Przejdź do treści

udostępnij:

Skorygowana EBITDA grupy Allegro w III kw. '23 wyniosła 677 mln zł, powyżej konsensusu (opis)

Skorygowana EBITDA grupy Allegro w trzecim kwartale 2023 roku wzrosła o 26.proc. do 677 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 655,7 mln zł.

Przychody grupy zwiększyły się w III kwartale 2023 roku o 4,8 proc. do 2,432 mld zł i były powyżej konsensusu na poziomie 2,427 mld zł.

Zysk netto grupy wyniósł 241,7 mln zł wobec przewidywanych przez analityków 208,9 mln zł. Rok wceśniej grupa miała 2,2 mld zł straty netto, gdyż wynikach za III kwartał 2022 roku ujeło niepieniężny odpis z tytułu utraty wartości aktywów Mall Group a.s. i WE|DO CZ s.r.o. w wysokości 2,29 mld zł.

Wartość sprzedaży brutto (GMV) z działalności w Polsce wzrosła w trzecim kwartale o 10,5 proc. r/r do 13,3 mld zł, znacząco przewyższając dynamikę sprzedaży detalicznej w Polsce. Przychody z działalności w Polsce wzrosły o 19,9 proc. r/r do 1,95 mld zł w trzecim kwartale dzięki rosnącej prowizji od sprzedaży (take rate zwiększył się do 11,91 proc., czyi 0 0,85 pkt proc. rdr) i jej lepszej monetyzacji, jak i wzrostowi przychodów z działalności reklamowej o 38 proc. r/r.

Liczba aktywnych kupujących na Allegro wzrosła szósty kwartał z rzędu, osiągając poziom 14,5 mln w trzecim kwartale, a średnia wartość GMV na aktywnego kupującego/kupującą zwiększyła się o 7,3 proc. r/r do 3.699 zł rocznie.

Zwyżkujące przychody przy kontroli kosztów przełożyły się na wzrost skorygowanego zysku EBITDA z działalności w Polsce o 32,4 proc. r/r do 778 mln zł w trzecim, wyraźnie przyspieszając tempo w ujęciu kwartalnym.

Skonsolidowana wartość GMV, uwzględniająca działalność międzynarodową Allegro, zwiększyła się o 9 proc. r/r.

Czeska platforma Allegro.cz pozyskała 800 tys. aktywnych kupujących.

Segment MALL ograniczył stratę skorygowanego wskaźnika EBITDA do 44,3 mln zł w trzecim kwartale, skupiając się na efektywności operacyjnej i przekształceniu dotychczasowych marek Grupy MALL w kluczowych sprzedawców na platformie Allegro.cz.

"Wyniki Allegro za trzeci kwartał w Polsce były naprawdę wyjątkowe: skorygowana marża EBITDA w stosunku do GMV wyniosła 5,86 proc. czyli o prawie 1 punkt proc. więcej rok do roku, a wskaźnik długu do skorygowanego zysku EBITDA obniżył się do akceptowalnego poziomu 2,17x. Nasze inicjatywy w ramach programu kontroli kosztów pod nazwą ‘Fit to Grow’ pomogły nam ograniczyć wydatki, podczas gdy skupiamy się na jak najlepszym wykorzystaniu naszych możliwości logistycznych i technologicznych. Praca nad przekształceniem marek Grupy MALL w bardziej coraz bardziej efektywnych sprzedawców na nowych platformach Allegro w regionie idzie pełną parą i pomaga stopniowo ograniczać straty w MALLu. Przy coraz niższej dźwigni finansowej oraz dzięki niedawnemu przedłużeniu naszych linii kredytowych do 2027 r. mamy teraz jeszcze większą elastyczność w inwestowaniu w innowacje stymulujące wzrost i zwiększające możliwości dostaw w krajach, w których działamy. Pomoże nam to zapewnić wzrost w dłuższym terminie przy wiodących na rynku marżach, zgodnie z naszymi założeniami”- powiedział cytowany w komunikacie CFO Allegro, Jon Eastick.

(PAP Biznes), #ALE

epo/

Zobacz także: Allegro.eu SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: