Answear.com przeprowadzi emisję akcji na rozwój marki PRM
Answear.com, wiodący e-commerce oferujący modę i produkty home&lifestyle w regionie Europy Środkowo-Wschodniej uzyskał akceptację Walnego Zgromadzenia Spółki na przeprowadzenie emisji nie więcej niż 1 mln nowych akcji serii L w drodze oferty publicznej wyłączonej z obowiązku publikacji prospektu. Akcje zostaną zaoferowane z wyłączeniem prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. Cena emisyjna zostanie ustalona w oparciu o wyniki procesu budowania księgi popytu, przy czym maksymalna jej wysokość nie przekroczy 29 zł za akcję. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozwój marki PRM.
- Chcemy inwestować w rozwoju marki PRM, ponieważ liczymy, że będzie to jeden z motorów napędowych naszego biznesu w najbliższym czasie. Segment premium sneakers & streetwear jest dla nas niezwykle atrakcyjny ze względu na możliwość dotarcia do nowych klientów o wysokiej sile zakupowej, a także generowania wysokich marż, wynikających z wysokiej średniej wartości zamówienia. Marka PRM bardzo dobrze uzupełnia się z Answear, dostrzegamy wiele synergii w obszarach produktowych i operacyjnych obu biznesów – komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.
Answear.com zaoferuje wybranym przez Zarząd Spółki inwestorom w drodze oferty publicznej wyłączonej z obowiązku publikacji prospektu nie więcej niż 1 mln nowych akcji serii L. Cena maksymalna została ustalona na 29 zł za akcję, co oznacza, że maksymalna wartość emisji może wynieść 29 mln zł. Ostateczna cena emisyjna zostanie ustalona podczas procesu budowania księgi popytu.
Zgodnie z uchwałą emisyjną przyjętą na Walnym Zgromadzeniu Spółki akcjonariuszom Answear.com będzie przysługiwało prawo pierwszeństwa, uprawniające do objęcia akcji w ofercie przed innymi inwestorami, w liczbie umożliwiającej utrzymanie ich udziału w kapitale zakładowym, na poziomie z dnia określonego w uchwale z możliwością objęcia dodatkowych akcji na zasadach określonych w uchwale Walnego Zgromadzenia. Warto dodać, iż główny akcjonariusz Answear.com – Forum X, powiązany z prezesem zarządu Spółki Krzysztofem Bajołkiem, planuje wziąć udział w ofercie i objąć akcje serii L. Intencją Forum X jest co najmniej utrzymanie udziału w kapitale zakładowym Spółki.
- Zdecydowaliśmy się na emisję do wybranych inwestorów bez konieczności sporządzania prospektu, z racji na szybkość przeprowadzenia transakcji i możliwość pozyskania kapitału w relatywnie krótkim czasie. Środki zamierzamy przeznaczyć na powiększenie oferty produktowej, otwarcie i rozwój działalności na nowych rynkach marki PRM, a także wydatki marketingowe związane z pozyskaniem nowych klientów oraz rebrandingiem – dodaje Jacek Dziaduś, Wiceprezes Zarządu ds. finansowych Answear.com.
Doświadczenie Answear.com zebrane z 11 rynków, powinno znacznie ułatwić i przyśpieszyć proces umiędzynarodowienia marki PRM. Do końca roku Spółka zamierza uruchomi
sprzedaż na pozostałych zagranicznych rynkach, na których działała zorganizowana część przedsiębiorstwa przed jej przejęciem przez Answear. W kolejnych latach planowana jest ekspansja na nowe rynki, a także uruchomienie salonów sprzedaży w największych stolicach w regionie CEE.
O spółce Answear.com:
Answear.com to pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 600 światowych marek. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear.com działa na 11 rynkach, a w planach ma start w kolejnych. Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień, zyskał także uznanie tysięcy klientów, którym dostarcza nieustannych modowych inspiracji, współpracując z trendsetterami i ekspertami z branży mody. Spółka opiera się na własnym centrum logistycznym i własnych rozwiązaniach IT, które pozwalają na osiągnięcie wysokiej sprawności operacyjnej, minimalizację kosztów i prowadzenie atrakcyjnej polityki cenowej dla klientów. Wszystkie produkty wchodzące w skład zamówienia są wysyłane w jednej paczce – w trosce o środowisko i dla wygody klientów. W swej działalności Answear.com stawia na szybką dostawę (nawet tego samego dnia w wybranych miastach Polski) i jakość obsługi. Swoim stałym klientom dedykuje program lojalnościowy Answear Club, który pozwala na robienie zakupów w jeszcze atrakcyjniejszych cenach.
O PRM:
PRM to odpowiedź na potrzeby wielkomiejskiej społeczności poprzez oferowanie wyselekcjonowanych marek high-end sneakers & clothing i aktywności promujących szeroko rozumianą kulturę i design. Dysponuje unikalną ofertą produktową m.in. marki adidas, a także znane i cenione na zachodzie Europy marki takie jak Marni, Y-3, Rick Owens, A.P.C., MISBHV czy A-Cold-Wall
Źródło: Spółka, #ANR
