DRAGO entertainment świętuje 25-lecie na rynku gier i zaprasza na jubileuszową uroczystość
DRAGO entertainment, jedno z pierwszych studiów gier w Polsce, obchodzi w tym roku swoje 25-lecie. Od momentu założenia w 1998 roku, firma przeszła znaczącą ewolucję, przekształcając się z twórcy gier na zlecenie zagranicznych partnerów w samodzielnego producenta i wydawcę gier wideo. Jednym z największych sukcesów DRAGO jest globalny hit "Gas Station Simulator". W związku z obchodzoną rocznicą, firma organizuje jubileuszowe wydarzenie, które odbędzie się 16 października w jednym z warszawskich hoteli. Podczas spotkania uczestnicy będą mieli okazję lepiej zapoznać się ze Spółką i zgłębić fascynujący świat "Winter Survival". W programie wydarzenia znajduje się także prezentacja planów rozwoju firmy. Obecnie spółka przygotowuje się do jednego z ważniejszych kamieni milowych, jakim jest przeniesienie akcji z rynku NewConnect na GPW. Przeniesienie notowań na rynek główny odbędzie się bez emisji nowych akcji.
- Przez ponad dwie dekady działalności na rynku gier, widzieliśmy jak nasza branża przechodziła niezwykłe przemiany. Byliśmy czynnym uczestnikiem jej wszystkich ważnych zmian, a na część z nich mieliśmy realny wpływ, z czego jestem bardzo dumny. Będąc jedną z kilku zaledwie spółek otwierających branżę gier w naszym kraju, najpierw współpracowaliśmy z zagranicznymi partnerami, a następnie tworzyliśmy autorskie tytuły, aby osiągnąć dzisiejszą rozpoznawalność i rentowność. 25-lecie będzie dobrą okazją do przedstawienia równie ambitnych planów na najbliższe lata – mówi Lucjan Mikociak, współzałożyciel i Szef Studia DRAGO entertainment.
Historia DRAGO to historia sukcesu, która dowodzi, że konsekwencja i zapał do pracy prowadzi do osiągnięcia nawet najbardziej ambitnych marzeń.
- Jednym z naszych tegorocznych kamieni milowych jest debiut na GPW, który już wkrótce stanie się faktem. To nowy rozdział w naszej podróży. Serdecznie zapraszamy wszystkich, którzy kibicują naszej twórczości, w tym naszych partnerów, przedstawicieli mediów, akcjonariuszy i zainteresowanych inwestorów, do uczestnictwa w tym wyjątkowym wydarzeniu. Dziękujemy za lata wsparcia i zaufania, z niecierpliwością czekamy na wspólne przyszłe sukcesy. Do zobaczenia 16 października – dodaje Joanna Tynor, Prezes Zarządu DRAGO entertainment.
Konferencja zaplanowana jest na poniedziałek, 16 października 2023 roku, o godz. 14:30. Wydarzenie odbędzie się w hotelu NOBU, przy ul. Wilczej 73. Potwierdzenie obecności wymaga wcześniejszej rejestracji. Szczegóły tutaj.
DRAGO entertainment powstało w Krakowie w 1998 roku. Założycielami firmy byli Adam i Lucjan Mikociak, którzy otwierali polskie oddziały studia TopWare. Ich wieloletnie doświadczenie i praktyka pozwoliły na rozwinięcie spółki, która realizowała przez wiele lat innowacyjne projekty, głównie finansowane przez międzynarodowych wydawców. Wśród wyprodukowanych i wydanych wówczas tytułów znalazły się takie bestsellery jak: Oil Tycoon 2, Cold Zero-The last Stand, czy Vulture, które miały pozwolić firmie na rozwinięcie skrzydeł i wprowadzenie na rynek pierwszej własnej produkcji. Była nią, wydana w 2018 roku, gra Treasure Hunter Simulator.
Od tego czasu spółka konsekwentnie realizuje założony plan rozwoju w oparciu o nowe autorskie tytuły, co też wpisuje się w przyjętą strategię rozwoju na lata 2021 – 2023.
Niekwestionowanym hitem sprzedażowym DRAGO jest gra ‘Gas Station Simulator’, która swoją globalną premierę miała jesienią 2021 roku. Budżet produkcyjny tytułu zwrócił się jej twórcom w zaledwie 1,5 godziny od premiery i w pierwszej dobie sprzedaży, projekt uplasował się na 1. pozycji na Global Top Sellers. Gra jest na bieżąco aktualizowana i rozwijana o darmowe i płatne dodatki. Najnowszym dodatkiem ma być 'Gas Station Simulator – Tidal Wave DLC', którego wydanie zaplanowane jest na I kwartał 2024 roku.
Równo rok od premiery 'Gas Station Simulator’ na rynku pojawiła się kolejna autorska produkcja Studia. Gra ‘Food Truck Simulator’, bo o nim mowa, równie szybko zdobyła zainteresowanie graczy, notując zwrot kosztów produkcji po 54 godzinach od premiery. Ponadto Spółka ogłosiła rozpoczęcie działalności jako wydawca.
Aktualnie krakowski zespół intensywnie przygotowuje się do premiery swojej największej produkcji – ‘Winter Survival’, z której pełen zysk ze sprzedaży trafi do DRAGO entertainment, jako producenta i wydawcy tytułu. Niedawno Studio zaprezentowało odświeżoną kartę Steam oraz nowe logo gry, które jest efektem kooperacji z firmą The Hungry Beast. ‘Winter Survival’ to najbardziej złożona produkcja krakowskiego Studia, w której gracz, jako odcięty od cywilizacji podróżnik, będzie musiał przeżyć wśród skutych lodem gór oraz lasów. Tytuł cechuje się otwartym światem i innowacyjnymi mechanikami, które wyróżniają go spośród innych gier survivalowych.
Spółka zapowiedziała, że podczas uroczystości zaprezentowana zostanie rozgrywka, która przybliży odbiorcom charakterystykę ‘Winter Survival’. W tym objęte zostaną niepokazywane jak dotąd elementy otwartego świata i nowowprowadzonych mechanik.
Premiera tytułu w wersji Early Access zaplanowana jest na 28 lutego 2024 roku.
Konsekwentnie realizowane cele biznesowe zapewniają spółce środki na rozwój oraz dają dobre perspektywy na przyszłość.
O spółce DRAGO entertainment:
DRAGO entertainment S.A. to notowany na rynku NewConnect producent i deweloper gier wideo z 25-letnim doświadczeniem. Krakowskie studio jest zwycięzcą Invest Cuffs 2022 w kategorii Debiut Giełdowy roku 2021.
Źródło: Spółka, #DGE
