Emplocity powiększyło blisko trzykrotnie kwartalny zysk netto
Emplocity, notowana na NewConnect spółka zajmująca się automatyzacją procesów w biznesie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał bieżącego roku. Zysk netto w trzecim kwartale bieżącego roku wyniósł 680 tys zł w porównaniu do 238 tys zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Z kolei przychody w tym okresie wyniosły 1,92 mln zł w porównaniu do 1,2 mln zł w trzecim kwartale ubiegłego roku.
Spółka w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku wypracowała przychody na poziomie 3,06 mln zł w porównaniu do 2,90 mln zł w analogicznym okresie w ubiegłym roku. Wynik netto w tym okresie wyniósł 236 tys. zł w porównaniu do 263 tys zł w analogicznym okresie w ubiegłym roku.
- W trzecim kwartale osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki finansowe. Cieszy szczególnie wysoki zysk netto, ponieważ widać efekty naszej zapowiadanej koncentracji na rentowności. Po trudnym początku roku wracamy na właściwe tory. Udaje nam się kończyć kolejne projekty, z których klienci są zadowoleni, dzięki czemu z częścią klientów przedłużamy współpracę. Ponadto otrzymujemy kolejne płatności związane z realizacją projektu B+R w ramach współpracy z NCBiR. Zawarliśmy też w minionym kwartale list intencyjny ze spółką Sagitum. Liczymy na owocną współpracę przy tworzeniu i komercjalizacjinowych produktów. Sagitum ma wysokie kompetencje sprzedażowe i bazę lojalnych klientów. Chcemy wspólnie zaoferować im nowe produkty i usługi spełniające ich potrzeby. Patrzę z optymizmem na ostatni kwartał tego roku - skomentował Krzysztof Sobczak – prezes zarządu Emplocity S.A.
Emplocity wciąż realizuje swoją strategię rozwoju technologii automatyzującej procesy w firmach. Celem jest to, aby konwersacyjna SI, voice i techniki rozpoznawania obrazu stały się standardem w każdej firmie. Na początku 2023 roku adaptacja chatbotów w kontekście zastosowań użytkowych, w tym biznesowych, przyspieszyła. Spółka zamierza stale wykorzystywać ten trend.
W trzecim kwartale bieżącego roku. oprócz m.in. prowadzenia prac B+R związanych z opracowaniem Wirtualnego Asystenta wspierającego pracowników liniowych w przedsiębiorstwach produkcyjnych (w ramach współpracy z NCBiR), podjęto rozmowy i rozpoczęto pierwsze prace nad stworzeniem inteligentnego Asystenta Eventowego. Asystent ten ma wspierać uczestników wydarzeń masowych m.in. udzielając odpowiedzi na pytania związane z wydarzeniem (wykorzystując automatyczne generowanie pytań i odpowiedzi na podstawie dokumentacji eventowej, takiej jak prezentacje, strony internetowe i pliki PDF), dostosować harmonogram wydarzenia do indywidualnych preferencji uczestnika oraz tworzyć interaktywne i spersonalizowane doświadczenie. Podpisanie umowy nastąpiło w IV kwartale. Wartość projektu wynosi 910 000,00 złotych.
W mijającym kwartale spółka podjęła też współpracę z Zespołem Sagitum S.A.. Wspólnie podpisaliśmy list intencyjny, który wyznacza początek fascynującej podróży w świecie innowacji i technologii. Zawarty list intencyjny wyznacza drogę do opracowania nowych produktów, ulepszania istniejących usług oraz rozwoju technologii zgodnie z dynamicznie zmieniającymi się potrzebami rynku. Razem planujemy opracowywać nowoczesne rozwiązania, które będą odpowiedzią na wyzwania współczesnych firm. Współpraca obu spółek skoncentruje się na tworzeniu zaawansowanych chatbotów, które wzbogacą obszary sprzedaży, obsługi klienta, HR oraz komunikacji wewnętrznej. Głównym celem jest usprawnienie powtarzalnych zadań oraz zwiększenie wydajności pracy przy użyciu innowacyjnych technologii. Zespół Sagitum dzięki dostępowi do bazy klientów korporacyjnych doskonale rozumie ich potrzeby i wspólnie z nami zamierza zaoferować produkty i usługi, które spełnią ich oczekiwania.
- W kolejnych kwartałach chcemy zintensyfikować nasze działania sprzedażowe. Duże nadzieje wiążemy ze szkolnictwem wyższym, gdzie widzimy ogromne zainteresowanie rozwiązaniami związanymi ze sztuczną inteligencją w obszarze komunikacji i zarządzania informacjami. Ponadto zgłaszają się klienci z innych branż. Prowadzimy wiele rozmów z zainteresowanymi podmiotami i mam nadzieję, że będziemy mogli informować o kolejnych sukcesach – podsumował Krzysztof Sobczak.
O spółce Emplocity:
Emplocity powstało 2013 roku w Warszawie. Spółka zajmuje się zastosowaniem rozwiązań z zakresu konwersacyjnej sztucznej inteligencji i automatyzacji procesów biznesowych. W swoich autorskich rozwiązaniach Spółka wykorzystuje metody głębokiego uczenia maszynowego oraz przetwarzania języka naturalnego, wykorzystując zaawansowane algorytmy data science i uczenia maszynowego.
Rozwiązanie Emplocity oferuje funkcjonalność Wirtualnego Asystenta, który prowadzi konwersację i udziela odpowiedzi w sposób naturalny, przypominający interakcję z drugim człowiekiem, funkcjonującego poprzez platformę do modułowej automatyzacji procesów i wymiany wiedzy. Rozwiązanie działania w trybie 24/7, bez angażowania lub z minimalnym zaangażowaniem ludzkiego operatora.
Emplocity tworzy zespół pasjonatów, którzy czerpią wielką satysfakcję ze swojej pracy. Spółka współpracuje z ponad trzydziestoma specjalistami z których aż dziewięciu posiada tytuł naukowy doktora lub wyższy.
Wśród gotowych produktów opartych na platformie Emplocity są:
- IntraBot - rozwiązanie automatyzujące komunikację wewnętrzną w firmach w wybranych obszarach: newsy, onboarding, baza wiedzy, helpdesk, sprawy pracownicze,
- EmbloBot i HireBot - chatboty automatyzujące proces rekrutacji, selekcji, screeningu i komunikacji z kandydatami,
- Q&A BOT - chatbot automatyzujący komunikację z klientami i potencjalnymi klientami, w obszarze produktowym, wymiany wiedzy i obsługi klienta.
Wśród klientów Emplocity są czołowe firmy z wielu branż takich jak: bankowa, ubezpieczeniowa, spożywcza, farmaceutyczna, logistyczno-spedycyjna.
Więcej informacji o Emplocity: https://emplocity.com/pl/
Źródło: Spółka, #EMP
