Grupa OTL, której przychody w I półroczu wzrosły o 138 proc. rdr, widzi utrzymujący się wzmożony popyt na usługi logistyczne - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. Do końca roku grupa chce przedstawić zaktualizowaną strategię.
Przychody grupy OTL w I półroczu 2023 r. wyniosły 351,6 mln zł, co oznacza wzrost o 138 proc. rdr. Zysk netto wzrósł o 273 proc. rdr do 125,4 mln zł, a skonsolidowana EBITDA wyniosła 130,78 mln zł (+ 205 proc. rdr).
Na poprawę wyników wpłynęły również zdarzenia jednorazowe tj. zbycie przez spółkę wszystkich posiadanych akcji Luka Rijeka d.d. i wygaśnięcie opcji put dotyczącej akcji Luka Rijeka.
Przychody z działalności portowej grupy wzrosły o niemal 100 proc. rdr, w spedycji o ponad 256 proc. rdr, w segmencie kolejowym o 48 proc. rdr, a w hydrotechnice o 76 proc. rdr.
"Grupa OTL ma za sobą bardzo udane, rekordowe pierwsze półrocze tego roku, w którym sprzyjały nam czynniki rynkowe, w tym przede wszystkim przekierowanie transportu znaczącej części towarów masowych z drogi kolejowej na drogę morską za sprawą trwającej wojny w Ukrainie oraz zmian w łańcuchach logistycznych dostaw w Europie. W dalszym ciągu obserwujemy utrzymujący się wzmożony popyt na usługi logistyczne, głównie związane z przewozem, magazynowaniem oraz przeładunkami zbóż i pasz. Spodziewamy się także wzrostów na rynku dostaw węgla" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Kamil Jedynak, prezes OT Logistics.
"Cały rok powinien zaowocować zwiększeniem przychodów grupy OTL, na co wpływ będą w dużej mierze mieć właśnie czynniki rynkowe, w tym m.in. wspomniana obsługa ładunków zboża z Ukrainy w naszych terminalach. Ładunki te zostały przekierowane m.in. do Polski po wycofaniu się Rosji z umowy zbożowej na początku lipca" – dodał prezes OT Logistics.
Jak podano, grupa inwestuje w swoje porty, by jeszcze w tym roku ich wydajność istotnie wzrosła.
"Wśród aktualnie realizowanych zakupów są dwa żurawie, które będą pracować w porcie w Świnoujściu, głównie przy przeładunkach towarów masowych, ale także ładunkach ponadgabarytowych czy kontenerów. (...) Wartość tej inwestycji to około 40 mln zł" - powiedział wiceprezes grupy Grzegorz Zubrzycki.
Spółka poinformowała, że jej zarząd podtrzymuje zapowiedzi dotyczące osiągnięcia w niedalekiej przyszłości potencjału portów grupy OTL, który szacuje na około 12 mln ton. W zeszłym roku spółki grupy OTL przeładowały w swoich terminalach 8 mln ton towarów.
Do końca roku grupa chce przedstawić zaktualizowaną strategię rozwoju.
"Jesteśmy na ostatniej prostej w pracach nad strategią. Mamy stabilną sytuację finansową, rekordowe wyniki finansowe, bardzo dobre perspektywy rozwoju. Dlatego z optymizmem patrzymy w przyszłość i wiemy, w jaki sposób chcemy rozwijać grupę. To wszystko znajdzie się w strategii już niebawem" - powiedział Daniel Górecki, członek zarządu OT Logistics.
Grupa OTL to operator portowy w Polsce, świadczący usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne. Podstawowym obszarem działalności grupy są rynki Europy Środkowo-Wschodniej – głównie: Polska, Czechy, Słowacja i Ukraina.
W skład grupy OTL wchodzą morskie terminale portowe: OT Port Świnoujście oraz OT Port Gdynia. Grupa OTL jest także właścicielem spółki spedycyjnej Rentrans Cargo, spółki Kolej Bałtycka – świadczącej usługi manewrowe i transport kolejowy. W skład grupy OTL wchodzi także spółka Port Żegluga Szczecińska zajmująca się obsługą projektów hydrotechnicznych.
(PAP Biznes), #OTSpel/