Przejdź do treści

udostępnij:

III kwartał w Grupie The Dust pod znakiem nowych projektów, rozwoju studiów zależnych oraz przygotowań do dwóch premier

III kwartał 2023 r. upłynął Grupie The Dust przede wszystkim nad podjęciem pierwszych działań mających na celu implementację założeń strategii rozwoju na lata 2023-2028 - podpisanie umowy ramowej z inwestorem branżowym na produkcje projektów przez spółki zależne oraz powołanie dwóch nowych zespołów produkcyjnych w studiach Game Island oraz Two Horizons. Równolegle trwały intensywne prace nad finalizacją produkcji gier Serum oraz The Inquisitor, których premiery zapowiedziane zostały na początek przyszłego roku.

Grupa The Dust wyznaczyła sobie w strategii ambitne cele, m.in. osiągnięcie sukcesu w produkcji gier w segmencie AA przy jednoczesnym systematycznym wzroście sprzedaży oraz stopniowe przechodzenie na model self-publishingu. Przyjęta strategia zakłada również horyzontalny rozwój wszystkich studiów zależnych, uruchamianie nowych zespołów produkcyjnych oraz zwiększenie liczby projektów realizowanych przez poszczególne studia, a podpisana umowa ramowa z inwestorem jest pierwszym krokiem umożliwiającym ich realizacje. Dzięki pozyskanemu finansowaniu w ramach umowy studio Two Horizons rozpoczęło prace nad swoim trzecim projektem z gatunku renowatorów o nazwie kodowej Project Hammer, który będzie pierwszym tytułem w Grupie wydanym w modelu self-publishing, czyli bez udziału zewnętrznego wydawcy. Natomiast studio Game Island pozyskało finansowanie na realizację vertical slice kolejnego projektu z gatunku survival pod kodową nazwą Project Sword.

Jednym z istotniejszych wydarzeń jakie miały miejsce w III kwartale br. była obecność Grupy The Dust z dwoma tytułami Serum i The Inquisitor na targach Gamescom w Kolonii oraz zaprezentowanie graczom na Next Steam Festiwal wersji demonstracyjnej gry The Inquisitor.

- Odbiór gry na festiwalu, w kontekście marketingowym, oceniamy pozytywnie z uwagi na fakt, że wspólnie z wydawcą Kalypso nie rozpoczęliśmy jeszcze kampanii marketingowej, która planowana jest na początek 2024 r. Prezentowana wersja demonstracyjna tytułu w ciągu 7 dni festiwalu pobrana została ponad 17 tys. razy, a odnotowany przyrost wishlisty wyniósł 16,5 tys. osób, co daje zmianę o 80 pozycji w górę na Global Top Wishlist. Gracze docenili wersję demonstracyjną za klimat, fabułę, mechaniki i wykreowany w grze mroczny świat średniowiecznego miasteczka. W III kwartale zespół produkcyjny intensywnie pracował nad 7-tym etapem produkcyjnym z 8 przewidzianych w umowie, tzw. Pre Gold Master Candidate. Jesteśmy w przededniu premiery, która planowana jest w lutym 2024 r. Certyfikacja na konsole PS5 została ukończona. W obecnym momencie dokonywane są drobne poprawki do wersji Xbox X/S, aby przejść certyfikację jeszcze w tym roku. - komentuje Jakub Wolff, Prezes Zarządu The Dust S.A. - Na targach Gamescom obecna była również spółka Game Island, która zaprezentowała swój pierwszy tytuł – Serum. Tytuł spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem zarówno wśród dziennikarzy, jak i graczy. – dodaje Jakub Wolff.

III kw. 2023 r. był dla Grupy The Dust intensywny, zarówno biznesowo, jak i operacyjnie. Pod względem operacyjnym wszystkie zespoły w Grupie z sukcesem realizowały zakładane plany produkcyjne. Studio zależne Two Horizons rozwijało i wzbogacało o nowy kontent wydany w I kwartale br. Hotel Renovator, który z każdym miesiącem otrzymuje coraz wyższe oceny. W minionym kwartale zespół studia specjalizującego się w renowatorach ukończył certyfikację tytułu Hotel Renovator na konsole PS5, przygotował do certyfikacji wersję na Xbox X/S oraz pracował nad vertical slice (VS) gry Airport Renovator. Równolegle spółka Two Horizons przygotowywała się do rozpoczęcia realizacji nowego tytułu o nazwie Project Hammer. Studio Game Island w minionym kwartale kończyło 6-ty etap produkcyjny gry Serum oraz przygotowywało dokumentację nowego projektu o kodowej nazwie Project Sword.

- Wszystkie nasze zespoły produkcyjne intensywnie pracowały nad projektami i poczyniły znaczne postępy – finalizacja kolejnych etapów produkcyjnych i ich odbiory przez wydawców, przejście certyfikacji na konsole nowej generacji, czy uzyskanie pozytywnego feedbacku po prezentacji tytułów Serum i The Inquisitor podczas wydarzeń branżowych. Jednak chciałbym szczególnie mocno podkreślić progres w realizacji projektów zrobiony przez nasze najmłodsze studio, czyli 4Knights. Zespół udowodnił, że potrafi dowozić cele projektowe jakie wynikają z umowy z globalnymi wydawcami. Otrzymanie od renomowanego wydawcy akceptacji proof-of-concept gry jest niemałym sukcesem dla młodego kilku osobowego teamu. Studio, oprócz rozpoczęcia realizacji pełnej wersji gry o kodowej nazwie Project Curb, jest w trakcie rozmów z wydawcami, które w najbliższych miesiącach mają skutkować podpisaniem umowy na realizację gry Project Crusaders. - komentuje Krzysztof Wagner, Członek Zarządu (COO) The Dust S.A.

Grupa The Dust S.A. zakończyła trzy kwartały 2023 r. skonsolidowanymi przychodami ze sprzedaży w wysokości 4,59 mln PLN, co wynika bezpośrednio z komercjalizacji tytułu Hotel Renovator. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wypracowany przez Grupę w ciągu dziewięciu miesięcy bieżącego roku wyniósł 508 tys. PLN, przy skonsolidowanym zysku brutto w wysokości 469 tys. PLN. Grupa w raportach okresowych szczegółowo opisuje stan realizacji projektów z wyszczególnieniem nakładów na poszczególne tytuły, wpływów z umów wydawniczych oraz wysokość budżetów produkcyjnych w ujęciu kwartalnym oraz łącznym. Nakłady i koszty produkcji wszystkich gier w Grupie The Dust w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 r. wyniosły 6,21 mln PLN.

- Dziewięć miesięcy 2023 r. w ujęciu skonsolidowanym zakończyliśmy wynikami zgodnymi z naszymi oczekiwaniami zarówno w zakresie skonsolidowanych przychodów i kosztów, jak i skonsolidowanego zysku operacyjnego. Głównymi składnikami mającymi wpływ na finalny poziom kosztów operacyjnych są koszty usług obcych (w tym kontraktów B2B) oraz wynagrodzeń i ubezpieczeń społecznych. Utrzymują się na porównywalnym poziomie kwartał do kwartału i łatwo je przewidzieć, co jest istotne w kontekście planowania przepływów pieniężnych i zachowania dyscypliny kosztowej. Jednocześnie jesteśmy zadowoleni z poziomu sprzedaży generowanej przez Hotel Renovator, która od samego początku utrzymuje się na stabilnym poziomie, co dobrze rokuje w kontekście przyszłych wpływów, ale również kolejnych projektów realizowanych przez studio Two Horizons. – komentuje Michał Smółka, Członek Zarządu (CFO) The Dust S.A. - Stałe wpływy z tytułu umów wydawniczych, brak istotnych zobowiązań oraz zgodny z założeniami stan krótkoterminowych aktywów finansowych dają nam komfort realizacji planów produkcyjnych. Dodatkowo pozyskane na podstawie dwóch umów project finance środki finansowe na realizacje nowych projektów ograniczają ryzyko finansowe i pozwalają
na stały rozwój Grupy. – podkreśla Michał Smółka.

Przed Grupą The Dust szczególnie intensywny koniec roku oraz początek 2024 r. Przede wszystkim z uwagi na ostatnie szlify tytułów The Inquisitor oraz SERUM przed ich premierami w I kw. 2024 r., planowane rozpoczęcie w styczniu kampanii marketingowych, finalizacje rozmów i podpisanie umowy na realizację gry Project Crusaders oraz rozwój kompetencji nowo powstałych zespołów pracujących nad projektami Project Hammer oraz Project Sword.

O Grupie The Dust:

Grupa The Dust działa na globalnym rynku gier wideo. Specjalizuje się w produkcji wysokiej jakości gier komputerowych w oparciu o własne IP, których produkcje finansuje we współpracy z globalnymi wydawcami - Focus Entertainment S.A., Kalypso Media Group GmbH oraz Toplitz Productions GmbH.

Grupa łączy w sobie kompetencje różnych studiów deweloperskich: The Dust S.A., Game Island S.A., Two Horizons S.A. i 4Knights S.A. Każde studio specjalizuje się w produkcji gier o odmiennym charakterze, skierowanych do odpowiednich grup docelowych dla danego gatunku.

The Dust S.A. jest producentem gier na komputery PC i konsole. Spółka intensywnie rozwija produkcję gier własnych. Aktualnie pracuje nad grą osadzoną w świecie „Cyklu Inkwizytorskiego” na motywach twórczości Jacka Piekary - The Inquisitor. Game Island S.A. tworzy gry z gatunku survival. Zespół pracuje obecnie nad grą Serum. Two Horizons S.A. produkuje gry z gatunku symulatorów z nastawieniem na renowatory. Studio przygotowuje edycję tytułu Hotel Renovator na konsole najnowszej generacji oraz pracuje nad drugim tytułem – Airport Renovator. Natomiast 4Knights S.A. specjalizuje się w produkcji strategicznych gier czasu rzeczywistego (RTS – real time strategy) i builder. Studio posiada dwa projekty we wczesnej fazie rozwoju - Project Crusaders oraz Curb Project.

Wszystkie studia z Grupy przykładają bardzo dużą uwagę do jakości produkowanych tytułów, co jest ich wyróżnikiem na rynku.

Źródło: Spółka, #THD

udostępnij: