Artifex Mundi. 166% wzrost przychodów w III kwartale
Notowany na GPW producent i wydawca gier wypracował we wrześniu br. niemal 8 mln zł przychodów, o blisko 5,1 mln zł więcej niż rok wcześniej. Przychody Artifex Mundi w całym trzecim kwartale, według wstępnych danych, wzrosły o 14,7 mln zł, do 23,6 mln zł (166% wzrost rdr.). Rekordowe wyniki to zasługa dynamicznego rozwoju Unsolved, kluczowego produktu Artifex Mundi. Przychody z komercjalizacji gry w III kwartale wyniosły niemal 21 mln zł, o 285% więcej niż rok wcześniej.
Przychody segmentu free-to-play we wrześniu br. wyniosły 7,2 mln zł, wobec 2 mln zł we wrześniu 2022 r. W III kwartale segment free-to-play wypracował 21,3 mln zł przychodów (6 mln zł rok wcześniej). Pozostała część biznesu Artifex Mundi – komercjalizacja gier w modelu premium (w tym gier HOPA), przyniosła w III kwartale br. 2,3 mln zł przychodów, wobec 2,8 mln zł rok wcześniej.
Motorem napędowym giełdowej firmy jest rozwój Unsolved, umożliwiającej graczom dostęp w formule free-to-play do części z najlepszych gier HOPA z portfela Artifex Mundi. We wrześniu gra wygenerowała 7,1 mln zł przychodów, o 284% więcej niż we wrześniu 2022 r. W całym minionym kwartale komercjalizacja gry przyniosła 21 mln zł przychodów (o 15,5 mln zł więcej niż rok wcześniej)
Miniony miesiąc był dla Unsolved rekordowym pod względem dziennego średniego przychodu, który wyniósł 237 tys. zł (3% wzrost w porównaniu z sierpniem br.) oraz tzw. pierwszej marży (przychodu pomniejszonego o koszty akwizycji), która wyniosła 3,3 mln zł (26% więcej niż w sierpniu br.). Koszty akwizycji graczy we wrześniu wyniosły 3,8 mln zł, a w całym III kwartale – 12,9 mln zł.
- Mamy za sobą najlepszy w historii Artifex Mundi kwartał. Osiągnęliśmy w nim rekordowe wyniki sprzedażowe i po raz kolejny potwierdziliśmy niebagatelny potencjał Unsolved, pozwalający na zwiększanie grona użytkowników aplikacji również w wakacyjnym okresie. Oczekujemy, że czwarty kwartał roku również będzie stał pod znakiem wysokich wzrostów sprzedaży rdr., co pozwoli nam na zakończenie 2023 r. ze zdecydowanie satysfakcjonującymi wynikami – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes giełdowej spółki.
O spółce Artifex Mundi:
Artifex Mundi to wiodący wydawca oraz producent gier, obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure). Od początku 2020 roku strategicznym kierunkiem dalszego rozwoju firmy jest koncentracja zasobów w ramach dwóch wewnętrznych studiów skupiających się na produkcji gier mobilnych monetyzowanych w modelu free-to-play w dwóch gatunkach: gier Hidden Object oraz gier RPG.
Źródło: Spółka, #ART