EBITDA Eurocashu w III kw. '23 wyniosła 305,1 mln zł wobec konsensusu 276,6 mln zł
Zysk EBITDA grupy Eurocash w trzecim kwartale 2023 roku wyniósł 305,1 mln zł wobec 284,9 mln zł zysku rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP zakładał 276,6 mln zł zysku EBITDA.
Zysk netto jednostki dominującej wyniósł w III kwartale 30 mln zł wobec 39,7 mln zł zysku oczekiwanego przez rynek. Zysk netto wyniósł 43,3 mln zł wobec 41,8 mln zł zysku w III kwartale 2022 r.
EBIT wyniósł 141,9 mln zł wobec 132,1 mln zł zysku przed rokiem i wobec konsensusu 121,1 mln zł zysku.
Skonsolidowana sprzedaż grupy w III kwartale 2023 r. wzrosła o 3,7 proc. rdr do 8,57 mld zł. Konsensus wynosił 8,6 mld zł.
Spółka wskazała w komunikacie prasowym, że był to ósmy kwartał z rzędu ze wzrostami sprzedaży i EBITDA.
"Dzięki konsekwentnie wdrażanej strategii rozpisanej na lata 2023-2025, Grupa Eurocash pozostaje w trendzie wzrostowym. Wypracowaliśmy zwyżkę przychodów i wyniku EBITDA we wszystkich segmentach naszej działalności, pomimo wymagającego otoczenia rynkowego, tj. słabnącej sprzedaży detalicznej w Polsce, presji inflacyjnej oraz wysokiej bazy porównawczej z ubiegłego roku. Na poziomie wyniku netto pierwsze dziewięć miesięcy tego roku zamknęliśmy z zyskiem netto wynoszącym 44 mln zł, czyli ponad 4-krotnie wyższym niż przed rokiem" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.
Po trzech kwartałach 2023 roku grupa Eurocash ma 16,7 mln zł zysku netto j.d. i 44,3 mln zł zysku netto, a w analogicznym okresie 2022 roku spółka miała odpowiednio 2,5 mln zł straty netto j.d. i 10,6 mln zł zysku netto. EBITDA wyniosła 739,5 mln zł (wzrost o 6,8 proc. rdr), a przychody 24,53 mld zł (wzrost o 8,4 proc. rdr).
W segmencie hurtowym po trzech kwartałach 2023 r. łączna sprzedaż przekroczyła 17,8 mld zł i była o 9 proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2022 roku. EBITDA segmentu hurtowego w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku wzrosła o 6 proc. rdr do 612 mln zł.
Sprzedaż segmentu detalicznego sięgnęła w tym okresie blisko 6 mld zł i była o 6 proc. wyższa niż przed rokiem. EBITDA segmentu w ciągu pierwszych trzech kwartałów wzrosła o ponad 7 proc. rdr do 262 mln zł.
Sprzedaż like-for-like sieci Delikatesy Centrum wzrosła w ciągu 9 miesięcy o 6,4 proc. rdr.
Sprzedaż segmentu Projekty w ciągu trzech kwartałów 2023 roku wyniosła 660 mln zł, co oznacza wzrost o 23 proc. rdr. Strata EBITDA segmentu wyniosła 26,4 mln zł.
Jak podała spółka, przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w ciągu trzech kwartałów 2023 roku sięgnęły 781 mln zł (+29 proc. rdr).
Wskaźnik zadłużenia netto do EBITDA (przed MSSF 16) na koniec września tego roku spadł poniżej 0,9x wobec blisko 1,5x rok wcześniej.
"Cieszą nas mocne przepływy operacyjne, przekraczające EBITDA za ostatnie dziewięć miesięcy, także dzięki efektywnemu zarządzaniu kapitałem obrotowym. Naszym celem jest, aby Grupa Eurocash zakończyła 2023 rok wyższymi wynikami niż poprzedni, zarówno na poziomie sprzedaży, wyniku EBITDA, jak i zysku netto" – powiedział prezes Paweł Surówka.
Na koniec września 2023 roku łączna liczba sklepów franczyzowych, partnerskich oraz własnych skupionych w sieciach organizowanych przez Grupę Eurocash liczyła 15.542 placówki.
(PAP Biznes), #EURpel/
