11 bit studios w III kw. 2023 roku odnotowało stratę EBITDA na poziomie 1,28 mln zł wobec konsensusu PAP Biznes, który zakładał 1,9 mln zł starty. Spółka miała stratę netto w wysokości 2,66 mln zł wobec konsensusu, który zakładał 4,7 mln zł starty - wynika z raportu kwartalnego.
11 bit studios w III kwartale 2023 r. miał 9,5 mln zł ze sprzedaży wobec konsensusu PAP Biznes zakładającego 9,2 mln zł.
Jak podano, na stratę netto największy wpływ miało przeszacowanie wartości (niegotówkowej) posiadanych akcji Starward Industries, dla których to papierów wakacyjny kwartał, jeśli chodzi o notowania giełdowe, był bardzo słaby.
"Malejące przychody to pochodna słabnącej sprzedaży gier z naszego portfolio wynikająca z ich naturalnego starzenia się (od ostatniej ważnej premiery, czyli gry „Children of Morta” minęło już ponad cztery lata). Równocześnie inwestujemy coraz więcej w nowe gry, zarówno własne, jak i z naszego wydawnictwa, co skutkuje rosnącymi kosztami operacyjnymi" - poinformowano w piśmie zarządu.
W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku na inwestycje spółka przeznaczyła 41,99 mln zł.
"Mocno wierzymy, że w kolejnych okresach odwrócimy negatywny trend pogarszania się wyników finansowych Spółki. Mamy ku temu mocne podstawy. Po kilku latach +posuchy+, począwszy od IV kwartału, ruszyliśmy z zapowiadanymi premierami nowych gier. Co prawda sprzedaż +The Invincible+, stworzonego przez Starward Industries, która ruszyła 6 listopada 2023 roku, w okresie okołopremierowym wypadła poniżej oczekiwań, to jednak pozytywne recenzje zbierane przez ten tytuł, w tym zwłaszcza od graczy i bardzo duża lista życzeń (wishlista) na Steam (liczy ponad 550 tys. pozycji) pozwalają zakładać, że +The Invincible+ będzie skutecznie monetyzował się w długim horyzoncie" - napisano.
W IV kwartale spółka przeniosła na 20 lutego 2024 roku, premierę gry “The Thaumaturge”, która początkowo planowana była na 5 grudnia 2023 roku.
Wskazano, że zyskany w ten sposób dodatkowy czas pozwoli deweloperowi - spółce stowarzyszonej Fool’s Theory - w której 11 bit studios kontroluje 40 proc. udziałów na lepsze dopracowanie tytułu co - w ich ocenie - powinno wzmocnić jego potencjał komercyjny i sprzedażowy.
Wskazano, że dział marketingu spółki wykorzysta dodatkowe tygodnie na skuteczniejsze wypromowanie “The Thaumaturge”, który należy do popularnego gatunku RPG.
Pierwsza połowa 2024 roku będzie obfitowała w premiery gier z portfolio 11 bit studios. W tym okresie oprócz “The Thaumaturge", spółka wyda również grę „INDIKA”, za którą stoi kazachskie studio Odd Meter.
Kolejne dwie premiery będą już tytułami własnymi spółki - „Frostpunk 2” i „The Alters”.
W ocenie 11 bit studios premiery wskazanych gier będą miały kluczowy wpływ na wyniki finansowe 11 bit studios.
"Obie produkcje prezentowane były na zamkniętych pokazach mediom w trakcie sierpniowych targów Gamescom w niemieckiej Kolonii i spotkały się z nadzwyczaj pozytywnym przyjęciem. Mocno wierzymy, że podobnie pozytywnie zostaną przyjęte przez graczy, którzy na razie bardzo licznie dopisują oba tytuły do swoich wishlist na Steam. Nieco w tle prowadzone są produkcje „Projektu 8” (nazwa robocza), czyli kolejnej pozycji własnej 11 bit studios, a także gier z wydawnictwa: „Botin” i „Ava”. Zamierzeniem spółki jest, żeby w 2024 roku ruszyć z ich promocją gdyż, zgodnie z planem wydawniczym, ich premiery planowane są w 2025 roku" - napisano.
(PAP Biznes), #11Bmcb/ osz/