Grupa LPP miała w II kw. 438,8 mln zł zysku netto j.d., podtrzymuje cele na cały rok (opis) | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
21 wrz 2023, 18:25

Grupa LPP miała w II kw. 438,8 mln zł zysku netto j.d., podtrzymuje cele na cały rok (opis)

Grupa LPP miała w drugim kwartale roku obrotowego 2023/24 438,8 mln zł zysku netto jednostki dominującej - poinformowała spółka w raporcie. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się 397,6 mln zł zysku. Firma podtrzymała całoroczny cel poprawy rentowności i osiągnięcia ok. 18 mld zł sprzedaży.

Zysk netto z działalności kontynuowanej wyniósł 441,5 mln zł wobec 262,3 mln zł zysku rok wcześniej (dane przekształcone).

Zysk operacyjny wyniósł 607 mln zł. Konsensus PAP Biznes przewidywał 558,3 mln zł zysku operacyjnego.

EBITDA była na poziomie 944 mln zł wobec konsensusu 885,1 mln zł.

Przychody grupy wyniosły 4,575 mld zł, a rynek oczekiwał w II kwartale sprzedaży na poziomie 4,797 mld zł.

W całym pierwszym półroczu 2023/24 grupa miała 553,3 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej, 548,3 mln zł mln zł zysku netto jednostki dominującej, 837,7 mln zł EBIT i 8.214,8 mln zł przychodów. W analogicznym okresie rok wcześniej, według danych przekształconych, grupa miała 7.374,8 mln zł przychodów, 237,1 mln zł zysku operacyjnego, 289,6 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej i 94,3 mln zł straty netto j.d.

EBITDA w I półroczu wyniosła 1.494 mln zł wobec 760 mln zł zysku rok wcześniej.

W I półroczu 2023/24 grupa wypracowała marżę brutto w wysokości 48,7 proc., co oznacza spadek rdr o 2,9 pp. LPP tłumaczy, że to głównie efekt rosnącego udziału marki Sinsay w przychodach (która charakteryzuje się najniższą marżą z całego portfolio marek LPP) oraz prowadzonych akcji promocyjnych wspierających sprzedaż nadmiarowego towaru kolekcji z 2022 roku. Dodatkowo na marżę brutto w tym okresie wpływ miał jeszcze nadal mniej korzystny rdr kurs USD/PLN.

Sprzedaż internetowa w I półroczu wyniosła 2.017 mln zł, co oznacza spadek o 8,8 proc. rdr. W samym II kwartale sprzedaż online spadła o 11,9 proc. rdr do 1.079 mln zł.

Grupa podtrzymała w raporcie, że jej plan sprzedażowy na rok finansowy 2023/24 zakłada możliwość osiągnięcia ok. 18 mld zł sprzedaży (tj. wzrostu o około 20 proc. rdr), z czego 25 proc. wzrost rdr w kanale sprzedaży stacjonarnej oraz stabilny poziom w kanale internetowym. Spółka zakłada zwiększenie powierzchni o 20 proc. rdr, priorytetowo traktując rozwój salonów marki Sinsay.

Jak podano, grupa spodziewa się w roku finansowym 2023/24 poprawy rdr marży brutto na sprzedaży (51-53 proc.), wynikającej z korzystniejszego kursu USD do PLN, niższych kosztów transportu (frachtu) oraz normalizacji stanu zapasów. Marżę operacyjną grupa zakłada powyżej 10 proc.

Plan inwestycyjny zakłada wydatki na poziomie 1,05 mld zł (w tym 800 mln zł na salony, 50 mln zł na biura, 120 mln zł na logistykę oraz 80 mln zł na IT i pozostałe wydatki). Spółka zakłada normalizację kapitału obrotowego (zobowiązania wyższe niż zapasy) oraz niższy rdr poziom dług netto/ EBITDA.

Nakłady inwestycyjne w I półroczu wyniosły 537 mln zł i były wyższe rdr o 9 proc.

Na koniec lipca wskaźnik dług netto/ EBITDA wynosił 1,3x.

Sieć sprzedaży stacjonarnej grupy LPP to 2.141 sklepów o łącznej powierzchni 1.826,7 tys. m kw. w 27 krajach. Online firma jest obecna na 34 rynkach.

(PAP Biznes), #LPP

pel/ ana/

Zobacz także: LPP SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości