Przejdź do treści

udostępnij:

W trzecim kwartale przychody Klabatera wzrosły o 56 proc. r/r.

W III kwartale 2023 roku, Klabater, notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo, wypracował ponad 1,1 mln zł przychodów netto, co stanowi wzrost o 56 proc. r/r. W raportowanym okresie spółka odnotowała rosnące przychody ze sprzedaży gier portingowych (wzrost o 196 proc. r/r). Istotnym źródłem przychodów była sprzedaż gier z back katalogu, który obecnie składa się już z 31 gier. Wśród najważniejszych planów Klabater wymienia rozwój Crossroads Inn 2 i nowe projekty wydawnicze.

– W III kwartale br. odnotowaliśmy wzrost przychodów ze sprzedaży produktów własnych o 47 proc. r/r do 428 tys. zł, a łączne przychody z projektów portingowych i publishingowych wzrosły do 718 tys. zł, czyli o 62 proc. r/r. Nasz bogaty katalog jest kluczowym elementem naszej strategii biznesowej, a stale zawierane nowe umowy na porting świadczą o naszej solidnej pozycji na rynku – komentuje Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater.

W trzecim kwartale roku, Klabater intensywnie zaangażował się w szereg działań promocyjnych, z wyprzedażą katalogu gier na platformie Xbox jako jednym z najistotniejszych.

– Nasza strategia promocyjna, w tym aktywne zarządzanie cenami i skuteczne wykorzystanie rozbudowanego back katalogu, odgrywają kluczową rolę w wzmacnianiu naszych przychodów. Mimo zanotowanej straty netto na poziomie 283 tys. zł, obserwujemy pozytywny trend w finansach firmy, co potwierdza skuteczność naszej strategii – podkreśla Robert Wesołowski.

Klabater koncentruje swoją strategię na dwóch filarach: produkcji własnych gier oraz portingu. W 2024 roku zaplanowano premierę Crossroads Inn 2, która odbędzie się w ramach programu early access. Pierwsza część serii Crossroads Inn, ciesząc się dużym uznaniem, sprzedała się w nakładzie ponad 130 tys. egzemplarzy, generując zysk na poziomie 3,33 mln zł.

Dodatkowo, w nadchodzącym roku, studio ma w planach rozpoczęcie prac nad kontynuacją Heliborne, która stanowi jedno z naszych kluczowych IP. Solidna pozycja tej marki na rynku pozwala nam na wysokie oczekiwania co do potencjalnych wyników finansowych z tej produkcji. Klabater dąży do wydania co najmniej 8 tytułów rocznie, włączając w to zarówno produkcje własne, jak i portowane.

O spółce Klabater:

Klabater SA to polski wydawca i producent gier wideo notowany na NewConnect, z siedzibą w Warszawie. Spółka skupia się na tworzeniu unikalnych strategiczno-symulacyjnych gier, które łączą narrację z elementami RPG, celując w umieszczenie swoich produkcji wśród TOP500 na platformie Steam. Koncentracja Klabatera na własnych IP oraz portowaniu gier od innych deweloperów pozwala na zdywersyfikowany model biznesowy. Firma tworzy gry, które opowiadają wyjątkowe historie, oferując długotrwałą i kreatywną rozgrywkę. W portfolio firmy znajdują się takie tytuły jak nagrodzone Paszportem Polityki "We. The Revolution", autorskie "Heliborne" i "Crossroads Inn". Ostatnim sukcesem wydawniczym było "Moonshine Inc.", a obecnie pracuje nad kontynuacją sukcesu – "Crossroads Inn 2".

Źródło: Spółka, #KBT

udostępnij: