Przejdź do treści

udostępnij:

11 bit studios wyda grę „INDIKA” – narracyjną przygodę osadzoną w XIX-wiecznej Rosji

11 bit studios S.A. z dumą ogłasza współpracę z Odd Meter, której celem jest wydanie debiutanckiej gry kazachskiego studia na PC i konsole. „INDIKA” to wyjątkowa, oparta na narracji przygoda z akcją rozgrywającą się w alternatywnej wersji XIX-wiecznej Rosji, która doskonale wpisuje się w wyznawaną przez 11 bit studios S.A. filozofię “meaningful entertainment”.


W „INDICE” gracze wcielają się w tytułową zakonnicę i wyruszą w oszałamiającą, zwodnicząpodróż, której celami są poznanie dualności dobra i zła oraz próby zrozumienia tego, że nic nie jest absolutne. W swej istocie „INDIKA” jest grą przygodową z widokiem z perspektywy trzeciej osoby, łączącą eksplorację z zagadkami środowiskowymi i odrobiną platformówki. Jednak natura gry, przesiąknięta motywami grzechu, smutku i dylematów moralnych, wykracza poza tradycyjne ramy tego medium i przypomina raczej artystyczny film, który zamiast oferować prostą rozrywkę, kwestionuje społeczne normy.

W momencie wybuchu wojny w Ukrainie, współpraca między Odd Meter a 11 bit studios S.A. trwała już od pewnego czasu. Przerażające wydarzenia postawiły zarówno dewelopera, jak i wydawcę w trudnej sytuacji i pchnęły partnerstwo na skomplikowaną, pełną przeszkód drogę.

- Nawet zanim nasz kraj rozpoczął wojnę, poruszaliśmy w grze tematykę, która mogła skutkować w Rosji pociągnięciem do odpowiedzialności karnej. Po 24 lutego sytuacja jeszcze bardziej się skomplikowała. Pobyt w Rosji stał się straszny fizycznie, ale i - co najważniejsze - trudny moralnie. Dlatego zdecydowaliśmy się wyjechać – mówi Dmitrij Swietłow, reżyser gry i założyciel studia Odd Meter. - Dziś szczególnie widać, jak istotne tematy poruszamy w naszej produkcji. Wiele problemów dzisiejszej Rosji ma swoje źródło w społeczno-politycznym infantylizmie, który przez wieki był wbijany w głowy obywateli: pokora, posłuszeństwo i cierpliwość to główne cnoty narzucone przez naszą ortodoksyjną kulturę. Nic więc dziwnego, że instytucje takie jak Rosyjski Kościół Prawosławny stały się jedną z głównych broni propagandy, nawołującej parafian do umierania za ojczyznę i głoszącej potworną obojętność na życie własne i innych ludzi – dodaje Swietłow. Gdy zapadły wiążące decyzje, cały 16-osobowy zespół Odd Meterprzeniósł się do Kazachstanu.


- Ta dehumanizująca wojna pokazuje, że nasze pragnienie postrzegania świata jako wolnego, cywilizowanego miejsca, jest wciąż kruche, a życie mas ludzi w dalszym ciągu zależne jest od wojskowych i politycznych kaprysów. Wiedzieliśmy jednak, że nie możemy mierzyć naszej współpracy z Odd Meter jedynie miarą pochodzenia studia – mówi Rufus Kubica, Product Management Lead w 11 bit studios S.A.

- Gdy zespół zdecydował się opuścić Rosję i przenieść do Kazachstanu, daliśmy im tyle czasu ile było potrzebne, by jego członkowie mogli wrócić prywatne i zawodowe życia na właściwe tory. Wszelkie terminy mogły zostać przesunięte, a my włożyliśmy mnóstwo wysiłku w kwestie formalne. Ale co najważniejsze - nie ingerowaliśmy w zawartość gry ani w jej tematykę, która w brawurowy sposób porusza kwestie niemal w ogóle w grach nieobecne. Biorąc pod uwagę wartość artystyczną „INDIKI”, jakakolwiek cenzura z naszej strony oznaczałaby brak pewności co do wartości tego projektu. Dlatego z całego serca wierzymy w wysiłki Odd Meter, mające na celu stworzenie zadziwiającego i jedynego w swoim rodzaju doświadczenia. Nie możemy się doczekać, aż nasza społeczność zagra w „INDIKĘ” i zachwyci się w równym stopniu co my – podsumowuje przedstawiciel 11 bit studios S.A.


„INDIKA” dostępna będzie na PC i konsole w I kwartale 2024 roku. Jako że czyny znaczą więcej niż słowa, część wpływów ze sprzedaży gry zostanie przekazana w celu pomocy dzieciom poszkodowanym w wojnie w Ukrainie.

O spółce 11 bit studios:


11 bit studios S.A. działa na rynku gier od 2010 roku. Jest producentem multiplatformowych gier komputerowych. Spółka ma na koncie takie tytuły jak: „Anomaly”, „This War of Mine”i „Frostpunk”, który zadebiutował w kwietniu 2018 roku. 11 bit studios S.A. prowadzi też program  wydawniczy 11 bit publishing, w ramach którego, w maju 2018 roku wydała grę „Moonlighter” a jesienią 2019 roku grę „Children of Morta”. W 2022 roku Spółka miała 74,2 mln PLN przychodów ze sprzedaży i prawie 22,9 mln PLN zysku netto.

Źródło: Spółka, #11B

udostępnij: