Przejdź do treści

udostępnij:

Wittchen chce w '24 zwiększyć sprzedaż dwucyfrowo i ustabilizować marże

Grupa Wittchen chce w 2024 roku zwiększyć sprzedaż dwucyfrowo i osiągnąć stabilizację marż - poinformował prezes Jędrzej Wittchen. Spółka jest zadowolona ze sprzedaży w listopadzie.

"Chcemy za wszelką cenę wrócić do dwucyfrowej dynamiki wzrostu sprzedaży" - powiedział prezes Jędrzej Wittchen na konferencji prasowej.

Jak dodał, celem jest też stabilizacja marż.

W okresie trzech kwartałów 2023 roku przychody Grupy Wittchen zwiększyły się o ponad 24 proc. rdr do 334,8 mln zł, a zysk netto wzrósł o blisko 20 proc. rdr do 40,6 mln zł. Marża brutto na sprzedaży wyniosła 62,9 proc. (-0,2 pkt. proc. rdr).

W samym trzecim kwartale skonsolidowane przychody zwiększyły się o 8,4 proc. rdr do 128,1 mln zł, a zysk netto wyniósł 17,4 mln zł, czyli 2,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Marża brutto na sprzedaży spadła o 0,8 pkt. proc. do 62,3 proc.

Spółka podała, że niższa dynamika wzrostów rok do roku w trzecim kwartale wynika z efektu wysokiej bazy z ubiegłego roku oraz słabnących nastrojów konsumentów. Negatywny wpływ na rentowność operacyjną miały m.in. wyższe koszty energii, wynagrodzeń, transportu i czynszów w galeriach handlowych.

"Zdajemy sobie sprawę, że musimy podnieść efektywność naszego biznesu" - powiedział prezes.

Prezes poinformował, że poprawie efektywności służyć mają podjęte przez spółkę działania prosprzedażowe (cross selling, lepsza ekspozycja w salonach), w obszarze logistyki (zmniejszenie kosztów transportu, wyższe progi bezpłatnej dostawy, ograniczanie liczby przesyłek), czy marketingu.

Grupa ocenia, że jest dobrze przygotowana do czwartego kwartału, kluczowego dla całorocznej sprzedaży.

"Październik nie był najlepszy. W listopadzie osoby, które się nie zdecydowały wcześniej, zaczynają teraz kupować. Zauważamy, że wykreował się w listopadzie peak sprzedażowy związany z Black Friday, który przekształcił się w Black Week. Sprzedaż jest dobra. (...) Listopadowe wyniki sprzedaży są bardzo obiecujące, liczymy też na niezły grudzień. Z optymizmem patrzymy na wynik, którym zakończymy 2023 rok" - powiedział prezes.

Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 6 krajach, 44 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych.

Firma kontynuuje ekspansję zagraniczną – w listopadzie otworzyła pierwszy salon w Słowacji, wkrótce uruchomi pierwszy showroom w Rumunii i szykuje się do otwarcia w przyszłym roku własnych sklepów w Niemczech i Austrii.

(PAP Biznes), #WTN

pel/ osz

Zobacz także: Wittchen SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: