakupami we Frisco. Strata EBITDA segmentu wyniosła w II kwartale 9,2 mln zł.

Wskaźnik zadłużenia netto do EBITDA (przed MSSF 16) na koniec czerwca 2023 roku wyniósł poniżej 1,1x wobec ponad 1,9x rok wcześniej.

Na koniec czerwca 2023 roku łączna liczba sklepów franczyzowych, partnerskich oraz własnych skupionych w sieciach organizowanych przez Grupę Eurocash liczyła 15.607 placówek, tj. o 103 więcej niż na koniec 2022 roku.

(PAP Biznes), #EUR

pel/

Zobacz także: Eurocash SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: