Przejdź do treści

udostępnij:

Klabater podsumowuje wyniki Crossroads Inn po czterech latach od premiery i pracuje nad sequelem

Crossroads Inn – pierwsza autorska produkcja spółki Klabater – w ubiegłym miesiącu świętowała czwarte urodziny. Od dnia premiery łączny zysk ze sprzedaż gry wraz z produktami z tej linii przekroczył 3,3 mln zł. Tytuł znalazł prawie 130 tys. nabywców. Obecnie zespół pracuje nad sequelem projektu, który w wersji Early Access (wczesny dostęp) trafi do sprzedaży w 2024 roku.

- Crossroads Inn to jedna z naszych najważniejszych produkcji. Od pierwszego dnia sprzedaży symulator tawerny wzbudził ogromne zainteresowanie graczy. Na koniec września br. łączne przychody ze sprzedaży produktów z linii CINN, w tym gry, przepustki sezonowej i dodatków, przekroczyły 5 mln zł, a zysk netto wyniósł ponad 3,3 mln zł – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA.

Crossroads Inn łączy cechy gatunków tycoon, rpg i narrative. Gracz wciela się w postać właściciela tawerny, która znajduje się w samym sercu baśniowej krainy Delcrys. Do jego zadań należy zatrudnienie i wyszkolenie odpowiednich pracowników, zarządzanie dostawami, tworzenie nowych przepisów kucharskich oraz ustalanie menu dopasowanego do przybywających gości. Gra jest dostępna na platformach PC, Xbox oraz Nintendo.

- Zgodnie z zapowiedziami z 2019 roku – na bieżąco rozwijamy nasze uniwersum stworzone w grze. Od czasu premiery, gra otrzymała ponad 12 rozszerzeń i dodatków, które opieraliśmy na sugestiach graczy. Rok po premierze wydaliśmy edycję rocznicową gry pod nazwą Crossroads Inn Anniversary Edition – dodaje Robert Wesołowski.

Obecnie spółka pracuje aktualnie nad kontynuacją gry pod tytułem Crossroads Inn2.

- W sequelu zadbaliśmy o rozwinięte systemy budowania i wyposażania. Całkowicie przeprojektowaliśmy dotychczasowe funkcje, zaoferujemy także nową warstwę wizualną. Tytuł powstaje na silniku Unity. Ta transformacja pozwoliła nam dopracować i rozwinąć różne aspekty rozgrywki, w tym ergonomię, pathfinding i zachowania postaci niezależnych, a także daje większe możliwości pracy nad kodem, zarówno teraz i w przyszłości – dodaje Robert Wesołowski.

W nowej części gry przebudowany zostanie system postaci niezależnych, co pozwoli na stworzenie bardziej wiarygodnych i zróżnicowanych bohaterów. Nowy system umożliwi im podejmowanie wiarygodnych decyzji pod wpływem stworzonego przez gracza środowiska. Zmieniony zostanie także system zarządzania pracownikami i personelem.

Fabuła gry Crossroads Inn 2 rozgrywa się na fikcyjnym kontynencie Delcrys, który jest podzielony na trzy unikatowe kraje: Yorevale, Untermarch oraz Sambria. Każdy z tych krajów wyróżnia się swoją unikalną paletą kolorów i stylami, inspirowanymi różnorodnymi rzeczywistymi kulturami historycznymi. Projektanci gry zainspirowali się modą średniowieczną nordycką i słowiańską, a także wczesnorenesansowymi trendami francuskimi, niemieckimi i włoskimi, aby stworzyć bogaty i różnorodny wizualnie świat gry.

Planowana premiera projektu w formule Early Access przewidziana jest w przyszłym roku.

O spółce Klabater:

Klabater to polski wydawca i producent gier wideo notowany na NewConnect, z siedzibą w Warszawie. Spółka skupia się na tworzeniu unikalnych strategiczno-symulacyjnych gier, które łączą narrację z elementami RPG, celując w umieszczenie swoich produkcji wśród TOP500 na platformie Steam. Koncentracja Klabatera na własnych IP oraz portowaniu gier od innych deweloperów pozwala na zdywersyfikowany model biznesowy. Firma tworzy gry, które opowiadają wyjątkowe historie, oferując długotrwałą i kreatywną rozgrywkę. W portfolio firmy znajdują się takie tytuły jak nagrodzone Paszportem Polityki We. The Revolution, autorskie Heliborne i Crossroads Inn. Ostatnim sukcesem wydawniczym było Moonshine Inc., a obecnie pracuje nad kontynuacją sukcesu – Crossroads Inn 2.

Źródło: Spółka, #KBT

udostępnij: