Kino Polska TV chce kontynuować trend poprawy wyników
Grupa Kino Polska TV chce kontynuować trend poprawy wyników dzięki rosnącej synergii z Grupą Canal+ - podała spółka w komunikacie prasowym.
"Rosnąca synergia pomiędzy Grupą Canal+ i Grupą Kino Polska, przełożyła się już na wzrost wyników finansowych, pragniemy kontynuować ten trend. Grupa Kino Polska będzie też mogła liczyć na kolejne wspólne projekty z Canal+ Polska. Jako grupa medialna zajmujemy 5-te miejsce pod względem oglądalności na polskim rynku telewizyjnym. Warto również podkreślić, że wzajemna współpraca umacnia pozycję rynkową i negocjacyjną w obszarze reklamy całej Grupy Canal+ w Polsce" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Erwan Luherne, członek zarządu Grupy Kino Polska oraz CEO SPI International B.V.
W I poł. 2023 r. Grupa Kino Polska odnotowała przychody na poziomie 144,8 mln zł (+3,9 proc. rdr).
Przychody z emisji zwiększyły się o 7,9 proc. rdr i stanowiły 52,8 proc. całkowitej sprzedaży grupy. Wpływy z reklam były niższe o 0,6 proc. rdr, a ich udział w przychodach ogółem stanowił 36 proc. Przychody na rynkach międzynarodowych wyniosły 47,6 mln zł (+1,9 proc. rdr) i stanowiły 32,9 proc. całkowitych przychodów grupy.
Zysk netto grupy w pierwszym półroczu bieżącego roku wyniósł 23,8 mln zł (+10,9 proc. rdr), a wynik EBITDA 60,5 mln zł (+5,5 proc. rdr). Rentowność netto grupy wzrosła do 16,4 proc., tj. o 1 pp. więcej niż rok wcześniej.
Marża EBITDA wzrosła do 41,8 proc. z 41,1 proc. rok wcześniej.
Średni udział kanałów Grupy w oglądalności widowni komercyjnej w I półroczu 2023 r. wyniósł 2,59 proc. (SHR proc., All 16-59, live), tj. o 5,5 proc. mniej rdr.
Grupa Kino Polska zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji, na platformy VOD, do serwisów streamingowych oraz kin, a także sprzedażą licencji programowych. Jest również nadawcą tematycznych kanałów telewizyjnych, dystrybuowanych w naziemnej telewizji cyfrowej, w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. W portfolio Grupy znajdują się m.in. takie kanały telewizyjne, jak: Stopklatka, Zoom TV, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Dizi, Gametoon i kanały marki FilmBox.
(PAP Biznes), #KPLepo/ asa/
