Dom Maklerski XTB wstępnie szacuje, że jego zysk netto w trzecim kwartale 2023 wyniósł 121,1 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie. Konsensus PAP Biznes zakładał, że zysk netto XTB wyniesie 134 mln zł.
Oczekiwania sześciu domów maklerskich co do zysku netto XTB w trzecim kwartale wahały się w przedziale od 102,2 mln zł do 167,9 mln zł. Narastająco, po trzech kwartałach 2023 roku zysk netto XTB wyniósł 542,1 mln zł.
Zysk operacyjny w trzecim kwartale 2023 roku wyniósł 110,8 mln zł. Po trzech kwartałach sięgnął 588 mln zł. Konsensus PAP Biznes przewidywał zysk operacyjny w trzecim kwartale w wysokości 138,9 mln zł.
Przychody operacyjne w trzecim kwartale wyniosły 275,7 mln zł. Konsensus zakładał przychody na poziomie 295,4 mln zł. Po trzech kwartałach przychody wyniosły 1.094,6 mln zł.
Koszty działalności operacyjnej w trzecim kwartale 2023 r. ukształtowały się na poziomie 165 mln zł (132,5 mln zł rok wcześniej).
Jak podano, najistotniejsze zmiany odnotowano w kosztach wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych, które wzrosły o 14,7 mln zł w związku z ciągłym wzrostem zatrudnienia. Wzrost kosztów marketingowych o 10 mln zł wynikał w dużej mierze z wyższych nakładów na kampanie marketingowe prowadzone online.
W trzecim kwartale XTB pozyskało 67,5 tys. nowych klientów, co łącznie z wynikami z poprzednich kwartałów tego roku daje 235 tys. nowych klientów od początku 2023 r. W analogicznych okresach poprzedniego roku, te liczby kształtowały się na poziomie 44,8 tys. nowych klientów oraz 145,8 tys. po trzech kwartałach 2022 r.
XTB podało, że systematycznie rośnie liczba aktywnych klientów, która w trzecim kwartale osiągnęła rekordowy poziom 223,1 tys., co oznacza wzrost o 47,1 proc. wobec analogicznego okresu 2022 r.
Przełożyło się to na zwiększenie wolumenu obrotu klientów na instrumentach CFD wyrażonego w lotach, który w trzecim kwartale wzrósł do 2,01 mln transakcji względem 1,59 mln w analogicznym okresie 2022 r. Natomiast rentowność na lota w trzecim kwartale 2023 roku wyniosła 137 zł (trzeci kw. 2022 r.: 245 zł).
"(...) osiągamy zakładane cele nawet w okresach relatywnie niskiej zmienności na rynkach finansowych i towarowych, kiedy zainteresowanie inwestycjami maleje. Stały wzrost bazy klientów przekłada się na wzmocnienie naszej marki na arenie międzynarodowej. W naszej ocenie, zaprocentuje to w czasie większej zmienności na rynkach w przyszłości" - ocenił, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Omar Arnaout.
W trzecim kwartale XTB kontynuowało działania związane z rozwojem oferty produktowej - uruchomione zostały Plany Inwestycyjne, czyli produkt oparty o fundusze ETF, skierowany do pasywnych, długoterminowych inwestorów.
(PAP Biznes), #XTBdoa/ osz/