Ambra spodziewa się, że jej przyszłe wyniki będą odpowiadać oczekiwaniom rynkowym
Ambra spodziewa się w następnych kwartałach wyników nie gorszych niż oczekiwania rynkowe, co ma zagwarantować dobrze zbudowany portfel marek alkoholi spółki. Ambra jest przygotowana na 5 proc. podwyżkę akcyzy - poinformowali podczas wideokonferencji przedstawiciele spółki.
"Test rynkowy i wartości marek został przez nas zdany, więc po prostu pozytywnie i optymistycznie patrzymy w przyszłość (...). Nie jesteśmy w stanie oszacować czasu spowolnienia w kontekście aktywności konsumenckiej, ale jakość naszych marek się obroniła, a portfel marek performuje lepiej niż rynek" - powiedział wiceprezes, Piotr Kazimierczak.
"W następnych okresach należy się spodziewać wyników nie gorszych niż oczekiwania rynkowe, jak nie lepszych" - dodał.
Kazimierczak poinformował również, że wysoka presja kosztowa nie ustaje.
"Wszyscy wypatrujemy końca presji kosztowej, ale mówiąc szczerze nie doszło do odprężenia na rynkach zakupu, chcielibyśmy je zobaczyć na koniec roku lub chwilę później" - powiedział.
"Nie widzimy odprężenia jeżeli chodzi o ryzyka kosztowe i inflacyjne, a zachowania konsumenckie rynku nadal są na minusie. W przypadku wolumenów zakupów konsumenckich jesteśmy optymistami, bo szukamy szans biznesowych. Początek roku jeżeli chodzi o rynek nie jest łatwy, trendy z zeszłego roku nie poprawiły się na dzisiaj. Oczekujemy, że może okres świąteczny przyniesie zmianę na rynkach i w nastrojach konsumenckich" - dodał.
Jak poinformował Kazimierczak spółka zakłada, iż jej wydatki inwestycyjne będą rosły w tempie zbliżonym do inflacji.
Prezes spółki Robert Ogór poinformował natomiast, że obowiązująca od początku 2022 roku nowelizacja ustawy o podatku akcyzowym, wedle której w latach 2023-2027 wysokość akcyzy na alkohol ma corocznie się zwiększać o kolejne 5 proc. została już "rozpracowana" przez rynek napojów alkoholowych.
"Podwyżki akcyzy zostaną przez branżę wyrażone przez wyższą cenę w sprzedaży. To jest 5 proc., które się w różny sposób przekłada na różne kategorie. Otoczenie akcyzowe nie ma dużego związku ze strategią spółki, bo na większości lokalnych rynków jest obecnie tendencja podwyższania akcyzy" - powiedział.
W roku obrotowym 2022/2023 zakończonym 30 czerwca zysk netto Ambry wyniósł 61,5 mln zł i było o 18,7 proc. wyższy rdr. Z kolei zysk operacyjny spółki wyniósł 99,8 mln zł i był wyższy od wyniku w analogicznym okresie poprzedniego roku fiskalnego o 16 proc.
(PAP Biznes), #AMBmcb/ ana/
