Przejdź do treści

udostępnij:

Answear.com planuje rozpoczęcie SPO w środę 25 października

Answear.com, wiodący e-commerce oferujący modę i produkty home&lifestyle w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, planuje rozpoczęcie oferty akcji serii L 25 października w ramach oferty publicznej wyłączonej z obowiązku publikacji prospektu. Akcje zostaną zaoferowane z wyłączeniem prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. Nie później niż 27 października o godz. 9:00 zaplanowano ustalenie ceny emisyjnej w oparciu o wyniki procesu budowania księgi popytu, przy czym maksymalna jej wysokość została ustalona na 29 zł za akcję. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozwój marki PRM.

Zarząd Answear.com podjął uchwałę w sprawie określenia szczegółowych zasad subskrypcji akcji serii L oraz przewidywanego harmonogramu transakcji. Konstrukcja oferty przewiduje prawo pierwszeństwa dla akcjonariuszy Spółki. Prawo pierwszeństwa będzie uprawniało do objęcia akcji w ofercie przed innymi inwestorami, w liczbie umożliwiającej utrzymanie ich udziału w kapitale zakładowym, na poziomie z dnia określonego w uchwale z możliwością objęcia dodatkowych akcji w ramach oferty.

Dodatkowo w ofercie uczestniczyć będą mogli wybrani przez Spółkę inwestorzy kwalifikowani, inwestorzy nabywających akcje o łącznej wartości co najmniej 100.000 euro oraz inwestorzy indywidualni w liczbie, która nie spowoduje powstania obowiązku publikacji prospektu.

Forum X powiązany z prezesem zarządu Spółki Krzysztofem Bajołkiem, planuje wziąć udział w ofercie i objąć akcje serii L w liczbie powodującej co najmniej utrzymanie dotychczasowego poziomu zaangażowania Forum X w kapitale zakładowym i ogólnej liczbie głosów w Spółce.

Cena maksymalna została ustalona na 29 zł za akcję, co oznacza, że maksymalna wartość emisji może wynieść 29 mln zł.

- Pozyskane środki z emisji zostaną przeznaczone na rozwój marki PRM. Planujemy zwiększenie naszej oferty produktowej, otwarcie i rozwijanie działalności na nowych rynkach oraz inwestycje marketingowe związane z pozyskaniem nowych klientów i rebrandingiem. To wszystko ma na celu zapewnienie długoterminowego wzrostu i budowy wartości Answear.com i PRM – dodaje Jacek Dziaduś, Wiceprezes Zarządu ds. finansowych Answear.com.

Spółkę w realizacji transakcji wspiera mBank. Każdy z inwestorów chcących brać udział w ofercie powinien zawrzeć stosowną umowę na przyjmowanie i przekazywanie zleceń z mBank.

Doradcą Prawnym Emitenta w transakcji jest CK LEGAL Chabasiewicz Kowalska i Wspólnicy S.K.A.

Planowany harmonogram Oferty Answear.com:

25   października 2023 o godz. 9:00 Rozpoczęcie   procesu budowania księgi popytu.
26   października 2023 nie później niż godz. 23:59 Zakończenie procesu   budowania księgi popytu.
Nie później   niż 27 października 2023 o godz. 9:00 Ustalenie ceny   emisyjnej.
3 listopada   2023 Zakończenie   subskrypcji i potwierdzenie wpłat od inwestorów

Terminy przeprowadzenia Oferty, określone w Harmonogramie, mogą ulec zmianie. W przypadku zmiany terminów Oferty, Spółka przekaże zmodyfikowany Harmonogram do wiadomości publicznej.

O Answear.com:

Answear.com to pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 600 światowych marek. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear.com działa na 11 rynkach, a w planach ma start w kolejnych. Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień, zyskał także uznanie tysięcy klientów, którym dostarcza nieustannych modowych inspiracji, współpracując z trendsetterami i ekspertami z branży mody. Spółka opiera się na własnym centrum logistycznym i własnych rozwiązaniach IT, które pozwalają na osiągnięcie wysokiej sprawności operacyjnej, minimalizację kosztów i prowadzenie atrakcyjnej polityki cenowej dla klientów. Wszystkie produkty wchodzące w skład zamówienia są wysyłane w jednej paczce – w trosce o środowisko i dla wygody klientów. W swej działalności Answear.com stawia na szybką dostawę (nawet tego samego dnia w wybranych miastach Polski) i jakość obsługi. Swoim stałym klientom dedykuje program lojalnościowy Answear Club, który pozwala na robienie zakupów w jeszcze atrakcyjniejszych cenach.

O PRM:

PRM to odpowiedź na potrzeby wielkomiejskiej społeczności poprzez oferowanie wyselekcjonowanych marek high-end sneakers & clothing i aktywności promujących szeroko rozumianą kulturę i design. Dysponuje unikalną ofertą produktową m.in. marki adidas, a także znane i cenione na zachodzie Europy marki takie jak Marni, Y-3, Rick Owens, A.P.C., MISBHV czy A-Cold-Wall.

Źródło: Spółka, #ANR

Zobacz także: Answear.com SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: