Answear.com wchodzi na rynek włoski
Answear.com, wiodący e-commerce oferujący modę i produkty Home & Lifestyle w regionie Europy Środkowo-Wschodniej postawił kolejny istotny krok na drodze ekspansji zagranicznej i rozpoczął działalność na rynku włoskim. Jest to 12 rynek, na którym działa Answear.com i pierwszy w Europie Zachodniej.
- Włochy to jeden z większych rynków w Europie, w którym mieszka relatywnie zamożne społeczeństwo. Włosi przywiązują dużą wagę do swojego wyglądu i do tego, w co są ubrani. Liczymy, że nasza umiejętnie wyselekcjonowana oferta pod względem marek premium spotka się z dużym zainteresowaniem, a to przełoży się na wartość średnich koszyków. To wszystko pozwala nam z optymizmem patrzeć na rozwój na tym rynku – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.
Włochy to wysoko rozwinięty kraj z dużą liczbą ludności przekraczającą 61 mln osób. Włoskie społeczeństwo jest dojrzałe pod względem zwyczajów konsumenckich i chętnie wydaje pieniądze na ubrania. Dodatkowo dużo Włochów uprawia sport, co może wpłynąć na zainteresowanie ofertą kategorii Sport & Outdoor.
- Cieszymy się, że udało nam się wejść na rynek włoski. Dla spółki modowej obecność na tym rynku jest ważna, gdyż Mediolan to stolica światowej mody i Włochy każdemu kojarzą się z modą i osobami dobrze ubranymi. Z jednej strony jest to rynek, gdzie jest relatywnie wysoka konkurencja, z drugiej strony jednak widzimy przestrzeń dla naszej działalności i uważamy, że uda nam się osiągnąć odpowiednią skalę działania – dodaje Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. finansowych Answear.com.
Answear.com prowadzi działalność w 12 krajach Europy. Są to: Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Ukraina, Bułgaria, Rumunia, Grecja, Chorwacja, Słowenia, Cypr oraz Włochy. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30 proc. udziału w całkowitych przychodach Spółki.
O spółce Answear.com:
Answear.com to pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 600 światowych marek. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear.com działa na 12 rynkach, a w planach ma start w kolejnych. Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień, zyskał także uznanie tysięcy klientów, którym dostarcza nieustannych modowych inspiracji, współpracując z trendsetterami i ekspertami z branży mody. Spółka opiera się na własnym centrum logistycznym i własnych rozwiązaniach IT, które pozwalają na osiągnięcie wysokiej sprawności operacyjnej, minimalizację kosztów i prowadzenie atrakcyjnej polityki cenowej dla klientów. Wszystkie produkty wchodzące w skład zamówienia są wysyłane w jednej paczce – w trosce o środowisko i dla wygody klientów. W swej działalności Answear.com stawia na szybką dostawę (nawet tego samego dnia w wybranych miastach Polski) i jakość obsługi. Swoim stałym klientom dedykuje program lojalnościowy Answear Club, który pozwala na robienie zakupów w jeszcze atrakcyjniejszych cenach.
O PRM:
Marka PRM to odpowiedź na potrzeby wielkomiejskiej społeczności poprzez oferowanie wyselekcjonowanych marek high-end sneakers & clothing, a także unikalnych kolaboracji oraz aktywności promujących szeroko rozumianą kulturę i design. Dysponuje unikalną ofertą produktową m.in. marki adidas, a także znane i cenione na zachodzie Europy marki takie jak Marni, Y-3, Rick Owens, A.P.C., MISBHV czy A-Cold-Wall
Źródło: Spółka, #ANR