Przejdź do treści

udostępnij:

Wirtualna Polska spodziewa się dobrych wyników w III kw. '23 dzięki turystyce

Wirtualna Polska spodziewa się dobrych wyników w trzecim kwartale 2023 roku dzięki turystyce - poinformował prezes Jacek Świderski podczas wtorkowej telekonferencji z dziennikarzami.

"Jesteśmy spokojni o całościowy wynik trzeciego kwartału, bo turystyka rozwija się nadal bardzo dobrze. Natomiast jeśli chodzi o reklamę, to na razie nie widać istotnej poprawy koniunktury gospodarczej" - powiedział prezes Świderski podczas wtorkowej telekonferencji z dziennikarzami.

Dodał, że Grupa Szallas sezonowo najlepszą EBITDA osiąga w III kwartale roku.

W listopadzie 2022 roku Grupa WP za kwotę 83 mln euro kupiła Grupę Szallas obsługującą największe krajowe portale turystyczne umożliwiające rezerwację noclegów na Węgrzech, w Czechach, Rumunii, Polsce i Chorwacji.

W segmencie turystyka w drugim kwartale przychody wzrosły o 74 proc. rdr, do 122,4 mln zł, w wyniku bardzo silnego wzrostu przychodów spółki Wakacje. pl oraz uwzględnienia przychodów Grupy Szallas.

Skoryg. EBITDA segmentu turystyki wzrosła o 44 proc. rdr, do 23,9 mln zł. WP Holding podał, że w II kw. 2023 r. EBITDA Grupy Szallas była negatywna, co jest związane z typową sezonowością tego biznesu.

W segmencie reklama i subskrypcje przychody gotówkowe wzrosły o 24 proc. rdr, do 168,5 mln zł, dzięki dynamicznemu wzrostowi w obszarze subskrypcji, a także uwzględnieniu w wynikach segmentu danych Grupy Audioteka, konsolidowanej od IV kwartału 2022 r. Skoryg. EBITDA w tym segmencie była na zbliżonym poziomie rdr i wyniosła 68 mln zł, co oznacza marżę EBITDA na poziomie 40 proc.

(PAP Biznes), #WPL

epo/ ana/

Zobacz także: WP Holding SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: